Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 6:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fokker G1a Mikro Mir
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2019 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik heb er ook eentje klaarliggen en ben er al aan begonnen. Foto's van de inhoud circuleren er al genoeg, dus daar ga ik jullie niet mee lastig vallen. In tegenstelling tot sommige anderen ben ik wel met de motoren begonnen :-) En deze geven mij al meteen hoofdbrekens.

In het G1 boek zie je deze afbeeldingen van de G1 motor als volgt:

photo 485910

photo 485909

Hiertoe heb ik me laten leiden en tot de conclusie gekomen dat de motoren in de kit hier teveel vanaf wijken. Maar dat de motoren in de 1/48 Blenheim kit dichter in de buurt komen (en laat ik nou heel toevallig zo'n project recentelijk doen laten stranden).

photo 485908

Aldus de motoren omgebouwd met onderdelen uit de Blenheim kit. Met dit als resultaat:

photo 485911

photo 485912

Echter,... toen ik (na ombouw) nog eens goed naar bepaalde G1 foto's keek, is eigenlijk de motor van de G1 toch meer conform de kit (behalve wat driehoekige ophangbeugels vooraan)

photo 485907

En ook die zijn niet in overeenstemming van de drie ophangbeugels uit de Blenheim kit. Maar ja,...

Groet, NIco

Groet, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Laatst bijgewerkt door KitBoy op wo 25 sep, 2019 19:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker G1a Mikro Mir
BerichtGeplaatst: wo 25 sep, 2019 13:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7918
Woonplaats: Ingelmunster
Afbeelding

je kan op het blauwe fototoestel klikken als je een bericht schrijft/aanpast daar het album selecteren en dan de foto aanklikken

of je kan op de oude manier werken, je album openen, rechtermuis -> adres van afbeelding kopieren en dan deze link in je tekst zetten en met de Img-tags werken.

Wat is het probleem met de motoren als ik het mag vragen?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker G1a Mikro Mir
BerichtGeplaatst: ma 30 sep, 2019 9:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Leuk dat jij hier ook aan bent begonnen Nico! Voor de motoren heb ik een ander plan liggen.
Ik heb een setje van SBS Model mogen ontvangen. Deze gaat wel omgebouwd moeten worden om passend te maken, maar de details komen mooi overeen.

Grootste aanpassing welke ik zie is de ringuitlaat van de kit. De cowling, van een Gladiator, welke in de set zit is 2mm te groot. Deze rondom passend maken veranderd de vorm, hetgeen niet de bedoeling is. Daarnaast heeft de ringuitlaat in het SBS setje een stel platen met bouten om de individuele cilinderuitlaten met de ringuitlaat te verbinden. De G.1 had dit niet zover ik het kan overzien. Deze details weghalen is praktisch ondoenlijk.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker G1a Mikro Mir
BerichtGeplaatst: vr 25 okt, 2019 12:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Even een paar weekjes doorgeploegd. Ik bouw 'm grotendeels OOB verder.

Interieur kost veel moeite, en je moet er m.i. flink de kop er bij houden om alles goed op zijn plek te krijgen. Het tussenschot achter de waarnemersstoel (die ik heb uit heb gelaten, mijne wordt een 2-zitter) zorgde bij mij voor een kier en moest afgeschuurd worden. Raampjes er echt later in, want anders kan je naden nauwelijks bijwerken. Ik vind het verder al met al een mooi model worden. Passing van romdelen is redelijk, alleen stukje van staartboom afsnijden waar ie in de vleugel moet gaan passen.

photo 489246

photo 489245

photo 489244

photo 489243

Groet, Nico

P.s. ik ga er nog één kopen. Die wil ik met rozetten maken en met landingsgestel in vliegend op een standaard zetten.

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker G1a Mikro Mir
BerichtGeplaatst: zo 03 nov, 2019 14:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
In de basiskleuren:

photo 490074

photo 490075

photo 490073

Nu laagje Parket Plus en verder afbouwen.

Deze dus out of the box, voor een volgende wacht ik de ontwikkeling af van aftermarket sets. Enis tot nu toe gekochte set is de Dutch Decal sheet, deze week mee aan de gang

Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker G1a Mikro Mir
BerichtGeplaatst: zo 03 nov, 2019 22:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Hallo Nico,

Nou, je maakt flinke vorderingen. Het interieur vroeg wat aandacht begreep ik. Verder nog specifieke dingen tegengekomen tijdens de bouw? (Ik heb 'm nl. ook liggen).
Heb je losse Hataka-kleurtjes gebruikt of de LVA-set?
De DutchDecalset is trouwens een aanrader al vind ik het oranje te donker.

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker G1a Mikro Mir
BerichtGeplaatst: ma 04 nov, 2019 11:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Paulus de Boskabouwer schreef:
Hallo Nico,

Nou, je maakt flinke vorderingen. Het interieur vroeg wat aandacht begreep ik. Verder nog specifieke dingen tegengekomen tijdens de bouw? (Ik heb 'm nl. ook liggen).
Heb je losse Hataka-kleurtjes gebruikt of de LVA-set?
De DutchDecalset is trouwens een aanrader al vind ik het oranje te donker.

Paul


Dat Hakata kleurtje kwam uit de Franse WW2 set. Er is nog geen kwastset (de blauwe reeks) voor de LVA van Hakata. Interieur is inderdaad onderdeel waar je flink je kop bij moet houden en ik heb ook wel een paar keer gesteggeld (onderdelen niet gemoneteerd die je toch niet of nauwelijks ziet). Enige pasprobleemplje met de staartbomen heb ik benoemd. De losse raampjes zijn ook lastig. Goed over nadenken wanneer je ze er in doet. Ik moet er eigenlijk twee er weer uithalen omdat ze te ver naar beneden zijn gezakt. Zit met houtlijm vast, dus dat moet kunnen. Verder zat er bij mijn cockpitkap een aardige zweem door het doorzichtige plastic, maar ik lig daar niet zo wakker van. Ben wel wat gewend van dit soort fabrikanten. Tja,.. dat donkere oranje. Ik weet het niet, voor mij altijd beetje "gevoelskwestie" ik vermoed dat niemand bij deze kleurweergave een absolute waarheid heeft.

Groet, NIco

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker G1a Mikro Mir
BerichtGeplaatst: do 07 nov, 2019 16:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Mooie vorderingen Nico!

De raampjes/luiken zijn inderdaad wat problematisch. Advies is om deze eerst een 1 van de twee romphelften te plakken, pas daarna de romphelften aan elkaar lijmen.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker G1a Mikro Mir
BerichtGeplaatst: za 09 nov, 2019 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2823
Woonplaats: Leiderdorp
Paulus de Boskabouwer schreef:
De DutchDecalset is trouwens een aanrader al vind ik het oranje te donker.


Die heb ik ook maar aangeschaft. Het blijkt ook dat die "geknoopte gansjes" niet gespiegeld zijn in de mikromir-set.

@Nico:

Je schiet al aardig op! Ik ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien als hij klaar is.

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fokker G1a Mikro Mir
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2019 12:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ja,

Hij is er bijna. Ik wil eigenlijk wel mijn best doen om 'm voor de ESM af te krijgen en wat eigenlijk ook wel moet lukken. Lijkt me leuk om 'm daar ergens op een tafel neer te kunnen zetten, want ik heb het idee dat er nog niet zoveel afgerond zullen zijn...

Groet, NIco

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement