Enfin, ik was dus lekker bezig met deze en met het spuitwerk e.d. allemaal voor elkaar was eigenlijk de lol c.q. uitdaging er wel af en lag deze maar wat te liggen...
Maar goed, half afgebouwde dingen laten liggen vind ik ook niks, en doordat ik zijdelings ook wat aan de Intruder moest spuiten deze F-4 er ook weer bijgepakt. En ja, het is ook een beetje DJ's schuld, want die van hem is erg mooi geworden dus mooie inspiratie!
We kennen het vast allemaal, uren plakken, paar minuutjes spuiten.... nou ja, dat dus:

Daarna om alle overspray te egaliseren en een mooie gladde basis te hebben eerst Revell Aqua glanszwart:

Dit was nog wat te voorzichtig/dun gespoten, dus echt glimmen deed het nog niet. Daarom heb ik later nog een laag aangebracht, maar geen foto van, dus dat moet je maar aannemen
En toen was het tijd voor Alclad pale burnt metal en titanium. Ik vind het wel strak geworden, maar de kleur... hmmm.... vind het wel een erg gele tint.
Het donkere strookje is wat jet exhaust gemengd met pale burnt metal. Het was eigenlijk nog geler, dus dit mengsel ook over de rest heen gezet, maar dat zie je nu niet zo goed meer. Klein beetje overspray bij het serienummer moet ik ook nog even naar kijken.

En nu zit een beetje vast. Ik wil dit nog verweren, maar op m'n meegespoten testmodel kreeg ik met olieverf niet de kleurschakeringen en patronen die ik wilde, of verdween de metaalgloed. Ik zit er nu aan te denken er maar voorzichtig een wash op te zetten en het maar zo te laten en op te schrijven als een leermoment. Heb nog niet veel ervaring met dit soort metaaldingen.
Iemand die hier bedrevener in is nog een idee?
Groeten Jeroen