Geïnspireerd door Erik met de finish van zijn NF-5A dit topic ook maar een schop omhoog gegeven. Niet dat ik erg gevorderd ben, de temperatuur op zolder nodigt de laatste weken niet uit tot modelbouw activiteit.
ice315 schreef:
Hallo Shake,
Beetje vreemd dat de uitdruk punten van de A en de B verschillen. De mallen zijn immers dezelfde. Eerst gebruikt door ESCI, daarna door Italeri en weer daarna door Revell. Ik heb ze alle drie gebouwd en geen verschillen waargenomen. Uiteraard WEL de verschillen tussen de A en de B uitvoering...
Voor wat betreft het gewicht in de neus.... dat is zowel bij de A als bij de B niet nodig. Ze blijven beiden op hun voorwieltje staan.
En ja... de A is een fractie langer dan de B.
De kleur van de luchtinlaten is lichtgrijs. Lijkt op light aircraft grey....
En mocht je ze een iets andere kleur geven, eenmaal afgebouwd valt het nagenoeg niet op welke kleur je gebruikt hebt.
Hopelijk heb ik je hiermee een stukje verder geholpen.
Greetz,
Peter
Peter, dank voor de tips en aanvullingen. Voor de luchtinlaten zal ik light aircraft grey gebruiken, overigens een overbodige vraag van mij, ik zag pas van de week op de foto van de K-4024 op pag. 1 dat ze grijs zijn
.
Over het gewicht in de neus twijfelde ik, dus er zit toch wat in. Bovendien las ik je opmerking pas nadat ik het lood erin had, beter iets te veel dan een staartzitter......
Ik merk toch wel een verschil tussen de Esci en de Italeri uitvoering, het plastic van Italeri is wat zachter en zoals je op onderstaand foto's kan zien lijkt er wat matrijsslijtage of minder vakkundig spuitgietwerk te zijn. Al met al vindt ik de pasvorm van de oorspronkelijke Esci toch beter.
Hier zit wat extra materiaal bij beide A'tjes.
Hier heb ik wat shims moeten plaatsen voor een goede passing en een forse sinkmark op de neus.
Ik heb de A'tjes een constructienummer gegeven om niet in de war te raken qua uitvoering. Nr. 1, het verst weg op de foto, wordt de K-3025 met gesloten cockpit en vlieger, uittaxiend met wieldeuren en airbrakes gesloten, flaps in take off config. en een sturend neuswiel. Nr. 2 wordt de K-3067 met gesloten flaps (toch een paar foto's van gevonden) en openstaande wieldeuren en airbrakes. De B wordt als eerder al gezegd de K-4024 met alles open en hangend. Zo heb ik zo'n beetje alle configuraties gehad.
De flaps aan de voorzijde van de vleugel heb ik voorzien van de extra driehoekjes. Uitdrukpunten in de luchtinlaat geplamuurd en zodra ik de binnenzijde in het grijs heb gespoten kunnen de luchtinlaten erop. Daarna nog wat paneellijnen opnieuw inkrassen en dan kunnen de vleugels er wel aan.
Neuswiel klaar gemaakt voor het verdraaien.
Driehoekjes aan de flaps.
Dat was het voorlopig weer. Hopelijk wordt het iets koeler zodat ik weer wat kan doen op zolder.
Gr. Sjaak