Goed, we zijn weer een paar dagen verder, en mijn overtuiging is dat jullie allen zitten te wachten op een update mijnerzijds!
Zoals bij vele gebakjes begint bij deze (prijzige) doos de knutselarij bij de stuurhut! Zoals onderhand vast wel bekend zal zijn voor degenen die met mijn vroegere schrijfsels volgden is Prutser332 niet zo van het detailwerk. Van interieurbouw had ik meestal weinig schik van en wat vlieggevallen betreft jaste ik dus altijd de stuurkuil d'r zo snel mogelijk doorheen om d'r maar mee klaar te zijn.Tot deze!
Deze kit is écht uiterst gedetailleerd, en de bouwtekening dient goed gelezen te worden voor de aanvang van het montagewerk. Twee keer is geen overbodige luxe!
Enfin, om een indruk te geven:
Geen geleuter meer, ik heb de "spruecutter" (yay, hij doet weer in vaktaalgebruikmodus staan!) ter hand genomen en ben begonnen!
Den bodemploat:
Stuurpedalen:
En nu behandeld:
Zijaanzicht:
En daar zien we later helegaar niks, nada, noppes meer van terug.
De schietstoel..(ja, ik weet het, het is niet veel, maar daar moesten ze het in die dagen mee doen..)
Zijpanelen en vloerplaat voor de behandeling:
En er na:
Resultaat:
Opgemerkt dient te worden dat de passing, tot mijn grote vreugde, feilloos te noemen was! De aanwezige sinkmarks waren zo gepositioneerd dat ze na montage niet meer zichtbaar waren! (ja, écht!)
Voor het instrumentenpaneel werden mij 3 opties gelaten:
1) droogborstelen en tandenstokerschilderen,
2) decalplakwerkzaamheden (9x woordwaarde)
3) het geheel in het ronde archief deponeren en een Eduard PE cockpitset kopen. Kijk maar:
Dat laatste zou de gemakkelijkste weg zijn, en aangezien ondergetekende nooit wegloopt voor een uitdaging besloot ik me te wenden tot een mengeling van optie 1&2. Dat de kit op zich al duur genoeg was zonder de aanschaf van allerlei PE gekkigheden speelde zeker een rol!
Zoukei-Mura San voorzag de kit overigens van uitstekende decals:
Die zich werkelijk heerlijk lieten verwerken. Mijn gepruts in progress:
De achterzijde is ook niet vergeten:
Zijpanelen:
Medebrouwers, ik kom later op het instrumentarium (met aanverwante zaken terug!) Nu eerst de opbouw van de stuurhut; en die is in één woord fantastisch te noemen; álles klopte, de pinlocaties.(nee, dat heeft niks met je bankpas te maken) de pasvorm was subliem te noemen. en ik ben over het algemeen niet snel enthousiast te krijgen, maar hier werd ik wel heel blij van! Plaatjes nu:
Medebrouwers, de kit bouwt zich in een volslagen logische volgorde op en had ik al eens genoemd dat de passing geweldig was?
Ik laat het hier eerst bij, maar er komt nog véél meer! Maar dat bewaren we tot de volgende keer, omdat er op dit moment wel nog wat achterstallige quality time gespend moet worden met Hare Hoogheid echtgenote-de-baas.
Nog even een kleine resumé:
Onderdelen die niet pasten: 0
Hoeveelheid putty/plamuur die ik moest gebruiken: 0
Aantal keren dat ik gevloekt heb tijdens deze bouw: 0
(behalve toen die keer dat dat ene kleine onderdeeltje bijna door het tapijtmonster verorbert was..telt niet)
Percentage ergernis tijdens de bouw: 0