Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2019 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Nee U ziet niet dubbel.

Een duobouw kun je natuurlijk doen door twee verschillende bouwdozen te kopen maar waarom ook niet gewoon samen in één doos? Eduard voorziet in die wens en bij deze een voorbeeld daarvan. Ik trof deze aan bij de locale hobbyshop en was benieuwd naar de inhoud van de doos.

Het gaat hier om de P-39 Aircobra zoals die is gebruikt door de Russische (of moet ik zeggen Sovjet?) luchtmacht in de tweede wereld oorlog. De P-39 was een bijzonder vliegtuig, al was het alleen maar door de plaatsing van de motor (midden in de romp voor betere stabiliteit) en de auto stijl deuren om in de cockpit te komen. De Sovjet Unie is ruimschoots voorzien van de aircobra's en ze zijn met succes ingezet aan het oostfront waar ze populair waren bij de piloten vanwege hun stevige bouw en uithoudingsvermogen. Er zijn bijna 5000 kisten naar Rusland verscheept al zijn er daarvan bij het transport al 166 verloren gegaan.

De kit bestaat uit plastic onderdelen van Eduard, drie plaatjes PE, maskers en natuurlijk een uitgebreide bouwbeschrijving. Tenslotte zijn er decals die door Catograf gedrukt zijn in Italië en decals leveren voor niet minder dan 10 mogelijke versies. Ik heb nog niet gekozen.

Ik ben benieuwd hoe het tegelijkertijd bouwen van twee kits gaat. Daarnaast vraagt dit natuurlijk om een diorama setting en ik heb al wat Sovjet figuurtjes incl piloten en grondpersoneel besteld al zijn die nog niet aangekomen. (ze zijn al wel verstuurd)

De doos
photo 480202
Drie sprues grijs plastic per vliegtuig. Alles dubbel geleverd
photo 480204
photo 480203
photo 480205
Transparant
photo 480206
Beetje PE.
photo 480207
photo 480208
Maskers
photo 480209
Decals van mijn favoriete producent
photo 480211
photo 480210
Bouwbeschrijving in typisch Eduard stijl.
photo 480214
photo 480212
photo 480213

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jul, 2019 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leuk project van inderdaad een bijzonder vliegtuig. Het is een vreemde opstelling zo met de motor achter de cockpit en de aandrijfstang min of meer door de cockpit als ik me niet vergis. Zelf vind ik het daardoor een beetje de FIAT Multipla van de geallieerden, het dient een doel, maar de schoonheidsprijs wint ie zeker niet. Dat je er een diorama bij maakt, maakt dit verslag helemaal interessant. En nu vind ik iedere Eduard bouwdoos wel interessant en deze kom je niet vaak tegen dus ik volg 'm. Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2019 7:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11858
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Speciale kist, de Airacobra. Ik vind het ook wel merkwaardig dat het PE in deze doos dubbel/driedubbel in het fret zit. Nu weet ik niet of er een verschil in periode zit tussen instrumentenborden 5, 6 en 7, misschien bepaalt dit al voor een stuk de keuze in de versies want er zit van elk maar 1 in.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2019 15:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Geeft Eduard zelfs de lijmrandjes aan ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jul, 2019 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
@Fokkerfan Ja, niet moeders mooiste maar dat geeft het ook weer iets aantrekkelijks.

@Steven Ja, klopt. Je kunt van elke versie maar één bouwen. Eén E, N of Q versie. Maar dat is geen probleem. Ik heb gekozen voor een N en een Q die beide in het voorjaar van 1945 actief waren. Dan passen ze nog een beetje samen op een platform. ;)

@Markie Ja, dat vind ik wel bijzonder aan Eduard en is erg handig. Wat ik wel grappig vind is dat de plastic onderdelen van Eduard zijn maar dat ik toch plastic moet wegsnijden voor de PE onderdelen. :lol:

Ik ben maar vast begonnen. Had vandaag vrij dus dan schiet het meteen op. Het gaat makkelijk en alles past prima. Beetje flash maar geen echte problemen tot zover. Ik ga eerst zoveel mogelijk voorbereiden dat in "interior green" gespoten moet worden. De enige kleur die ik tot nu toe heb gebruikt was rood voor de handles aan het instrumentenpaneel. Als ik in dit tempo doorga dan ben ik binnen een week klaar. :lol:

Cockpit
photo 480289
photo 480288
photo 480290
Rompdelen
photo 480291
photo 480292
photo 480293

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jul, 2019 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
hop hop en we zijn al weer een eindje onderweg. Ik ben ook al vijf dagen bezig hè.

Prima kitje tot zover. Mooi alles in het interior green gezet en hier en daar wat andere kleurtjes. De PE ziet er prima uit en aanbrengen is geen enkel probleem. De riemen hebben zelfs al een beetje schaduw werking gekregen van Eduard. Ik moet de cover onder aan de stuurknuppel nog een ander kleurtje geven vind ik. Dat komt de volgende keer.

Nu moet ik alleen niet vergeten om gewicht in de neus te doen voor ik alles dicht lijm. :lol:

Geleidelijke ontwikkeling
photo 480527
photo 480522
photo 480524
photo 480523
photo 480525
photo 480526
photo 480528
photo 480529
photo 480530

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2019 9:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Echt een heel,onderwerp. Persoonlijk vind ik deze airacobra juist wel een heel mooie kist. Ik ga je weer volgen en hopelijk krijg ik nog de tijd om even adem te halen voor je klaar bent :lol: . Veel plezier

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 jul, 2019 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ja Ferry, deze gaan wel heel snel zo, je kunt amper met je ogen knipperen ;) :lol:

Romphelften zitten aan elkaar vast. Ik heb daar wel wat plamuur voor nodig maar ach, het zijn maar kleine kisten. Ik ben ook al begonnen aan de vleugels. Niet vergeten eerst al het binnenwerk plaatsen. Wat roosters en de lampen in de vleugels. Verder wat kleppen onder de vleugels. Gaat allemaal erg vlot. En dat met twee kits tegelijkertijd. Ik blijf het een leuk concept vinden, twee in één doos.

plamuur
photo 480644
photo 480642
Interior green waar nodig.
photo 480643
roosters en kleppen
photo 480645
photo 480646
photo 480647
En dit zit nog niet vast maar voor de impressie even gepast.
photo 480648

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 jul, 2019 20:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Vandaag zijn de figuurtjes binnengekomen die ik wil gaan gebruiken in het diorama. Ik ben benieuwd hoe ze gaan werken met de P-39s. Het is een set van Eduard met 6 poppetjes waaronder een piloot, een officier en nog 4 andere figuurtjes die bezig zijn en ook maar wat rond hangen. Deze set wordt trouwens niet meer gemaakt mochten er mensen naar op zoek zijn.

De doos
photo 480772
Twee sprues (eigenlijk een maar ze zaten los omdat zo het doosje een stuk kleiner kon zijn.
photo 480771
photo 480773
Gedetailleerde gezichten voor deze schaal
photo 480774
photo 480775
En de instructies
photo 480776

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jul, 2019 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Plamuren en schuren. Er zit een behoorlijke spleet tussen de romp en de vleugels. Nu niet meer. :D

Wel een hoop werk maar het ging prima. Nu nog even de paneellijnen fixen.

photo 480829
photo 480828

Oh. Het is toegestaan om te reageren op mijn posts :lol:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement