Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2020 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Zo, da's een zure ! Die zullen we nog maar eens overdoen, niet ?

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2020 15:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Eeeeeehhhhhhhhh......ja doe maar.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 10:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
:shock: Ja, los uit het handje gaat een een stuk netter.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2020 15:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
ik vind je een kei hoor Trikke... Bij mij had dit ding allang gevlogen richting het ronde archief...
Afijn, neem er nog een pintje op en geeeeeeeffffff noooit op!!!

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 maart, 2020 13:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Onderkant en neus bijgewerkt met zwart. Voor de koplampen in de vleugel moet ik nog iets verzinnen. Daar hoort niet meer dan een stukkie glaswerk overheen. Had ik beter opgelost voor de vleugelhelften tegen mekaar gingen.

Afbeelding

De motors in de gondels schatte ik ook een fractie verkeerd in. Ik had niet begrepen dat die erin moeten voor je de helften tegen mekaar plakt. Ook niet zo duidelijk van Valom. Als de nummertjes niet op mekaar hoeven te volgen, tja...
Ik heb me ook wat laten misleiden door mijn Airfix antiek wellicht. Daar krijg je die achter netjes op hun plaats.
Valom voorziet een achterwand achter de motoren (n°33). Die past in de gondel tegen twee uitstulpingen en daar geraken de motors nu niet meer voorbij. Waarom die wand er hoort, blijft een raadsel. Alsof je bij deze schaal voorbij de motors gaat kunnen kijken ?! En als dat al zo was, is het daar toch aardedonker ?!
Anyways: dat wordt wegschrapen en niet te veel druk zetten, opdat de gondelhelften niet loskomen.
De cilinders vragen trouwens om bijschuren, opdat ze tot tegen het randje geraken waar ze horen te zitten.
Die ene zit al op zijn plaats vastgeklemd zonder lijm. Voor alle veiligheid toch maar een koppel drupjes langs achter laten tussenlopen.
De andere eist zot veel wegschuren. Maar met kleine beetjes ! Als ik te veel wegschuur, zwemt ie in de gondel.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2020 18:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Sneller kon de eerste roundel niet fout gaan. Ik heb decals nooit eerder zo snel weten loskomen... :shock:

Afbeelding

Vers setje al onderweg. Ik heb er zo maar twee met die gele ringen. En het moeten de die zijn. ;-)
Wachten, dus.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2020 14:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Zo, die zit wel lekker, oef. Deze keer horizontaal laten liggen, heet water eroverheen met borstel en laten losweken.

Afbeelding

De grijze letters voor de callsign blijken veel te groot voor de libellenstaart, waanzin. De eerste grijze M ging er dan ook meteen finaal aan. Er kwam zelfs verf mee los bij het verwijderen van de gescheurde letter, zoals je kan zien. Terwijl er al lak overheen zat ?! Bummer !
Benieuwd hoeveel Avalon pakjes eraan zullen moeten geloven voor alles op zijn plaats zit. Superfragiel spul, die Avalon decals...

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door trikke11 op ma 06 apr, 2020 10:11 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2020 15:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Serienummers gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

En onderaan liep het ook van een leien dakje.

Afbeelding

Ik heb al wel witte letters gevonden in mijn grote decalboek, maar ze horen eigenlijk grijs te zijn...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2020 9:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Die declas zitten er lekker strak op.

Alleen begrijp ik niet helemaal waarom op de bovenvleugel bij roundel wel een gele cirkel zit en bij de ondervleugel niet.
Heeft dat te maken met het te opvallend op de zwarte vleugel?

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2020 10:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Dank je, Wolf. Da's natuurlijk dan wel weer leuk: als het zo'n dun spul op zijn plaats krijgt, dan heb je'n scherp resultaat. Which is nice. :)
Die roundels, daar zal wel een goeie reden voor zijn, maar de logica ontgaat mij ook, eerlijk gezegd. Bij de Avalon decals krijg je de profielen voor 6 historische uitvoeringen. Zoals je kan zien, zijn écht alle combinaties mogelijk. Opvallend: er vlogen ook Hampdens rond zonder kleuren op hun staartvinnen. Wellicht zijn er bollebozen die wel weten hoe de vork in de steel zit. Ik kan me ook niet inbeelden dat Bomber Command daar geen goede reden voor had. Ik heb het altijd uiterst vreemd gevonden: al die felle kleuren op die oorlogstuigen: Laten we ze camoufleren, zodat ze minder opvallen én laat er ons ook schreeuwerige symbolen overheen schilderen, zodat iedereen ons degelijk kan herkennen. Ja, strak plan ! :? :lol:

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement