Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 20:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hi Grunt,

Dat is een flinke jongen. Zat daar ook een kleine meteor bij de kit?

Gebruik je de hg als blanke lak en zo ja hoe lang moet dat dan drogen?

Succes met de vervolg stappen :brouw:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 20:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
grunt schreef:
Even wat scratchen (beetje maar) achter de stoel, wand dat is wat leeg (vrij naar artistieke licentie want ik kon geen foto vinden, alleen van iemand anders die het zo had opgelost op een andere HK Meteor).
Shake to the rescue :mrgreen:

Je oplossing klopt wel, het is gewoon leeg daarachter. Misschien kunnen de profieltjes zelfs iets fijner;

photo 458189

Fotootje hier vandaan, een beetje inzoomen geeft een betere indruk.

Leuk dat je er weer bent, wat mij betreft kunnen we wel meer bouwers van Nederlandse militaire toestellen gebruiken (bij voorkeur MLD :mrgreen: )

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
vliegtuigfan schreef:
Hi Grunt,

Dat is een flinke jongen. Zat daar ook een kleine meteor bij de kit?

Gebruik je de hg als blanke lak en zo ja hoe lang moet dat dan drogen?

Succes met de vervolg stappen :brouw:

Groet Robin.


Er zou een 1/144 Meteor bij moeten zitten, maar bij deze doos niet. Gekocht bij Flash aviation. Geen idee of hij er uit is verdwenen of dat er verschillende boxings zijn. Die HG 51 is na een half uur droog genoeg om aan te raken. Ik spuit dat over Tamiya acrylics omdat zo'n laag bij aanraking met bijvoorbeeld je vingernagel al beschadigd. Na HG 51 niet meer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Shake schreef:
grunt schreef:
Even wat scratchen (beetje maar) achter de stoel, wand dat is wat leeg (vrij naar artistieke licentie want ik kon geen foto vinden, alleen van iemand anders die het zo had opgelost op een andere HK Meteor).
Shake to the rescue :mrgreen:

Je oplossing klopt wel, het is gewoon leeg daarachter. Misschien kunnen de profieltjes zelfs iets fijner;

photo 458189

Fotootje hier vandaan, een beetje inzoomen geeft een betere indruk.

Leuk dat je er weer bent, wat mij betreft kunnen we wel meer bouwers van Nederlandse militaire toestellen gebruiken (bij voorkeur MLD :mrgreen: )

Gr. Sjaak


Dank je maar weer Sjaak. Ik laat het zo voor nu, ik moet nog evergreen inslaan bij gelegenheid. MLD is mijn favoriete subject, en die gaan zeker nog volgen. Ik heb nu een 1/32 F-86K (de mooiste jager van de KLu ooit i.m.h.o.). en een 1/32 Kingfisher (ja, wordt NL). Ik schaf nog een Tamiya 1/32 P-51D en Spitfire IX aan, en een Revell Tiger Moth of Piper Cub ben ik ook niet vies van. Een 1/32 MLD TBM-3W komt er ook nog. Ik hoop dat er ooit nog een fabrikant met een 1/32 PV-2 Harpoon of P2V-5 of -7 Neptune komt. Als je ziet wat er allemaal uitkomt heden ten dage zou het zomaar kunnen gebeuren. 1/32 Tracker? Oh my God, please. Weet nog dat ik als 13 jarige helemaal alleen door de 160 mocht kruipen in het MLM van Sgt. Majoor Van der Dop. Memories....wat een sexy toestel, die Stoof.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 okt, 2018 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Vandaag na een uurtje afplakken de cockpitkappen er op, en een klein beetje verder gekomen 8) De achterste kap paste niet echt mooi, ook niet na vijlen en schuren. Ik heb die proberen af te werken met schildersplamuur omdat de Tamiya putty er nog niet is, maar dat was geen echt succes. Daarna zwart gevolgd door Surfacer 1200, en het hele ding met Tamiya Titanium Silver (X-32) gespoten. Toen dat droog was oranje details gespoten, gevold door een laag HG77 (bedankt voor de tip Klaas! Het vloeit nog net wat beter dan HG51)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En zo staat hij er nu bij. Morgen decals en details.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement