Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 17:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 8:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooie vorderingen Klaas, je IP ziet er heel gaaf uit.
Als ik zo naar de staartwielen kijk dan moet het toch wel mogelijk zijn om deze voorzichtig uit te boren en hier een messing/koper/staal staafje in te lijmen? Dan worden het een stuk sterker en hoef je niet zo bang te zijn dat ze snel afbreken.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 feb, 2019 9:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Wat een uitgebreid geheel al, die cockpit. Mooi detail vind ik dat gordijn, als het dat ook daadwerkelijk is. Dat ziet er tegenwoordig toch veel beter uit, dan de oudere kitjes, waar een stoel, dashbord en stuurknuppel in zit.
Zit mooi in de lak. Ik zou dat messingstaafje zeker overwegen, het zou zonde zijn als al het werk voor niets blijkt te zijn en je de achterwielen niet fatsoenlijk kunt plaatsen.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2019 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt voor de tips. Ik had zoiets al in gedachten maar het probleem is niet zozeer de pootjes zelf als wel de verbinding daarvan met de binnenkant (zie foto) Ga maar gewoon proberen voorzichtig te doen. Maar tips zijn welkom hoor. :)
Binnenkant verder bewerkt. Riempjes er op. Beetje drybrushen en wat chipping met het zilver potlood. Paar kaarten en ander papier werk in de cockpit als aankleding. Komt op de foto's niet echt uit de verf maar ziet er op zich leuk uit. Zal nog steeds niet veel van te zien zijn straks maar ik vermaak me ;)

Overzicht
photo 471251
Ruimte bij de ingang van de Stirling. Lijkt allemaal wat fel maar straks is dat best donker en denk ik dat het er leuk uit gaat zien.
photo 471249
Close up van de bevestiging van de pootjes van de staartwielen. Daar ligt het probleem.
photo 471250
Cockpit in 4 aanzicht
photo 471252
photo 471253
photo 471254
photo 471255

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 feb, 2019 11:37 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Heel knap, mooi gedetailleerd interieur! :brouw:

Gr
Thiery

_________________
mijn brouwverslagen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2019 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Die verbinding achterwielen / plaatje ziet er inderdaad niet al te stevig uit.
Kun je niet een plaatje van gelijke grote er voor plakken (voorzijde van het vliegtuig uit gezien) en een dun stripje aan de achterzijde? zodat je die verbindingsblokjes een beetje inkapselt.
Dat dunne stripje zou dan voor extra rib of iets dergelijks door kunnen gaan.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 feb, 2019 18:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Hey Arjan,

Ik dat wel eens proberen. Al steunt het alleen maar dan is dat in ieder geval sterker dan dat het nu is. Likje verf erover en het valt niet op. Hij zit al wel dicht maar ik kan er nog wel bij zo te zien. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 maart, 2019 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Romp zit dicht. Het vertrouwde randje plamuur langs de naad om deze weg te werken. Aan de neus was ik niet tevreden. Ik bleef daar maar een naad voelen en die neus is straks wel een aandacht trekker dus die moet wel goed zijn. Vandaar dat ik daar een tweede plamuur rondje voor doe.
Wielen prima. De Stirling had hele eenvoudig ogende banden. De velg is mooi gerepresenteerd. Verder is het hoofdonderstel vernuftig in bedacht en mooi uitgebeeld door Italeri. Was een hoop werk met het wegmaken van de onvermijdelijke naden maar het is de moeite waard.
Ik plaats ze al in de wielbakken omdat ik ze zo het gemakkelijkst kan spuiten in stemmig zwart. I denk dat ik hier ook al extreem donker grijs ga gebruiken zodat ik nog wat meer effecten kan proberen.

Romp in een stuk
photo 471490
photo 471491
Wielen met een toefje plamuur dat ik nog weg moet schuren
photo 471488
Hoofd onderstel. Prachtig werk van Italeri
photo 471487
photo 471489
En zo zitten ze in de wielbakken. Was wel even lastig maar als het eenmaal zit ziet het er prima uit.
photo 471492
photo 471493

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2019 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
En door. Weekend hè. Onderstel zwart (donkergrijs) gespoten. Had nog wat over en daarmee de onderkant van de vleugels al wat gespoten. Zal vast een stuk over moeten verwacht ik maar het helpt. Beetje chipping op de poten en de velgen heb ik slechts gedrybrushed met aluminium. Ziet er leuk uit zo. Straks de banden nog wat vervuilen en wat spetters op het spatbord (want daar is dat ding voor) Vleugels nu ook aan mekaar geplakt. Dit gaat best snel eigenlijk voor een kist van deze afmeting. Kan al bijna beginnen met spuiten. En nu ik daar over nadenk zit ik te bedenken of ik de decals ga gebruiken voor de invasiestrepen of dat ik dat ga afplakken. :?

Romp dicht
photo 471531
photo 471533
Zwarte pootjes
photo 471532
photo 471534
Wielen met gedrybrushte velgen
photo 471535
Chipping
photo 471536
Vleugels aan elkaar.
photo 471537

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart, 2019 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Dat gaat rap zeg allemaal.
Ik zeg zelf spuiten die invasiestrepen.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 maart, 2019 15:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
+1

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mr.vdh en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement