Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 11:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
De felheid is waarschijnlijk omdat de echte foto's buiten zijn genomen. De kleuren komen verwassend goed overeen. Maar felheid is al jaren een punt van discussie waar geen einde aan lijkt te komen. Steeds weer wordt dat genoemd maar als je goed kijkt naar foto's van echte vliegtuigen dan zie je ook steeds weer iets andere tinten door andere licht inval, tijd van de dag, gebruikte film.... enz enz enz enz enz enz. Dus, hier is helaas niets aan te doen.

V.w.b. de grijze bult, er zijn verschillende uitvoeringen van de instrumenten die kunnen worden geïnstalleerd. Zoek maar naar foto's van de SUFA en je ziet verschillende uitvoeringen. Academy geeft in de beschrijving trouwens aan dat de voorste bult ook grijs moet worden maar die is altijd in camo dus dat heb ik ook maar gedaan. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2018 19:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2015 21:07 pm
Berichten: 173
Poeh dapper, kan mij de 150+ decals op de 1/48 Thunderbolt nog herinneren. Was toen wel ff klaar met decals ool. Maar jij zit nu ak op 250 knap.
F-16 zijn niet zo mijn ding maar ik ben wel benieuwd waar dit naartoe gaat als die klaar is.

Gr Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2018 14:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi, heel mooi zelfs... en die decals.. gewoon op het gemakje, persoonlijk vind ik dit iets om rustig van te worden...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2018 7:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Als ik wat twijfel over kleuren hoef je hem niet meteen weg te gooien hoor. :lol:

Decals plakken is leuk maar er komt inderdaad een punt waarop je denkt "ben ik nu nog niet klaar?". Bij mij werkt het als ik het dan even laat liggen. Het is wel altijd dankbaar werk want de decals doen wel wat met het toestel.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 jun, 2018 17:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
fvdm schreef:
Als ik wat twijfel over kleuren hoef je hem niet meteen weg te gooien hoor. :lol:


:lol: :lol: :lol:

Hij paste toch niet in de bak. ;)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 jun, 2018 18:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ik was even afgeleid...

Bugatti Chiron 1:8 Met 8 werkende versnellingen. En een heleboel steentjes.
photo 448233
photo 448231
photo 448232
photo 448234
photo 448235
photo 448236
photo 448237

En nu weer verder met de F-16 natuurlijk :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2018 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
En weer een op afspraakje (update) van de gang van zaken. De decals zitten er op. Voor zover dan. Hier en daar moet nog wat maar dat doe ik na de wash en andere weathering. Ik heb na de decals nog een laagje vernis aangebracht zodat ik ongegeneerd de wash kan aanbrengen.
De figuurtjes hebben vandaag ook hun eerste kleuren gekregen. Het grondpersoneel in de IAF heeft blauwe overalls aan. Wat de kleur van de winterjassen is weet ik niet maar die heb ik ook maar blauw geëxtrapoleerd. Daar overheen hoort een fluorescerend geel of oranje vestje. Daar moet ik nog een juiste kleur voor weten te vinden die het juiste effect geeft. Tips zijn welkom.

De decals (de staart zit nog niet vast)
photo 448351
photo 448354
photo 448355
photo 448356
photo 448357
De poppetjes
photo 448353
photo 448352

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2018 8:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Prachtige decals. Erg, erg netjes allemaal.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 jun, 2018 9:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Inderdaad, mooie decals. Gaan goed samen met die mooie paint job. :)

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jun, 2018 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dank u dank u. :)

We zijn er bijna. Alle decals er op en de matte lak zit er op. Er zijn nog een paar stukjes te spuiten (een metalen vlak aan de onderkant van de kit) En nog wat kleine transparante onderdeeltjes moeten worden verwerkt maar dan kan ik alles aan elkaar vast gaan maken en.. er zijn nog een aantal losse hoofdgroepen, om het zo maar het noemen, die kunnen worden toegevoegd aan het geheel. En nog wat PE in de wielbakken natuurlijk. Maar, het einde is in zicht.

Met matte lak
photo 448632
photo 448631
En de onderdelen die wachten om te worden toegevoegd...
photo 448634

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement