Op de laatste foto waren nog drie handels voor de motorbediening te zien; ik vond het mooi dat zelfs die dingetjes in resin gekopieerd waren. Welnu, niet meer, te krachtig uitademen vernielt ze, vooral als je dan toevallig met een pincet in de buurt bent. Inmiddels zijn ze dus allemaal vervangen door stukjes metaaldraad.
Het leek me het makkelijkste om nu de voetplaat voor de camera op de vloer te lijmen. Nu kan je er nog goed bij, en de gaten in vloer en voetplaat moeten goed uitgelijnd worden.
Voor de staartvlakken geldt ook: Mooi dat de pennetjes in resin gekopieerd zijn, maar stevig is dat niet. Dus heb ik die weggehaald en vervangen door 0,4 mm messing pennetjes.
En nieuwe, passende gaatjes in het rompachterstuk geboord natuurlijk.
Langzamerhand komen we nu aan het schilderwerk van het interieur toe. Eigenlijk kan al het kleine spul geverfd worden voordat het op zijn plaats gelijmd wordt. De bestuurdersstoel is voorzien van zijn pootjes.
En alvast in de primer gezet. De pootjes zijn in hoogte bijgewerkt, zodat de zitting horizontaal staat als de stoel op zijn plaats gezet wordt.
De kleurtjes van het interieur. De experts zeggen dat het dezelfde kleur heeft als de buiten/bovenkant: LVA khaki. In ieder geval de buizen, maar op de spaarzame foto's van het interieur lijkt de binnenkant van de wanden onder de ramen dezelfde kleur te hebben. Alleen het plafond ziet er lichter (grijs?) uit. De vloer: Geen idee, maar als ik die ook khaki maak, wordt het helemaal zo'n donkere boel, dus dan ook maar lichtgrijs. Instrumentenpanelen donkergrijs, sturen lijken metaalkleurig, achterkant stoelen ook khaki. Ik ga voor LVA Khaki en LVA Blauw de White Ensign Models verf gebruiken (had nog de potjes WEMCC ACD04 en 05 staan).
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.