Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 16:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 14:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Ziet er goed uit! Hopelijk lukt het je om ‘m dit jaar af te krijgen, maar ik zou het niet overhaasten. Een paar dagen later in de vitrine en een netter resultaat is naar mijn idee meer waard. En de eerste kan je toch sowieso wel een begin maken toch.

En nu Willink je niet verder in de wielen rijden met je streven om ‘m dit jaar af te hebben, maar ik zou ook de lopen van de machinegeweren nog gunmetal schilderen of met een potlood bewerken. Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 2:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Het is zeker meer waard om 'm netjes in de vitrine te krijgen inderdaad hoor! Maar het is meer een doel wat ik mezelf stel om de laatste klap er op te kunnen geven. Heb ook gewoon hartstikke veel zin in een nieuw projectje door alles wat ik in de loop van dit project alweer geleerd heb!

De loopjes zijn gunmetal, maar ik denk dat dat door het licht op de glanslak niet echt te zien is op de foto's. Ik zal er bij daglicht morgen nog eens goed naar kijken.

Wat trouwens ook nog op het to-do lijstje genoemd moest worden:
- het zijpantserglas monteren (mede mogelijk gemaakt door Ingmar! :brouw: )

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 8:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Ik ben blij om te zien dat de glanslak zijn werk doet. Je vraagt je nu vast bijna af waarom ze nog van die dure kleine potjes met vernis verkopen bij de hobby winkel. :lol:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Mooi resultaat Deef :brouw: . Je laat mooi zien hoe je van een prut merk een top resultaat kunt maken met aandacht en veel geduld.

Op naar de laatste loodjes.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 20:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
ziet er inderdaad mooi uit...

grtz Ed

suc6 met je volgende project


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 23:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Geweldig resultaat! Nu even tijd nemen om e.e.a. goed af te maken. Ik zeg dit omdat ik ook altijd neig tot haasten als ik bijna klaar ben. Want ja, dei stash hè? Die blijft in je nek hijgen ;-)

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2019 0:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Bedankt voor de complimenten!

Klaasdebouwer schreef:
Ik ben blij om te zien dat de glanslak zijn werk doet. Je vraagt je nu vast bijna af waarom ze nog van die dure kleine potjes met vernis verkopen bij de hobby winkel. :lol:

Haha nou ik heb me wel echt afgevraagd waarom het een modelbouwverfmerk niet lukt om zo'n makkelijk te verwerken product in een flesje te stoppen :roll: :lol:

De puntjes zijn op de i gezet vanavond! Een paar kleine tegenslagen:

De canopy is gebarsten onder de masking tapejes. Ook niet zo gek want vanwege het lossnijden en samenvoegen zijn er wel 3 plamuur- en schuurrondes overheen gegaan. Genoeg te verduren gehad dus. Vanaf normale kijkafstand valt het eigenlijk niet op, desalniettemin heb ik de canopy niet met lijm vastgezet, misschien vervang ik 'm ooit nog.

De matte lak heb ik aangebracht met een spuitbus. Model op kamertemperatuur, spuitbus op kamertemperatuur, maar omgevingstemperatuur toch te koud geweest denk ik. Kijk maar:

photo 494243

Vanmorgen wat geprobeerd op de aerleons, en een extra laagje matte lak er over reduceert het effect aanzienlijk. Er net dus maar nog een dun laagje opgekwast. Mocht het toch een beetje zichtbaar blijven vind ik het nog geen ramp, het is alleen te zien met fel het licht er op, en misschien heeft het toestel er in het echt na een stoffig regenbuitje er ook wel eens zo uitgezien :wink:

Nog even een rommelige preview dan:

photo 494244

Morgen wat daglichtfoto's maken, misschien vind ik ook nog wel even de tijd om ze hier te posten inclusief een recap van de bouw!

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2019 15:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Jammer van die vernis, maar verder vind ik het echt een juweeltje. Wat een prachtige subtiele en genuanceerde kleuren heb je gespoten! En een mooie bruine wash. Echt petje af. :brouw:

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 dec, 2019 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Bedankt Huib! Ben er zelf ook echt meer dan tevreden over!

Eerst foto's:

photo 494385

photo 494381

photo 494379

photo 494383

photo 494377

photo 494380

photo 494378

photo 494376

photo 494375

Wat is het leuk geweest deze kit te bouwen! Een draak van een doos uiteraard met heel wat fouten en onnauwkeurigheden. Maar wat een hoop interessante zaken gelezen en geleerd over dit type Fw-180 bij het uitzoeken naar de juiste versie om te bouwen. Ik had een paar doelen gesteld in het begin van deze bouw:
Citaat:
Verbeterpunten:
Afgezien dat dit model niet meer als doel had in de vitrinekast terecht te komen, toch wat puntjes die ik anders had moeten/kunnen doen:
- Dunnere laagjes spuiten. De preshade aan de onderzijde is bijna niet meer zichtbaar. Ik was een beetje te enthousiast in het aanbrengen van de dekkende laag.
- De beglazing na het afplakken eerst met een donkere kleur spuiten, nu zijn er witte randjes van de primer zichtbaar.
- De chipping meer afzwakken. Chippen vóór de wash zal al schelen denk ik.
- De antennedraad van Ushi is sterker elastisch dan ik dacht, het korte stukje trekt nu het horizontale deel naar beneden. Niet historisch correct, maar prima voor een oefenmodelletje.

Deze doelen kan ik voor mezelf allemaal afvinken. Maar ik heb zoveel meer bijgeleerd in deze bouw. Ik heb door het airbrushen in koude omstandigheden heel veel geleerd over de gedragingen van de verf. Verschillende plamuren geprobeerd, een mooi product gevonden voor een strakke glanzende beschermlaag. Flinke stappen gemaakt in het verweren. En ik heb hier zoveel hulp bij gehad van de mensen die feedback hebben gegeven in dit topics, maar ook in andere topics! De waarde van het plaatsen van een brouwverslag, en van dit forum op zich, is voor mij wel weer bewezen!

Mocht ik voor mezelf nog verbeterpunten noteren om mee te nemen naar de volgende bouw, dan zal dat vooral zijn dat ik iets gestructuureerder kan werken. Ik had nu vaak het idee dat ik dingen dubbel deed of in een verkeerde volgorde. Dus een duidelijk plan van aanpak maken zal misschien (in ieder geval voor mezelf) wat meer orde en efficientie toe kunnen voegen aan mijn bouwsels.

Uiteraard zullen er op het resultaat veel meer op- en aanmerkingen te noemen zijn (en die zie ik zeker ook graag tegemoet), maar ik vind zelf dat ik een attractief model heb neergezet om naar te kijken, dat geslaagd is in het airbrush en PE-werk, met een goed verhaal er achter. En dat is voor mij het allerbelangrijkste, hij heeft dan ook al een plaatsje gekregen op het bovenste plankje van de vitrinekast:

photo 494386
Oei ik zie op deze foto dat er een loopje scheef gedrukt is, snel even herstellen zo! :lol:

Wederom bedankt iedereen, en een heel goede jaarwisseling gewenst!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 jan, 2020 2:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Nou Deef, voor wat het plastic biedt, vind ik dat je een pracht resultaat hebt gezet. Het is een erg attractief model geworden dus daarmee is een doelstelling bereikt. Leuk om te lezen dat je de meerwaarde van dit forum hebt ervaren. Ik ga er van uit dat dat met je volgende project niet minder zal zijn aangezien Jan en anderen daar de nodige moeite voor doen. Ik vond het in ieder geval leuk om een helpende hand te bieden met de onderdelen en ik heb met plezier je verslag gevolgd.

Goed 2020 gewenst! Groetjes, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement