Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 29 jul, 2019 9:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Goed werk!

Silenoz schreef:
mooi spuitwerk, en leuk detail die overspoten zone op de romp. Moeten de cocquardes op de vleugels niet een soortgelijke behandeling krijgen op dit toestel?
De reden dat hier een deel van de romp over is geschilderd zijn de verstevigingsplaten die zijn aangebracht. De US roundels waren eveneens met dezelfde kleur overschilderd geweest.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 aug, 2019 0:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@SpeedAs Die verstevigingsplaten heeft Eduard ook toegevoegd als PE maar dan vooral aan de romp. De roundels zitten daar duidelijk naast hoor. Maar hou het ook zij, er moet een ander kleurtje groen worden aangebracht onder de sterren. Een aantal decals hebben die ondergrond trouwens meegekregen. :)

Dit was vooral spuiten en decallen. En de uitlaten van de motoren. Ik heb ze wat uitgehold en nu zwart gespoten. Ik ga gewoon weer de tried and tested methode toepassen van roest pigment en drybrush met aluminium. Doet mooi wat het moet doen. Maar das voor later.
Beide vairanten hebben iets andere verfraaiingen gekregen van de Sovjets. Gaat er allemaal prima op. Daarna de gebruikelijke glans laag (HG doet wat het beloofd). Nu ben ik de walkways vergeten maar misschien is dat wel prima zo. Ik kan ze als laatste aanbrengen voor ik aan de chipping begin.
De decals van Cartograf zijn weer geweldig. Zo moeten decals zijn. Laten zich gemakkelijk losweken, schuiven prima en zijn goed te plaatsen en ze reageren prima op de set en sol van Micro. Zo is decallen echt alleen maar leuk. Zelfs over de lastige PE verstevigingsplaten zijn ze super gemakkelijk aan te brengen.
Ik heb tot nu toe de grote decals gedaan, de rest volgt bij de volgende ronde.

Verduidelijkingsbeelden.
Uitlaat voor en na de behandeling
photo 481560
photo 481561
Wit en rood
photo 481559
Ook voor de kanonnen in de spinner
photo 481562
Shine you crazy diamonds
photo 481563
En met decals
photo 481564
photo 481565
photo 481566

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 aug, 2019 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Decals zitten erop. Bijna 200 stickertjes. Maar ze gingen er bijna allemaal prima op. Ik heb er nu nog een laagje vernis overheen gespoten dat vannacht mag drogen zodat ik morgen tekeer kan gaan met de weathering van deze twee kisten.
De uitlaten hebben de behandeling gehad en ik denk dat ze er prima uit gaan zien op de modellen.
De neuskanonnen hebben verder nog een stukje gunmetal gekregen. Ze waren eerst helemaal gesloten. Wat ik niet snap want iets anders aan de sprue hadden ze hier gemakkelijk ook een loop in kunnen fabriceren. Maar goed, er moet voor ons bouwers ook wat overblijven.

Decals klaar
photo 481908
photo 481909
photo 481910
photo 481906
photo 481907
Uitlaten en vuurmonden
photo 481904
photo 481905

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 aug, 2019 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat ziet er prachtig strak uit. De uitlaten zijn goed gelukt. Alleen had ik de lampjes onder de vleugel niet als decal gedaan, maar uitgeboord en een drupje houtlijm of transparant plastic in gedaan. Maar goed, daar was je wellicht ook te laat mee toen je daarachter kwam. Succes met de laatste loodjes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 aug, 2019 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Mooi hoor! Keurig werk.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 aug, 2019 15:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
@ff en Huib2 Bedankt :)

De Aircobra's zijn klaar. Mooie set zo en de extra's zijn leuk. Op het einde heb ik regelmatig dat allerlei klepjes en dingetjes willen afbreken terwijl ik andere klepjes en dingetjes aan het monteren ben :lol: Maar het is gelukt.
Eduard heeft nog meer van dit soort duo dozen en ik ga dit nog wel eens vaker doen.
Het enige probleem wat ik nu heb is dat de cobra's, ondanks de ruime hoeveelheid lood in de neus, nog steeds op de staart gaan liggen. Maar op het dio ga ik ze toch vast zetten dus, daarmee is dat ook weer de wereld uit. :brouw:

Nu ga ik verder met mijn Spit die ik in hetzelfde dio ga plaatsen. Nu ben ik benieuwd of het de bedoeling is dat ik dat dio in de sectie diorama moet plaatsen of dat ik dat hier kan afmaken. Meningen welkom :)

Plaatjes.
photo 482011
photo 482012
photo 482013
photo 482014
photo 482015
photo 482016
photo 482017
photo 482018
photo 482019
photo 482020
photo 482021
photo 482022

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 aug, 2019 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind ze mooi geworden Klaas. Ik moet deze toch ook eens op mijn verlanglijstje zetten om te maken want die deuren zijn prachtig. Net een auto waar je in stapt.

Mijn mening is dat je het dio wel hier mag plaatsen, zeker als ook de spit erop komt maar ik heb het helaas niet voor het zeggen :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug, 2019 22:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Very nice! Mooie set Cobra's heb je daar Klaas!

Eduard heeft in de alle Cobra kits die ik in mijn stash heb een op vorm gebrachte metalen gewicht meegeleverd. Was het bij deze kit niet het geval?

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 aug, 2019 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
SpeedAS schreef:
Eduard heeft in de alle Cobra kits die ik in mijn stash heb een op vorm gebrachte metalen gewicht meegeleverd. Was het bij deze kit niet het geval?

Nee, zaten er niet bij. Dat zat er bij de F-86 van Kinetic ook bij. Vreemd als ze dat vergeten zijn dan. Is verder zo'n perfect setje.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 aug, 2019 11:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
geweldig resultaat zeg!

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement