Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Revell 1/72 MV 22 Osprey
BerichtGeplaatst: zo 11 aug, 2019 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 feb, 2014 18:24 pm
Berichten: 6
Goedemiddag allemaal,

Ik zit al erg lang op het forum te neuzen en meevolgen waarvan ik nu zelf eens aan de slag wil met een verslag. Ik heb al enige ervaring met verschillende soorten modellen. Ik heb er echter een tijdje uitgezeten ivm met andere zaken waarvan ik zeker weet dat menig mens dat ook heeft :) . Echter heb ik nu mijn motivatie helemaal terug en wou graag aan de slag met een iets simpeler model dan wat ik nog had liggen... (een space shuttle die al 6 jaar lang ligt te stoffen en een LCM landing craft met erg veel kleine onderdelen) dus hierbij het volgende model aangeschaft doordat deze mij in het echt ook zo aanspreekt:



Revell 1/72 MV 22 Osprey
Afbeelding

Ik heb al tijdje een airbrush setje in gebruik maar ben het een beetje verleerd, ik hoop dat ik dit met deze in de vooral grijs en zwarte tinten kan oppakken. Ik hoop ook weet een beetje het pre-shaden op te pakken en wat verweren vooral bij de propellors zoals op onderstaande foto van het echt.
Afbeelding

De inhoud, 3 stuks sprues waarvan 1 clear een voor mij nog nieuwe handleiding en een decal setje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben begonnen aan de cockpit, dit zijn echter niet veel onderdelen. Sterker nog ik ben op het moment al geraakt dat de binnenkant klaar is voor primer werk. Aan details is er wel wat aangebracht in de romp en stoeltjes. Ik wil proberen of ik nog wat kabel/buizen werk kan aanbrengen afleidend van de echte variant waar het echt een rommel is...
Afbeelding

Afbeelding

Dit is de situatie als het nu is op de vliegsticks na die ik er later pas op ga zetten voordat ik deze afbreek :roll:, met een wiel van een 1/32 Ah64 Apache for scale. Met de panelen erbij kunnen we alles in de primer zetten en is het interieur volgens de set klaar, daarna even kijken of er nog wat aan gedaan kan worden.
Afbeelding

Afbeelding

Het begin is gedaan, updates volgen tot later!

Vincent


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 aug, 2019 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Succes, mooi toestel!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 aug, 2019 22:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 jul, 2019 23:37 pm
Berichten: 15
Gaaf project!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 aug, 2019 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Welkom op het forum. Ik ben benieuwd naar je werk maar het aller belangrijkste is dat je er plezier aan beleefd.

De Osprey Tiltrotor heb ik ook altijd een interessante kist gevonden. Wordt wel eens tijd dat ik er ook een in elkaar ga plakken. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 aug, 2019 23:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Ik ga in de volg modus!

Osprey 1/72 staat bij mij ook op het wensen lijstje om te bouwen.

Succes :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug, 2019 8:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Welkom. Veel plezier met deze bouw gewenst.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug, 2019 10:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat is wel een erg gave built hier op het forum, die zie je niet zo vaak.

vinops schreef:
Echter heb ik nu mijn motivatie helemaal terug en wou graag aan de slag met een iets simpeler model dan wat ik nog had liggen...


Ik weet genoeg kitjes die nog eenvoudiger zijn, deze lijkt me niet het makkelijkste model. Daar zit wel even werk in, maar dat geeft niet, daar zijn we modelbouwer voor.

Als helibouwer heb je mijn interesse en wellicht put ik hier inspiratie uit om die van mij (V-22a en MV22 egg-plane) eens te gaan bouwen.

( :roll: :roll: --> nog zoveel moois in de voorraad om ook te bouwen )

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug, 2019 10:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk project! Mooie binnenkomer op dit forum. Er zijn vast genoeg gïnteresseerden die je waar nodig kunnen helpen. Met een Osprey kan je je flink uitleven als je de binnenkant ook helemaal wilt detailleren dus of dit nu echt een "simpel" kitje is weet ik niet. In ieder geval valt het wel mee ja qua aantal onderdelen. Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug, 2019 12:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 feb, 2014 18:24 pm
Berichten: 6
tsjopper bob schreef:
Ik weet genoeg kitjes die nog eenvoudiger zijn, deze lijkt me niet het makkelijkste model. Daar zit wel even werk in, maar dat geeft niet, daar zijn we modelbouwer voor.

René


FokkerFan schreef:
Leuk project! Mooie binnenkomer op dit forum. Er zijn vast genoeg gïnteresseerden die je waar nodig kunnen helpen. Met een Osprey kan je je flink uitleven als je de binnenkant ook helemaal wilt detailleren dus of dit nu echt een "simpel" kitje is weet ik niet. In ieder geval valt het wel mee ja qua aantal onderdelen. Succes!


Klopt allebei, simpel is het niet maar dat maakt niet uit! Ik bedoelde het ook meer van grootte en wat ik nog heb. Verder de keuze uit revell LCM 3 met jeep/trailer maar daar had ik nog even geen zin in. Ik wil inderdaad wel even uitleven aan de chopperplane maar moet even kijken hoeveel de moeite waard is, eerst even dryfitten wat dat kan ik pas goed zien wat er zichtbaar blijft aan de binnenkant. De cockpit zelf schermt de laadruimte in ieder geval af dus het zicht erin is door de achterklep (die ik wel open laat) en de raampjes van nog geen centimeter breed..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 aug, 2019 12:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 feb, 2014 18:24 pm
Berichten: 6
Kleine update, ik heb alles even een dryfit gegeven om te kijken wat zoal zichtbaar blijft.

De cockpit valt tegen hoe groot alles is, maar dan maakt voor mij met deze niet zoveel uit. Het enige waar ik nog aan zit te denken is nog wat kabels van het paneel naar beneden.
Afbeelding

De laadruimte zit lekker in elkaar alleen zitten er 2 grote gaten aan de rechter/linkerkant van de stoeltjes, er komt nog een wandje voor met wat details erop maar is niet genoeg om het te dichten. Ik voeg wat buizen en kabel werk toe aan de hoogte waar ik nu een stukje sprue heb hangen. Het kabel werk wordt dan gevuld richting de propellers in het midden van het dak.
Afbeelding

Afbeelding

Verder is de pasvorm van de kit redelijk in orde, ik zie nu zonder lijm enkele spleeten er tussen uit steken aan 1 kant van de kit, maar dat is voor later.

Vincent


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement