Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 10:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 apr, 2020 16:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ziet er keurig uit! Je schiet ook lekker op, dat is het voordeel als je de deuren dicht houdt, dan hoef je je ook niet met extreem detail voor het interieur aan de gang.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2020 20:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Vorige week lekker verder gegaan en na de kleur een glanslaagje erover.

photo 506862

Toen was het tijd voor de decals. De grote had ik voor de zekerheid een laagje decalfilm overgekwast. De decals zijn nogal matig, geel uit register gedrukt en flinke film eromheen.
Dus strak uitknippen en plakken maar!

photo 506861

Zoals verwacht toch flinke silvering. Dus met revetier erover en wat p+ om het zoveel mogelijk weg te werken. Ook wat decals die er niet bijzaten zoals op de wielkasten en bovenop uit de verzameling restanten gemaakt.
Nu verder met de details aanbrengen en verder afbouwen.

photo 506860


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2020 21:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7913
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie bouw, ik heb beide kits ook, en al een paar keer opengetrokken en even snel weer dichtgedaan eigenlijk... Steeds als ik naar de roosters op de staartrotor kijk en de stinkmarks daarin denk ik steeds maar hoe dit op te lossen... In die zin kijk ik wel uit naar je bouw met de update set.

Wel mooie herinneringen aan deze beide versies. Op hun eerste presentatie aan het Belgisch publiek waren ze enkel van ver te bezichtigen, erin mocht je niet. Op dat moment was ik net ontslagen bij Barco (pas gestart, dan volgen er een heleboel ontslagen door de naweeën van 9/11..., dus ja, filo-principe) en had ik nog een visitekaartje in mijn portefeuille zitten. Dus bovengehaald als kanshebber van toeleverancier te zijn voor deze toestellen en een privé-rondleiding gekregen... Wel geen foto's...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 04 mei, 2020 19:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
@silenoz Leuk verhaal over je walkaround destijds. Ik ben zelf wel eens een jaar of 6 geleden met ipms naar vliegveld de Kooy bij den Helder geweest. Wij kregen daar een uitgebreide rondleiding bij NH90 onderhoud(ook geen fotos mogen maken), brandweer en lynx oefencentrum. Was erg leuk kregen ook nasihap :D Helaas tegenwoordig niet meer zo te doen denk ik :( . Wat je model betreft, in de reskit set zitten pe roosters die je kunt monteren. Dit ga ik bij de belg ook doen.

Vanochtend de proto afgebouwd. Niet echt een topmodel geworden, maar wel leuk zo voor een snelle bouw. Decals waren prut en ook pasvorm van deze eerste serie was niet om over naar huis te schrijven. Clearparts zat hier en daar soort waas in die ik niet weg kon krijgen, ook niet na polijsten en gauzy clear van AK. Hieronder wat fotos.

photo 506987

photo 506988

photo 506989

photo 506990

photo 506986


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 mei, 2020 9:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind hem mooi geworden. Leuke heli hoor. Jij hebt voor de silvering revetier gebruikt zeg je. Ik heb geen flauw idee wat dat is. Kun je eens vertellen wat dat is?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 mei, 2020 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Toch wel een leuk resultaat geworden hoor.

fvdm schreef:
Jij hebt voor de silvering revetier gebruikt zeg je. Ik heb geen flauw idee wat dat is. Kun je eens vertellen wat dat is?

Ik vermoed....

Een rivet maker (gaatjes maker)
Afbeelding

Kleine gaatjes maken in de decal en daar dan SET op smeren in de hoop de silvering weg te halen. Ik gebruik daar ook wel het puntje van een scalpel voor.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 mei, 2020 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 13 maart, 2007 3:17 am
Berichten: 812
De waas op de clear parts viel mij inderdaad ook op en dan met name aan de randen. Mag ik vragen waar je de onderdelen mee verlijmt? Als dat namelijk dezelfde lijm is als waar je de plastic onderdelen mee verlijmd of secondelijm, dan heb je het lek waarschijnlijk boven.

Ondanks deze waas toch een mooi exemplaar geworden.

Gr. Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 mei, 2020 17:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
@fvdm, Ja rene heeft het al uitgelegd, inderdaad met zo'n Wieltje. ik heb sinds een pr maanden een paar rosie de riveriers, deze zijn wat stabieler dan die van trumpeter/revell maar ook stuk duurder....
@Peter, ik heb het met houtlijm deze keer gedaan want mijn humbrol clearfix was op. Clearparts waren al niet zo mooi gegoten, waarschijnlijk toch wat gereageerd. gelukkig past het bij de andere NH 90 ietsje beter, we zullen zien en voorzichtig zijn.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 mei, 2020 17:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Verder met de belgische NH90. Deze ga ik bouwen en waar mogelijk de PE/Resin set toevoegen. de belgische uitvoering wordt voornamelijk als rescue heli gebruikt en er zit niet de volledige sonar toren/sechermen uitrusting in die wel in sommige NL en Franse typen zit. Eerst maar eens wat zaagwerk voor het luik met bevestigingsstang uit resin(die uit kit is wat lomp gegoten.

photo 507489

Toen wat PE roosters bij staart, dus boren en vijlen maar!

photo 507490

Ook de hoofdrotor verbouwd en resin toegevoegd, je kunt hem nu opvouwen!

photo 507491

Nog meer Pe roosters erop.

photo 507492

Dan eerst eens wat spuiten, lichtgrijs en antheraciet. op de vloer in ruim achter zit bij de belg geen print patroon, is gewoon zwart.

photo 507493


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2020 20:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Weer lekker verder met het interieur. De belgische uitvoering is echt anders dan de nederlandse en franse. Het is een rescue uitvoering met andere stoelopstelling, bak op de vloer en reddingssloep. Die ga ik zelf maken. Begonnen met stoeltjes te snijden en van zijkanten te voorzien met plasicard(in echt zit daar stof als naar beneden geklapt) Verder ook instrumentenpaneel van decals voorzien en gedrybrushed

photo 507715

De pe delen zijn niet allen correct, dus sommige gebruik ik niet. wel ben ik nog op zoek naar een paar decals van de belgische kleurenroundel ,ongeveer a6 mm met dun zwarteomlijsting. De decals voor de deuren kloppen ook niet, dit zijn hier grijze strepen, eens kijken of ik die zelf kan maken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement