Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 nov, 2018 15:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
6. romp
de romp heb ik inmiddels gesloten, de cockpit paste bijna, moest wel aan de onderzijde iets weggeschuurd worden, maar niets onoverkomelijks.
Afbeelding
Helaas zijn er hier wel naden te zien die ik zal moeten proberen weg te werken. Het sluiten van de romp heb ik in delen moeten doen, omdat de pasvorm zeer matig was. eerst de bovenste naad, vervolgens late drogen en de volgende dag de onderkant, eerst goed kijken hoe het op de vleugels aan sluit, en dan lijmen...

Afbeelding
Afbeelding
Vervolgens de staartdelen gelijmt, deze passen dan weer perfect op elkaar.
Afbeelding

Dan de vleugel aan de romp….
Afbeelding
Afbeelding
Past redelijk goed.
De motor er ook maar aangehangen, was wel iets meer werk, maar past toch redelijk goed.
Afbeelding
Nog wat details aan de cockpit, geleiderails voor de canopy .
Afbeelding
Tussen de romp en de vleugel moeten twee delen apart verlijmd worden, waarom is me een raadsel…..maar deze delen passen voor geen meter. Zit wel 3 a 4 mm verschil in…schuren dan maar
Afbeelding
De staartdelen er aan gezet en dit past wel weer mooi
Afbeelding

Tot snel
Gr Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 nov, 2018 0:15 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Mooie vorderingen Ed.

De reden waarom er aan de voorkant van de vleugel (tussen romp en vleugel) 2 aparte onderdelen moeten gelijmd worden, is zodat Special hobby een groot deel van de mal van deze Tempest kan gebruiken om de Sea Fury uit te brengen. De Sea Fury heeft op die plaatsen een inlaat voor de radiatoren.

Groeten

Pascal

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 dec, 2018 21:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Ahaduidelijk Pascal

verder met de bouw
7. kleur
afgelopen weekend begonnen met het in de juiste kleuren zetten van het toestel. Via de site hawkertempest.se goede info kunne verkrijgen.
Voor de onderzijde gebruik ik de black basing techniek, deze werkt zeer goed voor de lichtere kleuren. Voor de bovenzijde ga ik deze techniek niet toepassen, omdat dit mij bij de P51 slecht bevallen is mbt de kleuren. Veel werk waar je weinig van terug ziet, en dat kan ik ook bereiken zonder deze techniek (ga ik maar van uit)
Eerst zwarte primer
Afbeelding
Dan random de kleur spuiten voor het effect.
Afbeelding
Dan met sterk verdunde verf 10% verf 90% verdunner alles in elkaar over laten lopen, vergt wel tijd en geduld moet je ook hebben.
Hieronder ongeveer halverwege het proces, linkerzijde (kijkers rechts) is gereed, andere zijde voor de helft
Afbeelding
En dan na een laagje of 10 is dit het resultaat.
Afbeelding
Helaas heeft de cameraflits het geheel te veel belicht waardoor het eind resultaat niet goed zichtbaar is. Ik zal bij daglicht proberen nieuwe foto’s te maken.
Gr Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 dec, 2018 21:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
kleur vervolg
nu de onderzijde klaar is gaan we de camo op de bovenzijde aanbrengen. Ik spuit de camo uit de losse pols om een mooie overgang tussen de kleuren te krijgen,

Afbeelding
Hier het eindresultaat van een paar uurtjes spuiten met de airbrush
Afbeelding

Verder nog de gele strepen op de vleugels gespoten en de walkway’s ook gespten (decal was er ook niet, maar als die er wel zou zijn had ik hem niet gebruikt.
Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap decals en verweren

Grt Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 dec, 2018 0:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Het spuitwerk ziet er zo heel goed uit. Ik kan alleen niet goed zien of de black basing goed gelukt is, maar dat is op foto's altijd wat lastig. Heb je een plaatje van ietsje dichterbij?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 dec, 2018 10:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Ziet er goed uit zo...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 dec, 2018 17:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Thanx

ik wordt er een beetje simpel van....de fotos zijn weer allemaal weg....
ik gebruik postimage en daar staan de foto's nog alleen is er geen beeld.........
rarara iemand raad....

ik heb wat close ups van de vleugels mbt de black basing. is moeilijk te zien op de foto en ik heb al weathering toegepast, maar bij de flaps is het nog het beste te zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 dec, 2018 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ik zie gewoon foto's maar het valt me ook op dat niet alle foto's uit je reportage in het album staan en andersom.

Wat ik zie ziet er dan ook wel weer goed uit. En dat is toch het belangrijkste. Lijkt me. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 dec, 2018 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Afgelopen weekend heb ik de weathering aangebracht en vandaag dan een mat laag erover en de clearparts aangebracht.
Ben tevreden met het eindresultaat, hoewel er natuurlijk altijd verbeteringen zijn.....maar niet alles kan perfect gaan.


thanx for watching

volgende project een 1:48 SBD-4 met divingflaps van eduard een tussendoortje voor mijn volgende grote project een WWI toestel op 1/32 van Wingnut Wings (welke ben ik nog niet helemaal uit.

Gr Ed


Laatst bijgewerkt door Ed1269 op ma 31 dec, 2018 20:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 dec, 2018 12:54 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Dag Ed,

Ik denk niet dat je veel reacties gaat krijgen op je laatste update want geen enkele foto is zichtbaar. Je hebt namelijk foto's gelinkt vanuit het forum van modelbouwen.be en die zitten achter een lidmaatschapsmuur......als je daar geen lid bent kan je er niets lezen of zien en zijn daaruit gelinkte foto's dus ook onzichtbaar. Mijn advies is dus om altijd vanuit een openbare foto hosting site te linken of via je eigen Brouwersalbum ( die ook op andere fora gebruikt kan worden ).

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement