Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 sep, 2017 12:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Juggernaut schreef:
Er zijn ook goedkopere alternatieven te vinden, zolang het maar kneedgum is kan je het gebruiken.

Danny


Dank voor het antwoord! ik ga de wielbakken toch als laatste spuiten! daarvoor kan ik kneedgum goed gebruiken om de rest af te plakken.

ondertussen zijn de masks geleverd en kan het verven beginnen! kleine gaatjes voor de antenne dichtgemaakt met kneedgum.
photo 421429

ondertussen had ik al een deel van het landingsstel geverfd.
photo 421430

En de eerste laag verf zit erop! de airbrush doet het gelukkig weer! nog niet volledig dekkend maar er komen nog 2 laagjes verf overheen!
photo 421431


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2017 20:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
intussen rustig doorgewerkt...

na een tweede en derde laag verf en de zwarte neus zien de kisten er zo uit. (links zero nr.2 rechts zero nr.1)
photo 422023

ik ben geen fan van de aotake van Vallejo, na de super aanbreng van de ash grey viel het aanbrengen van deze kleur zwaar tegen. deze was te dun om mooi aan te brengen met de airbrush of met een kwast. ik moet een manier zien te vinden om de verf DIKKER te krijgen dan die nu is... iemand een idee? want dit gaat natuurlijk niet werken
photo 422024

photo 422021

photo 422022


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2017 20:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 22 aug, 2017 17:04 pm
Berichten: 70
Hoi Rick,

Zelf heb ik eigenlijk nooit het probleem dat m'n verf te dun is. Ik kwast alles en verdun eigenlijk altijd tot 50-60% verdunner tot 50-50% verf (dat is behoorlijk verdunt). Het voordeel dat je hier mee krijgt is dat je de details op je model niet dicht smeert. Het nadeel is echter wel dat je meerdere laagjes moet schilderen om het netjes dekkend te krijgen. De oplossing voor jouwn probleem is dus de je onderdelen dus gewoon goed laten drogen en dan nog een laagje verf :wink: Voor het drogen van enamel verf reken ik meestal een halve dag, of 20 minuutjes met een haardroger. Met acryl verf heb ik zelf geen ervaring, maar is volgens mij sneller droog.

Een andere oplossing voor het dikker maken van de verf is het gecontroleerd laten opdrogen? Ik gebruik zelf altijd plastic bekertjes om m'n verf in te verdunnen, dus misschien dat je hier dan ook de verf in kan doen en het dan wat laten opdrogen? Maar ik zou gewoon meerdere laagjes schilderen :roll: Het duurt misschien net iets langer, maar het resultaat is veel beter :wink:

Succes er mee! ;)

groeten, Ben


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 okt, 2017 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Feather schreef:
Hoi Rick,

Een andere oplossing voor het dikker maken van de verf is het gecontroleerd laten opdrogen? Ik gebruik zelf altijd plastic bekertjes om m'n verf in te verdunnen, dus misschien dat je hier dan ook de verf in kan doen en het dan wat laten opdrogen? Maar ik zou gewoon meerdere laagjes schilderen :roll: Het duurt misschien net iets langer, maar het resultaat is veel beter :wink:

Succes er mee! ;)

groeten, Ben


meerdere aagjes heb ik geprobeerd, helaas druipt alle verf zo van de randjes/bobbeltjes af waardoor ik die donkerblauwe plekken krijg :? (nu dus geen optie helaas). dat idee van gecontroleerd laten drogen werkt misschien wel, dit ga ik dus even uittesten! bedankt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 okt, 2017 13:39 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Aotake werd ook niet egaal aangebracht. Het was een middel om de aluminium panelen te beschermen tegen de weersinvloeden.

De blauwgroene kleur was om de spuiter te laten zien of die alles had gespoten. In de hoeken was het dus donkerder dan de vlakken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 okt, 2017 8:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Moeilijke kleuren nevel ik eerst zeer dun, je mag eigenlijk niet zien dat je iets hebt gedaan. Na een minuut of 10-15 doe ik weer een mistlaagje. Dit proces kun je herhalen tot je denkt dat het goed begint te dekken en dan kun je rustig doorspuiten zoals je wilt. Veel werk en veel wachten maar het is te doen. Misschien werkt dit ook bij deze kleur.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 03 okt, 2017 22:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
ondertussen op de werktafel...

**@#*%*$$$@#!%&(*%@! sh*t sh*t sh*t, foutje gemaakt...
photo 422143
wat valt op? stom dat ik dat nu pas zie... ik heb de flapduitjes gemonteerd IN het gaatje waarin de landing gear bevestigd hoor te worden... pffff sukkel dat ik ben. nu de deurtjes zo goed als kwaad dat het gaat verwijderen, gaatje beter uitboren (aangezien er stukjes plastic en lijm overblijven) en dan de gear plaatsen en dan kijken hoe ik die deurtjes er moei tussen krijg...

aan de props wordt ondertussen gewerkt
photo 422142


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 8:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Rick97 schreef:
ik ben geen fan van de aotake van Vallejo, na de super aanbreng van de ash grey viel het aanbrengen van deze kleur zwaar tegen. deze was te dun om mooi aan te brengen met de airbrush of met een kwast. ik moet een manier zien te vinden om de verf DIKKER te krijgen dan die nu is... iemand een idee? want dit gaat natuurlijk niet werken

Dit lijkt zo op het eerste gezicht een probleem dat deze verf geen houvast heeft aan de oppervlakte. Enige oplossing die ik heb voor je is eerst een primer aanbrengen. Verf dikker maken gaat enkel met meer pigment. Gaat hem niet worden denk ik, hè?

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 9:37 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Wat je evt ook kan doen, is eerst een laagje zilvergrijs aan te brengen en vervolgens een mengseltje van transparant blauw en groen erover sproeien. Iets meer werk, maar meestal wel een mooie oplossing.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 11:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
bedankt voor al jullie reacties! ik ga dit binnenkort uitproberen! waarschijnlijk zal ik dan eerst een laagje zilver/aluminium aanbrengen en daarna deze kleur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement