Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 okt, 2018 20:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Bedankt voor jullie reactie mannen :wink:

Grunt: Bedankt, ik steek er inderdaad wat extra werk in. Dat komt omdat ik eerder een kinetic F-16 kit probeerde te bouwen die voor geen meter bleek te passen. Ook was het een mix van een Japanse F-2 (kopie F-16 met andere onderdelen). Ik heb toen behoorlijk veel tips gekregen van de forum leden, en daar probeer ik nu gebruik van te maken want ook deze kit past niet zo best.

Klaas: Bedankt. Als ik vrij ben dan vind ik het heerlijk om te knutsellen :wink: Wat detail betreft is de italeri kit redelijk te noemen. Het is zeker geen Hasegawa of andere modern kit merk qua details. De mallen komen ergens uit de jaren 80.Ook de stoel is basic. Prima als je er een piloot in maakt(niet inbegrepen) Maar als gaat bouwen komt de verassing. De naden lopen niet overal gelijk. Bijvoorbeeld op de brandstof tanks. De pasvorm is ook zeker niet overal goed te noemen, plamuur en schuurmiddelen zijn zeker nodig. Ook je opmerking over het instrumenten paneel klopt, kijk maar naar de foto die Marco stuurde. Dus eigenlijk is dit een vroege F-16 met te moderne decals. Ik maak deze kist met gesloten canopy dus in dit geval vind ik het niet zo erg. Maar ik begrijp dat dit voor de kenners onder ons niet om aan te zien is :lol:

Al met al wel een kit waar je als basis wat van kan maken. Maar voor de volgende F-16 geef ik liever iets maar geld uit. Een Tamiya zal dat gaan worden :wink:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 7:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Begint al een mooie viper te worden. Als je hem met gesloten canopy gaat maken dan zal niemand zien dat de instrumenten niet helemaal kloppen.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 10:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Lonneker
Hallo Robin,

Leuk om weer eens een verslag te lezen van een "niet-Hasegawa" F-16. Vorig jaar heb ik ook de F-16 van Italeri gebouwd en deze is me echt niet tegen gevallen. Als je enkele details welke niet kloppen voor lief neemt, is er een heel fraai exemplaar van te maken.
Zelf vond ik de decals van Italeri niet goed genoeg en heb hiervoor een after-market setje aangeschaft van Syhart. Verder heb ik de kit RUDD (recht uit de doos) gebouwd, met uitzondering van de SUU-20 practice bomb dispenser.

Een paar foto's ter inspiratie... ;-)
photo 458205
photo 458204

Ik vond trouwens de cockpit details en de stoelen best nog wel meevallen. Beetje verf en geduld doen wonderen.. :wink:

Heel veel plezier en succes met deze bouw.

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 okt, 2018 21:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hi mannen wederom bedankt voor de reacties.

Fvdm: Bedankt :brouw: Inderdaad zal dat niet zichtbaar zijn.

Ice315: Bedankt Peter. Het is waar wat je schrijft, er is zeker wat moois van te maken. Ik kraak het ook zeker niet af, maar er zijn beteren F-16 kits op de markt. Over Tamiya lees ik goede verhalen bijvoorbeeld. Ik zie dat je een 2 zitter gebouwd hebt, Dat is volgens mij de kit met een gele tijger op de staart als boxart. Dat is een vroegere versie dus de mallen zijn toen ook beter geweest waardoor je details beter overkomen. Jouw build is erg netjes. Bij de kit die ik nu bouw zijn die details op sommige plaatsen vaag.

Ook even voor Klaas:
photo 458285

En nu kom ik weer op het punt wat ik jammer aan de kit vind is dat het onderstel met landing gear niet past. Uiteindelijk heb ik de schokbrekers moeten inkorten, die waren veel te lang. en de tekening was niet echt duidelijk. Maar dit heb ik er van gebakken:
photo 458284

Dus heren tot zover weer deze update :wink:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 okt, 2018 9:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
goed bezig maar ik die dat je folding struts dat zijn die dingen die naar het midden van de wielbak gaan die zorgen ook dat het gear down en lock blijven nog een beetje moet draaien zodat ze misschien dan beter passen.

photo 454563

Groetjes marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 okt, 2018 18:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hai Brouwers,

Weer een kleine update.

Marco: Bedankt voor je foto, je hebt helemaal gelijk. die onderdelen zitten niet goed. Helaas beid deze kit niet de mogelijkheid om dat goed te krijgen. Wat ik al eerder aangaf is dit 1 van de minpunten.

Volgen min punt:
De decals voor de onderzijde van de staart zijn veel te kort :cry: dit zal ik later na een lak laagje moeten bijwerken.
photo 458709

Opzich zitten ze er wel strak op en zijn ze van goede kwaliteit,dat dan weer wel:
photo 458708

En ik heb de boel vast in een pre-shade gezet, dit omdat ik niet kon wachten om mijn nieuw aangeschafte airbrush te testen, ik moet daarmee nog oefenen maar voor deze klus vind ik het goed:
photo 458710

Wordt vervolgd

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 okt, 2018 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Lonneker
Hallo,

Bij de bouw van mijn Italeri F-16B had ik totaal geen last van niet-passende onderdelen.
De kit viel als het ware gewoon in elkaar. Uiteraard wel de onderdelen goed schoonmaken en vrij maken van flash.
Dat kom je bij deze wat oudere kit wel tegen... :wink:
Mijn tip: eerst goed droog passen, voordat je de lijmbus pakt.

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2018 0:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Robin, ik ben het wel met Peter eens hoor. Het slecht passen kan ook wel voorkomen worden met nog meer TLC. Ik heb een Hasegawa, Tamiya, Kinetic en Italeri F-16 geplakt en kreeg ze allen netjes in elkaar. Als ik kijk naar je staart, dan zie ik nog wat kartels boven aan de voorkant en ook de parachutebak had je voor het mooie even flush mogen schuren met de rest van de staartvoet. Dat de decals niet passen, daar heb je helemaal gelijk in, dat is gewoon slordig, maar dat is best op te lossen zoals je zegt.

Mag ik wel vragen waarom je al gaat spuiten zonder dat de neus en de inlaat erop zit? Dat zijn beiden onderdelen waar nog wel eens wat te schuren valt om het mooi te laten passen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2018 1:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Bedankt voor de reacties :wink:

Peter: Goed om te lezen dat jouw kit wel goed paste, helaas de mijne wat minder.
Wat betreft je tip, dat pas ik ook toe, bijvoorbeeld bij de air-intake die niet goed paste. En door schuren en palmuren er nu goed uitziet :wink:

Sebooo: Tlc pas ik zeker toe, al komt het blijkbaar over van niet. Ik heb ook eerder een F-16 van italeri gebouwd de (dirty Diana) daar paste het landings gestel wel. Misschien vette pech met deze kit. Op de staart zitten inderdaad nog wat oneffenheden die eraf moeten en worden daarna met verf bijgewerkt. De parachute bak valt mij nu op de foto wel op, de andere kant is mooi glad. Gevalletje oops.
Die decals verbeteren zie ik als een nieuwe uitdaging. Gewoon proberen.

Citaat:
Mag ik wel vragen waarom je al gaat spuiten zonder dat de neus en de inlaat erop zit?


Ik heb van de week een nieuwe airbrush gekocht, en ik wou hem graag even uitproberen. ik had met zwarte verf de canopy gespoten, en aangezien ik nog verf in de cup had, heb ik maar vast wat lijntjes gezet. Er moet nog van alles op en aan geplakt worden voordat ik werkelijk met de verf aan de gang kan. Maar ik kon gewoon niet wachten :wink:

I.v.m. werk zal het bouw tempo iets lager gaan liggen, maar ik knutsel lekker verder.
Tips en kritiek blijven altijd welkom.

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 okt, 2018 21:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Vandaag weer even verder geplakt aan de F-16.

Ik heb alles er opgemaakt zodat ik hem kan spuiten. Nu eerst wachten dat de lijm is uitgehard en dan de naden rond de neus en uitlaat aanpakken.
Zodra ik dat gedaan heb kan die in de verf.

Hier nog een voorbeeld van de slecht passende wheelbay:
photo 458847

En na een tijdje lijmen staat hij er zo bij. De staart zit er los op even voor het plaatje:
photo 458848

Tot zover :brouw:

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement