Beste Medebrouwers,
De afgelopen modellen waaraan ik heb gewerkt gingen niet zo goed als ik had gewild.
Mede doordat ik voor het eerst een airbrush ben gaan gebruiken. Daarom heb ik een betaalbare kit aangeschafd om met mijn airbrush te kunnen oefenen en hopelijk wat ervaringen rijker zijn alvorens ik start met mijn vrij prijzige Hasegawa kit voor de Banzai groepsbouw.
Ik wilde niet te veel op details in gaan en deze kit rap maar met veel plezier en toewijding afronden.
Deze kit zou volgens de reviews van goed kwaliteit zijn en erg goed in elkaar passen zonder veel plamuur en schuur werk.
Ook vindt ik het een fascinerend en mooi toestel, vandaar mijn keuze
Hieronder foto's van de door en de onderdelen op het raamwerk.
Het plastic in van goede kwaliteit, stevig en wat flexibel. Er is veel detail aanwezig en er is een ruime keuze voor verschillende varianten.
De piloot is naar mijn mening wat te stijfjes en hier en daar is toch wat flashing aanwezig. Ik vindt de pre molded gordels op de stoel erg vlak.
Deze doen naar mening af aan de kwaliteit en details van de rest van de kit. Deze ga ik verwijderen en vervangen voor zelf gemaakte gordels.
Ik heb allereerst alle raamwerken in een warm sopje gewassen, afgespoeld en lang laten drogen.
Nadien ben ik begonnen met de in elkaar zetten van de cockpit. De wieltjes waarmee de stoel gesteld kan worden zijn erg breekbaar.
Een van deze brak toen ik hem van het raamwerk wilde knippen. De wieltjes paste ook niet op het staafje aan de stoel. Dus deze heb ik moeten schuren.
Nadien paste ze er wel op. Met een Dremel tool en een fijn polijst staafje heb ik de gordels grof verwijderd. Daarna met verschillende schuurpapieren nageschuurd en uiteindelijk gepolijst met wat tandpasta. De diepe beschadigingen door het schuren en verwijderen heb ik opgevuld met Mr. Dissolved Putty.
Ik kon het toch niet laten om zelf wat extra details aan de cockpit toe te voegen. met wat plastic materiaal en fijn ijzerdraad heb ik wat meer detail in de cockpit uitgebracht.
Met name de beugeltjes op de voetsteunen hebben mijn hoeveelheid geduld getest...
Alles laten drogen en vandaag gestart met primen. Ik heb gekozen voor een zwarte surface primer van Vallejo op acrylbasis. Ik heb twee druppels flow improver aan de primer toegevoegd maar ik kreeg toch erg snel last van tip dry. Zie het spikkelige verf patroon dat de airbrush achterlaat. gelukkig is het maar de prime laag.
De volgende stap is het verven en weatheren van de cockpit. ik houdt jullie op de hoogte.
Groet,
Frank