Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 4:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 okt, 2019 16:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Brandstofinstallatie
Terwijl de eerste vloerdelen drogen begonnen aan de brandstofinstallatie, de delen uit de spreus gehaald en een dry-fitje gemaakt en de hout delen al in de juiste kleur.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder nog het geraamte uit de spreu’s gehaald, hebben zeer veel beschermdelen die er allemaal uit moeten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


De delen aan elkaar gezet en kant alvast in de houtkleur gezet zodat dit ook kan drogen.
Volgende keer gaan we verder met de brandstofinstallatie.

gr Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 11:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Verder met de brandstofinstallatie, de vaten gespoten in de juiste kleur en de palen die inmiddels droog zijn verder afgewerkt.
Afbeelding

Op de rechter paal zitten een aantal meters, zal druk en inhoud zijn, die moeten er via decals opgebracht worden, echter het is 1 decal voor alle meters. Gaat niet werken met als ondergrond olieverf (ruw). Oplossing: zelf de meters proberen te schilderen, en volgens mij is dat redelijk goed gelukt. Zeker als je vanaf een afstand van ongeveer 20 cm en verder kijkt.

Enkele decals op de vaten aangebracht en vervolgens wat “brandstofresten” aangebracht. Hier alle delen bij elkaar.
[Afbeelding
https://modelbrouwers.nl/media/cache/18 ... faa257.jpg


De vloerdelen zijn inmiddels ook droog, hebben eerst een glossblanke lak laag gekregen, toen een transparante oranje verf laag, weer blanke glosslak, een houtfilter en een houtverouder filter op sommige delen en toen weer een glosslak.
Resultaat is prima vind ik zelf (afgelopen week vroeg iemand mij die ik de vorderingen liet zien of die delen van echt hout waren(missie geslaagd)

Afbeelding
Afbeelding

GrtzEd
en bedankt voor het kijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 17:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Mooi gedaan. Houtwerk ziet er overtuigend uit.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 okt, 2019 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het houtwerk ziet er mooi uit. Ik heb wel wat vraagtekens bij de brandstofvaten. Zo te zien bestaan deze uit twee delen en loopt er een naad rondom. 1 naad aan de zijkant geloof ik wel maar een naad aan de bovenkant komt wat onnatuurlijk over. Dit zie je bij beide vaten heel duidelijk door de vervuiling. Weet je zeker dat dat klopt?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 okt, 2019 12:26 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
houtwerk ziet er inderdaad erg goed uit. Mooie boot ook.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 okt, 2019 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
fvdm schreef:
Het houtwerk ziet er mooi uit. Ik heb wel wat vraagtekens bij de brandstofvaten. Zo te zien bestaan deze uit twee delen en loopt er een naad rondom. 1 naad aan de zijkant geloof ik wel maar een naad aan de bovenkant komt wat onnatuurlijk over. Dit zie je bij beide vaten heel duidelijk door de vervuiling. Weet je zeker dat dat klopt?


Bovenop moet eigenlijk glad zijn, ik heb de naad met putty gevulden geschuurd en na het spuiten bleek de naad nog niet helemaal weg...
maar daar zie je straks niets meer van..... de installatie bevindt zich precies onder de vleugel, tegenover de installatie is wel een ingang tot de cockpit, je kijkt dan tegen de 'voorkant' van de installatie aan. Ik ga nog wel kijken of ik een deel van de cockpit demontabel kan laten, maar bij de brandstof installatie gaat dat niet ivm de vleugelbevestiging. Je kunt straks met geen mogelijkheid meer boven op de tanks kijken.

grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 okt, 2019 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Wat een gaaf model!
Heel mooi geworden al dat houtwerk, knap opgebouwd met al die laagjes, ziet er realistisch uit!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 okt, 2019 12:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Deef schreef:
Wat een gaaf model!
Heel mooi geworden al dat houtwerk, knap opgebouwd met al die laagjes, ziet er realistisch uit!


Dank Deef
als je eenmaal de slag te pakken hebt is het makkelijker dan je denkt (ik was in het verleden hier ook altijd bang voor dat het niet zou lukken)

Ik ben verder gegaan met de binnenkant van de romp helften, deze moeten een lichte houtkleur krijgen,dus eerst maar eens geel gespoten. Omdat er geen houtplaten bestaan die zo lang en breed zijn als het model, dacht ik ik ga de breedte opdelen in platen en deze platen ook anders positioneren (houtnerven in verschillende richtingen, gezien op een 1/32 albatros en ziet er mooi uit)

dus wat naden gespoten met zwart (zwart is bij mij nergens zwart uit een flesje/tube,maar ik maak zwart in de verhouding 3x donkergrijs (engine grey van vallejo) en 1 x zwart) alleen zwart doe te plastic aan, het zelfde doe ik bij wit maar dat komt later)

Afbeelding

vervolgens met olieverf aan het werk
Afbeelding

Alles er weer afgehaald....... de naden zijn veel te prominent aanwezig.......

na een paar uurtjes ziet het er dan zouit
Afbeelding

een dry-fit van wat er straks van te zien is
Afbeelding
Afbeelding

het achterste gedeelte van de cockpit is ook droog en gereed om aan de rest van het interieur geplakt te worden.
Afbeelding
Afbeelding

het resultaat tot zover
Afbeelding
Afbeelding

volgende stap is het aanbrengen van de details aan het framewerk dat om het interier komt samen met nog enkele zaken zoals de stuurkolom en de zittingen.


Grtz Ed
en bedankt voor het kijken


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 okt, 2019 12:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Prachtig werk, Ed!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 okt, 2019 16:23 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Prachtig.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement