Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 6:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2020 21:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 aug, 2014 8:26 am
Berichten: 6771
Woonplaats: Kasterlee (B)
Voor Belgische roundels vond ik dit hier maar ik weet niet of het dat is wat je zoekt.

https://www.scalemates.com/nl/kits/pj-p ... ls--165024

_________________
Hoe groot je werktafel ook mag zijn... op termijn is ze altijd te klein!
[ON HOLD] http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=43937
[ON HOLD] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=48632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei, 2020 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Hier een update van de laatste weken werk. Verder gegaan met het interieur. stoelen geschilderd en van tapegordels voorzien.
photo 509189

Dit alles eens op de grondplaat gemonteerd. Zelf brancard met luchtkussens,zak met ?geel en bak op vloer gemaakt. ook deur aan binnenzijde van decals voorzien.
photo 509190

Even passen of het erin kan.
photo 509191

Toen alles dichtgelijmd.
photo 509192

Tussendoor wat schuur en plamuursessies bij de naden. Het past allemaal wel redelijk, maar je moet netjes werken en er zijn zeker wat naden om weg te werken.
Volgende dingetje is correctie van een foutje bij de kit. Achter bij de overgang naar de staart zitten openingen. Deze met paar niet gebruikte deeltes van de kit die juiste ronding hadden opgelost. opgelijmd, uitgericht, geschuurd en oneffenheden opgevuld met prutje van opgeloste evergreenplaat in tamiya extra thin. Dit 2 dagen goed laten drogen, het is dan wel uitgeleveld.
photo 509193

photo 509194

photo 509195

Ook decals besteld en dan verder met de details en glaswerk aanbrengen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 jun, 2020 7:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooi opgelost!
Hoe doe je dat, die evergreen oplossen in Tamiya Thin?
Dat leg je in een bakje ofzo? En hoe lang blijft dat verwerkbaar?

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jun, 2020 9:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ziet er goed uit! Leuk, een heli met een zwembadje :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jun, 2020 22:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
@deef, ik knip kleine stukjes van evergreen plaatje en doe deze in glazen potje met tamiya extra thin. Dit wordt een soort papje/gel welke je er dan op/tussen smeert. Het voordeel is dat het echt mooi vult en stevig is. Beter geen gewone sprue oplossen, dit werkt minder is mijn ervaring.

Met de bouw ben ik de kleine details aan het aanbrengen. De luchtinlaten bovenop ga ik straks van gaaskap voorzien (zat tot mijn verwondering niet in de reskit pe delen erbij) Ik ga wat buigen met fijn gaas wat ik nog heb en wat tape erop en hoop dat het wat lijkt.
De plastic voorkant dus ervanaf gezaagd.

photo 510038

Nu alles er haast wel op zit onderdelen verzamelen voor de primerlaag. Ik gebruik deze keer grijze primer van AK.

photo 510039

Straks nachtje goed drogen en dan kan de eindlaag erop. Hiervoor ga ik de Hataka oranje lijn gebruiken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jul, 2020 8:09 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Knap werk.

Ik zie wel bij je PE dat er nog aanhechtpuntjes zichtbaar zijn, gewoon je stukje opspannen in een plat tangetje en even passeren met een vijl. Liggen die roosters niet effen met het oppervlak? Ok, wordt dan heel wat meer werk, maar...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jul, 2020 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Bijzonder interieur. Leuk eigen scratchwerk dus. Keep it up :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 jul, 2020 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er gaaf uit JJ

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jul, 2020 17:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
@silenoz,Ja inderdaad Pe ligt niet helemaal strak aan, helaas krijg ik het niet veel beter . Had nog wat geprobeerd met putty, maar overgang werd soort van bobbel. dit toen maar weggehaald. De Pe set heeft toch niet echt veel meerwaarde merk ik, afmetingen niet ok en tamelijk dik....
Dus verder dan maar.rotorbladen met aangelijmde resin in elkaar gezet. Je kan de rotorbladen opvouwen, maar weet niet echt of dit bij de Belgische NH90 ook kan, iemand daarmee bekend.

photo 512276

Wat kleine delen eraan en hier en daar wat kleurtjes erop, bijna klaar voor decals.

photo 512277

photo 512278

Voor de decals had ik bij Aviation megastore een setje van belgische roundels gekocht, deze zijn echter duidelijk te klein en geen randje aan buitenkant. Dus even in andere voorraad gekeken, gelukkig nog 2 gevonden, ietsje te groot maar acceptabel. Verder wat decals van de bijgeleverde scheet gebruiken die ik hier en daar wat aanpas omdat ze verschillen met de Belg. Ook had ik een paar maanden geleden van iemand op belgische facebooksite belgian wing of models de bestanden voor de RN aanduidingen gekregen. Deze uitgeprint geseald en kunnen erop.

photo 512279

Nu verder met andere decals en de roosters maken voor de inlaten boven. Dit doe ik met wat gaas en stukjes Tamiya tape in heel fijne stroken gesneden. dit daarna verven. Het wordt weer een heel gepriegel....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2020 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Je vordert lekker, ziet er goed uit en ook de rotorkop mag er zijn.
Wat betreft je vraag over het opvouwen van de rotorbladen; ik ben er haast zeker van dat de bladen opgevouwen kunnen worden. Ik heb geen fotografisch bewijs kunnen vinden, maar aangezien het een NFH voor gebruik aan boord van schepen is, waarbij de opvouwbare staart en het deck locking mechanisme wel aanwezig zijn, lijkt het me onlogisch om dan geen opvouwbare rotorbladen te hebben.

Jammer te horen dat de PE set niet erg goed is, dat wordt bij mij waarschijnlijk ook het gebruik van fijn gaas. Waar ik eigenlijk het meest benieuwd naar ben is hoe je de rotortips hebt aangepakt. Op de foto kan ik niet goed zien of je ze gebogen hebt. Het buigen van de tips is een van de zaken waar ik een beetje tegenop zie en goed gestolen is beter dan slecht zelf verzonnen :mrgreen: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement