Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2018 12:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
Gister de kit in de primer gezet, echter niet helemaal tevreden met het resultaat..
op sommige delen toch best wel een rimpelig geheel geworden..

ik heb vallejo primer uit de spuitbus gebruikt, in 2 (als het goed is dunne ) lagen aangebracht.

photo 455481
photo 455480

dit heb ik daarna opgeschuurd, althans poging tot en daarna Tamiya XF70 (IJN Green) aangebracht aan de bovenzijde.
voor het allereerst een airbrush gebruikt die ik sinds kort in bezit heb, al met al niet geheel ontevreden met het resultaat.

photo 455483
photo 455482

tot slot twijfel ik nog over de correcte kleur van de onderzijde.
Ik wil de versie van Takeo Tanimizu bouwen.

photo 455488


volgens de handleiding moet dit light grey zijn, alleen ik kom veel deze kleur tegen.
ik had zelf het idee dat Tamiya XF-12 of 14 in de buurt zou moeten komen?

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2018 15:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Dat ziet er prima uit. De Tamiya verf spuit over het algemeen altijd erg prettig vind ik. Ik zou je wel aan willen raden om van licht naar donker te werken. Het kan zijn dat je nu bij de vleugelvoorraand het verschil tussen de groene bovenkant en grijze onderkant gaat zien. V.w.b. dat grijs, ik heb geen ervaring m.b.t. de genoemde Tamiya kleuren. Zelf was ik in dezelfde zoektocht. Uiteindelijk dacht ik met XtraColor X354 Japanese WW2 Navy Grey goed te zitten, maar die bleek ook meer groen dan grijs te zijn als je het mij vraagt (zie dit linkje voor het resultaat). Dus ik heb helaas ook geen tip voor de verf, maar ik denk dat je verder vooral je eigen gang hierin moet gaan. Als je zelf een weloverwogen keuze maakt voor een bepaalde verf en de laag ligt er uiteindelijk mooi op, dan kan je er toch gewoon blij mee zijn.

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2018 16:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
FokkerFan schreef:
Dat ziet er prima uit. De Tamiya verf spuit over het algemeen altijd erg prettig vind ik. Ik zou je wel aan willen raden om van licht naar donker te werken. Het kan zijn dat je nu bij de vleugelvoorraand het verschil tussen de groene bovenkant en grijze onderkant gaat zien. V.w.b. dat grijs, ik heb geen ervaring m.b.t. de genoemde Tamiya kleuren. Zelf was ik in dezelfde zoektocht. Uiteindelijk dacht ik met XtraColor X354 Japanese WW2 Navy Grey goed te zitten, maar die bleek ook meer groen dan grijs te zijn als je het mij vraagt (zie dit linkje voor het resultaat). Dus ik heb helaas ook geen tip voor de verf, maar ik denk dat je verder vooral je eigen gang hierin moet gaan. Als je zelf een weloverwogen keuze maakt voor een bepaalde verf en de laag ligt er uiteindelijk mooi op, dan kan je er toch gewoon blij mee zijn.


Dankje, ik vond de verf inderdaad niet tegenvallen.

Het was ook mn bedoeling om eerst de onderkant te spuiten, ik was alleen iets te ongeduldig en wilde de airbrush uitproberen en had de kleur voor de onderkant nog niet binnen.. Heb er nu XF-12 (japanese navy grey) voor besteld, van de foto's leek het wel prima.

leuk model geworden die kate, die moet ik ook nog een keer bouwen!

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2018 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 17:21 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Velserbroek
Ziet er prima uit!
Leuke kit om te bouwen ook.
Succes met volgende stappen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 okt, 2018 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Met die XF-12 zit je wel goed hoor, ik heb die zelf ook gebruikt voor mijn 1:72 Tamiya Zero. (Linkje) Na het lakken en weatheren werd ie wel wat donkerder, maar in zijn geheel ben ik er wel content mee.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 okt, 2018 20:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
Vandaag eindelijk m'n bestelling met verf binnen gekregen, en tsja ik ben toch echt te lui om naar de winkel te gaan..

dus het model afgeplakt en de onderkant in XF-12 IJN navy grey gespoten, ben erg tevreden met de kleur.

het resultaat is niet onaardig, namelijk voor het eerst afgeplakt met kneedgum, had aan 1 kant toch iets beter moeten opletten want het loopt niet mooi in een boog maar meer met een knik erin, maarja so be it...
verder heb ik toch niet helemaal goed afgeplakt op de staart (of niet voorzichtig genoeg gespoten ofcourse..)

Ook is nogal goed te zien dat ik niet erg goed m'n best heb gedaan op het putty..

en ik heb wat verf meegetrokken met het wegtrekken van het tape dit zal ik dus moeten repareren
maar goed, de foto's en oordeel zelf.

photo 455726
photo 455728
photo 455727
photo 455730
photo 455729

verder nog wat klein spul geschilderd:

photo 455732
photo 455731

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 okt, 2018 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Het begint al wat te worden. Ik zou nog wel even proberen om de naad onderaan het windscherm netjes dicht te maken. Nu valt die grote kier wel heel erg op.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 okt, 2018 0:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 15 sep, 2014 16:28 pm
Berichten: 473
Woonplaats: Groene hart
Dat gaat de goede kant op, de staart en de plekjes die los kwamen kun je altijd nog een beetje bijwerken.
Over die knik zou ik met niet te veel zorgen maken, volgens mij komen daar nog decals overheen en dan zou het nog wel eens mee kunnen vallen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 okt, 2018 18:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
vandaag niet zo'n grote update, maar ik heb toch niet stilgezeten.

de droptank, bommen, armament en de pilot tube geschilderd en vast gelijmd.
Verder de gele streep aangebracht, deze dekte mooi wat beschadigde plekken van het tape af, hierbij is er wel een klein beetje verf onder het tape doorgekomen maar niet gek veel, dit zal ik later wel wegwerken.

hoop na het weekend de overige beschadigde plekken groen bij te werken en dan de motorbehuizing zwart te schilderen.

photo 455950
photo 455949


fvdm schreef:
Het begint al wat te worden. Ik zou nog wel even proberen om de naad onderaan het windscherm netjes dicht te maken. Nu valt die grote kier wel heel erg op.


deze kier heb lijkt op de foto's inderdaad erg groot, maar vind het in werkelijkheid wel acceptabel..
wel is er een hoekje afgebroken aan de rechterkant van de canopy, alleen is het nu een beetje te laat om putty te gebruiken ben ik bang.

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 nov, 2018 14:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
Al even een tijd geen update geweest, dit ivm met werk in het buitenland.

Ondertussen heb ik de glanslaag aangebracht en de decals geplakt.
photo 460521
photo 460520

verder voor het eerst serieus geprobeerd te verweren doormiddel van een wash en chipping. ik ben benieuwd naar jullie feedback, de chipping is overigens gedaan met een satéprikker.

photo 460518
photo 460516
photo 460517
photo 460519

nu ik de foto's zo zie moet ik de wash bovenop misschien nog wat beter proberen te verwijderen

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement