Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 22:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 maart, 2019 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Goedenavond medebrouwers,

aangezien ik nu even moet wachten om mijn Swordfish af te maken vind ik dat ik wel aan een nieuwe kit kan beginnen. Het is weer een dier geworden en wel een ijsvogel, of zoals onze engelstalige vrienden zeggen een Kingfisher. Uiteraard is dit een 1:32 kit omdat ik dit gewoon een fijne schaal vind. Het wordt wel mijn eerste Kitty Hawk kit dus ik ben benieuwd.

Dit is de doos.

Afbeelding

Wat een schoonheid is dit! En dan ook eens een watervliegtuig. Geweldig.

Uiteraard heb ik als PE-ofiel (ik bedoel hier dus photo etch-ofiel) ook weer al het PE gekocht voor deze kit. Er is een Big Ed voor deze kit maar dat is dan ook wel alles wat er aftermarkt is te vinden.

Afbeelding

Alleen vraag ik mij wel eens af wat ze bij Eduard af en toe denken. Bij de pijl hebben ze bougiekabels bijgevoegd. Alleen zijn deze wel plat! Kom op nu jongens, kabels zijn niet plat, voeg ze dan niet toe. Ik zal de kabels wel gaan maken van koperdraad of looddraad, ik zie wel. De uitvoering die ik wil maken is de onderstaande.

Afbeelding

Alleen ga ik geen gele vleugels maken maar blauwe, net als de boxart. Verder heb ik nog wat ideetjes in mijn hoofd wat ik misschien wil doen maar dat zien we wel. Ik zal jullie weer wekelijks op de hoogte proberen te houden en dat betekend voor mij dan dat ik wat meer foto's zal moeten maken van de vorderingen om het leuk te houden anders heb ik af en toe idee dat er te grote stappen tussen zitten.
Ik ga in ieder geval mijn best doen om dit mijn mooiste model te maken ( zoals ik dat altijd wil doen bij een nieuwe kit) en er veel plezier aan te beleven.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Laatst bijgewerkt door fvdm op za 07 sep, 2019 14:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OS2U Kingfisher 1:32
BerichtGeplaatst: ma 18 maart, 2019 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Cool. De Kingfisher. Ik heb vooralsnog alleen de F-86K gebouwd van Kitty Hawk maar was daar best over te spreken. Ik ben dan ook benieuwd naar deze kit.
V.w.b. de platte bougiekabels. Die had ik voor de motor van de Corsair ook en daar waren de meningen over verdeeld maar uiteindelijk vond ik het er best aardig uit zien. Als je het weet zou je het zien maar andersom... Al moet ik zeggen dat de kabels bij de corsair ook wel langer lijken te zijn dan wat er in jouw setje zit en dan is het misschien anders.
photo 413117
photo 413116
Het belangrijkste is, dat je weer veel bouwplezier hebt. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OS2U Kingfisher 1:32
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2019 8:07 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Mooi model, Ferry, daar moet jij toch weer wat moois van weten te maken.
Net als Klaas denk ik dat die platte strips nog best wel eens goed zouden kunnen werken, het geeft m.i. juist wat diepte als deze onderdelen iets minder nadrukkelijk aanwezig zijn. Ik denk niet dat Eduard, gezien hun prestaties, zich puur kostendrukkend met platte strips zich ervan af willen maken (wat een zin)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OS2U Kingfisher 1:32
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2019 8:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik denk ook dat het puur mijn gevoel is voor de bougiekabels. Ik moet ze monteren en als ze dan plat zijn......
Ik denk ook niet Eduard de zich er makkelijk af wil maken want PE is nu eenmaal plat en daar kunnen ze geen ronde kabels aan etsen. Dat ze deze sets maken stel ik juist op prijs want ik vind het heel vaak een fraaie toevoeging.

Die motor voor de corsair blijft ook altijd een plezier om naar te kijken, gewoon mooie simpele begrijpbare techniek. Heerlijk

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OS2U Kingfisher 1:32
BerichtGeplaatst: di 19 maart, 2019 17:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
Ferry,

Maak er maar wat moois van. Altijd goed dat blauw. Op die schaal moet het wel lukken.

Veel succes met de bouw !

Groet,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OS2U Kingfisher 1:32
BerichtGeplaatst: wo 20 maart, 2019 14:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
WAUW weer zo'n grote waarop je, je mag uitleven.
Veel plezier met deze ijsvogel.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OS2U Kingfisher 1:32
BerichtGeplaatst: ma 25 maart, 2019 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het begin is gemaakt. Volgens de instructie moest ik beginnen met de motor. Toen ik de cilinderblokken uitknipte zag ik dat er wel overtollig plastic was wat weggehaald moest worden.

Afbeelding

Toe ik het een en ander had uitgeknipt heb ik eerst alles gespoten. Dit om te voorkomen om veel met de kwast te moeten schilderen.

Afbeelding

Toen dit lag te drogen ben ik de bafflering gaan maken. Hier was wat PE voor en daarvoor moest ik eerst wat plastic weghalen. Vervolgens het PE geplakt. Tevreden keek ik naar mijn werk en toen zag ik iets vreemds. Hieronder zie je mijn onderdeel bij de tekening van Eduard.

Afbeelding

Als je goed kijkt zie je dat het niet klopt. Het onderdeel kan maar op 1 manier gemaakt worden en dat lijkt niet de goede manier. Ik heb als referentie ook de PDF van Glenn Hoover en daar werd ook niets vermeld. Dat is dus de laatste keer dat ik iets van Glenn Hoover zal gebruiken. Ik laat het maar zo en hoop dat ik later geen uitdagingen krijg. Na enig plakwerk eb ik nu dit.

Afbeelding

En de achterkant

Afbeelding

Nu weer lekker verder plakken.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OS2U Kingfisher 1:32
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2019 14:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik heb toch even heel goed moeten kijken, maar is de PE gespiegeld? Dus dat de opstaande randjes eigenlijk aan de andere kant hadden moeten zitten?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OS2U Kingfisher 1:32
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2019 15:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat lijkt inderdaad zo te zijn Bert.
Het is echter een feit dat Eduard sleufjes heeft gemaakt waar de opstaande randjes in moeten komen.
Kijk maar eens bij het plaatje hieronder.

Afbeelding

Er zijn dus twee mogelijkheden:
1) Kittyhawk zit ernaast
2) Eduard zit ernaast

Zeg het maar, ik weet het niet.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: OS2U Kingfisher 1:32
BerichtGeplaatst: di 26 maart, 2019 15:52 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Wat moet die ring voorstellen?
Zo te zien is het een dubbele ring in het midden van het blok, tussen de cilinders, dus ik zou mij er niet te druk overmaken, hooguit dat er een onderdeel (Magneto) een vak verder komt te staan

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement