Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 aug, 2019 7:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Hey Ferry. Ja ik laat ze gewoon rond. Ik ga ze allemaal op een grasbaantje neerzetten en dan maakt het niet zo uit of ze al dan niet allemaal afgeplat zijn :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 aug, 2019 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Al heel mooie werken Klaas!

het is een keer wat anders dan een RAF Spitfire.

De PE-riemen en onderdeeltjes op het landingsgestel geven direct mooie details.

ik volg je!

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 aug, 2019 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank je Pileino :brouw:

De grote delen aan elkaar geplakt. Het moeilijkste bleek de motor er goed in te krijgen. Dat was niet helemaal onverwacht maar ik vermoed dat ik ergens iets niet helemaal goed gedaan heb want het geheel staat onder spanning en dat is wat raar gezien de rest allemaal prima past. Ik kreeg de rand die langs de bovenkant van de uitlaten hoort te lopen niet passend en laat hem daarom maar deels weg.
Dat prima passen voorkomt niet dat ik niet lang de belangrijkste randen een hoop plamuur in zet. Het schuren ga ik morgen doen als het goed is uitgehard dus dat wordt weer zweten. Maar, ik ga er gewoon lekker de tijd voor nemen en er een soort meditatief werkje van maken. En dan... gaan we de zaak in de verf zetten.
Stay tuned.

photo 482976
photo 482975
photo 482977
photo 482978
photo 482979

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 aug, 2019 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Zo, immer wieder sonntag is weer voorbij en dus even een opsomming van het werk van de afgelopen dagen.

Alle poppetjes zijn in elkaar geplakt. De poppetjes bij de spit zijn eigenlijk van Tamiya en ICM heeft heel handig het labeltje van Tamiya weggeknipt :lol:
Maar, dus mooie poppetjes en ook die van Eduard zijn niet verkeerd al hebben een aantal een grote kin die ik wat heb geprobeerd bij te werken waar nodig. Dat zijn er dus 13 voor het diorama. Ik heb nog twee voertuigen besteld om het geheel wat op te leuken. Ben dus nog lang niet klaar.

De bouw van de spit zelf gaat wel vlot. Na het schuren kon de preshade erop en daarna de andere kleuren. Niet te moeilijk, beetje afplakken enz. Daarna de glanslak en de decals. Alle 12. Juist. Maar, dit zijn echt de slechtste die ik ooit gehad heb. De kleuren zijn echt niet dekkend maar goed. Ziet er op zich wel leuk uit. En ze waren ook super fragiel. De pijlen zijn beide op twee plekken gescheurd maar dat mocht de pret niet drukken. Ik ga er nog wel een glanslaagje overheen zetten voor ik ga weatheren want ik vertrouw niet dat ze blijven zitten.

Poppetjes. Nee dit is geen ceremonie voor een overleden kameraad.
photo 483252
photo 483250
photo 483251
Preshade
photo 483253
photo 483254
Wit op de staart
photo 483255
Grijs onderop
photo 483256
Groen over de rest
photo 483257
photo 483258
En zonder tape krijg je dan dit.
photo 483259
photo 483260
De decals om het geheel wat op te leuken
photo 483261
photo 483262
photo 483263

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 aug, 2019 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Zo, klaar met de Spit. Ik ga morgen nog wat daglicht foto's maken want met de bureaulamp ziet het er wat overbelicht uit.

Leuke kit, de Russische spitfire van ICM. Al lijkt het me niet iets om mee te beginnen als eerste bouwpakketje. Past prima als je de onderdeeltjes van de flash weet te ontdoen maar er waren wel wat pas problemen met de motor al vermoed ik nog steeds dat ik iets niet helemaal goed gedaan heb. Des al niet te min was het leuk om te bouwen en het resultaat vind ik bevredigend en gaat hopelijk mooi passen naast de twee P-39s. Dat groen heeft echt iets industrieels.

Een paar fotootjes om een indruk te geven. Daglicht foto's volgen.
photo 483427
photo 483428
Ja, dat propeller blad zit scheef op deze foto. :lol:
photo 483429
photo 483430
photo 483431

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 aug, 2019 19:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Zoals beloofd, foto's bij daglicht.

photo 483617
photo 483618
photo 483619
photo 483620
photo 483621
photo 483622
photo 483623
photo 483624
photo 483625
photo 483626
photo 483627
photo 483628
photo 483629

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 aug, 2019 22:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Mooi resultaat tot zover!

Algemene vraag: waarom blijft iedereen dat breekijzer rood schilderen?

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 aug, 2019 8:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Aparte maar leuke kleurstelling. Prima eindresultaat weer alleen lijkt het net alsof de antennedraad niet helemaal strak staat. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan zien.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 aug, 2019 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
SpeedAS schreef:
Algemene vraag: waarom blijft iedereen dat breekijzer rood schilderen?

Ach, ik had weinig tot geen referentie materiaal voor de Russische versie van de spit dus ik heb de bouwbeschrijving maar gevolgd. De binnenkant is ook geen gebruikelijk interieur groen maar dezelfde kleur als de buitenkant. vandaar dat het breekijzertje ook wel eens een aparte kleur mocht hebben. :)

fvdm schreef:
Prima eindresultaat weer alleen lijkt het net alsof de antennedraad niet helemaal strak staat. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan zien.

Ik ben dat helemaal met je eens Ferry. Ga ik ook wel weer strak trekken voordat ik hem op het diotje ga zetten. Ziet er niet uit zo met die knik erin. :lol:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 aug, 2019 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Ik denk dat je die antennedraad beter weg kunt laten. Ik weet niet welke radio's er in de Sovjet Spits werden geïnstalleerd, maar in de RAF werden al vroeg in de oorlog VHF radio's gebruikt die geen antennedraad meer nodig hadden. De antennemast bleef, maar het bevestigingslipje voor de draad verdween.

Daarnaast vind ik het vreemd dat de cockpit dezelfde kleur als de buitenzijde zou hebben. De Spitfires werden vanuit het VK naar de Sovjet Unie verscheept en ik verwacht dat men in de fabriek overal het zelfde kleurtje aan de binnenzijde rond spoot ongeacht wie de gebruiker zou worden. :D

Derde puntje wat mij opviel en wat je nog wel even kunt aanpassen voordat ie veilig achter glas in de vitrine verdwijnt zijn de lampies aan de vleugeltips. Die hebben nu ook dezelfde kleur als de cockpit en dat kan toch echt niet. :mrgreen:

Cheers, PEter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement