Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 14:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 19 jan, 2019 23:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
De F16 in de groepsbouw is bijna zover dat het spuitwerk kan gaan beginnen en om toch bezig te kunnen blijven tijdens de droogtijden ga ik alvast rustig met deze kit beginnen. Ondanks de kleine schaal wordt hij toch best groot, ongeveer 30 cm lang en ruim 48 cm breed.

De Lancaster is een 4-motorige zware bommenwerper uit de Tweede Wereldoorlog die gebouwd werd door Avro.
De Lancaster werd vooral door de Royal Air Force gebruikt. Het toestel is onder andere bekend in een omgebouwde versie die gebruikt werd om stuiterbommen op Duitse stuwdammen te droppen. De Lancaster werd ontwikkeld als een verbeterde versie van de Avro Manchester, en kreeg in eerste instantie de naam Avro Type 683 Manchester III, maar werd later omgedoopt in Lancaster. Uiterlijk verschilde dit type alleen door het ontbreken van een centrale verticale staartvin. De Avro Manchester had maar twee motoren en de Lancaster vier. Ook is de Lancaster verantwoordelijk voor het zinken van het Duitse slagschip Tirpitz. (met dank aan wikipedia).

Zoals vermeld is dit de uitvoering van Airfix en alles ziet er netjes uit. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat er voor de cockpit (maar) drie decals zijn terwijl je volgens mij toch redelijk zicht naar binnen heb. Misschien dat ik daar wat photo etch voor aanschaf, anders lekker met de kwast aan de gang.

photo 466527
photo 466658
photo 466659
photo 466660
photo 466661
photo 466662
photo 466663
photo 466664
photo 466665
photo 466666
photo 466667

En bovenstaande zit dus allemaal in de doos. Deze gaat dus wel wat langer duren als de F16 :mrgreen: Ik ben nog druk bezig om referentie materiaal te vinden, wat stiekem ook best leuk is.

Zo zag een dam er uit nadat het getroffen was.

photo 466692


Edwin

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 12:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi project Erwin, succes. En ik zou gaan voor de PE in plaats van schilderen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 14:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
Ik zat er wel aan te denken om PE te gebruiken.
Ik heb al bij aviation megastore zitten gluren en de enigste die ik tegen kwam stond geen foto bij en kost 33 euro. De andere was voor Hasagawa en Airfiix maar daar zit (volgens mij) niets voor de instrumenten bij. Dat is alleen blank metaal.

Oftewel, voor mij is het lastig om de juiste te vinden die niet al te moeilijk is.

Inmiddels gevonden wat ik zocht.

photo 466728

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ben benieuwd naar deze kit. Is dit ook nieuwe tooling? Sinds de 1:24 Typhoon lijkt Airfix net als revell de kwaliteit aan te willen passen aan de 21ste eeuw. Revell doet dat dan wel vooral bij Duitse kisten uit WO2 en dan lijkt het niet meer dan gepast dat Airfix dat doet met Brits materiaal. :lol:
In ieder geval veel plezier met deze bouw. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 15:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
Dank je. Of het de nieuwe tooling is weet ik echt niet. Ik wist niet eens dat Airfix daar mee bezig was. Wat mij wel opviel is dat bij sommige andere Airfix kits de beschrijving in kleur is en dat is deze niet.

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 22 okt, 2017 18:25 pm
Berichten: 556
New tool uit 2012
https://www.scalemates.com/kits/airfix- ... rs--173963

Veel plezier met deze kit.

_________________
Groet, Martin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jan, 2019 18:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
Dank je Martin :brouw:

Vanmiddag de snijbrander en slijptol ter hand genomen want stap één was sloopwerk.

photo 466771

Zoals te zien is bij stap één mag er een onderdeeltje verwijderd worden. Ik ben daarbij iets scheef gegaan met als resultaat dat er een klein beetje putty aan te pas moest komen. Niks ernstigs en is gelijk opgelost.

photo 466773

En omdat ik toch bezig was heb ik de vloer van de piloot ook maar gelijk onderhanden genomen. Daar zaten wat onregelmatigheden die vlak gemaakt moesten worden.

photo 466772

En zo zijn we met deze ook onderweg om er hopelijk iets moois van te maken.

photo 466774

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 feb, 2019 13:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 26 mei, 2015 18:20 pm
Berichten: 79
Afgelopen woensdag een pakketje van Eduard binnen gekregen met daarin een cockpit setje.

photo 467947
photo 467948

Het ziet er fantastisch uit en hopelijk verpruts ik het niet.
Ik wou ook de binnenkant van de romp in kleur zetten maar dan moet je wel de juiste kleur hebben, die had ik dus niet en 's avonds maar een flesje verf van MIG gehaald. Gisteren de kleur erop gezet en die ligt nu nog uit te harden.

photo 467993

De vloerplaat zit ook in kleur (helaas geen foto :oops: ) en daarvan ga ik zo de onderkant zwart maken.

_________________
Gr Edwin.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 feb, 2019 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Romp staat mooi in de verf. Het pe ziet er gaaf uit. Blijft een mooie toevoeging altijd. Ik ben er fan van. Succes

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 feb, 2019 1:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Leuk onderwerp ik heb hem nu ook op de tafel liggen..misschien een beetje laat maar probeer alsjeblieft voor het bouw gemak wel de vlakken die gelijmd moeten worden of waar spanten zitten wel vrij te houden van verf!
De reden hiervoor is dat de toleranties van de pasvorm van deze kit zodanig zijn dat een beetje verf op de te lijmen vlakken al roet in je eten gooit en dat je de boel dus niet netjes dicht krijgt..

Veel succes en plezier, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement