Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 sep, 2017 0:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Hi Rick,

Ik volg je verslag stilletjes op de achtergrond. Je bent lekker op weg om straks de slag van pearl harbor na te bootsen :wink:

Over Je vraag van de juiste kleuren: Vallejo heeft recent verf sets uitgebracht in de serie model-air AIR-WAR Er zijn 2 sets uitgebracht voor Japanse vliegtuigen. set 71152 (ija) en 71169 (ijn). In deze sets zitten kleuren die je los kan kopen maar ook specifieke kleuren die alleen in de set zitten. Ik gebruik zelf de sets voor ww2 duits tot en met moderne US vliegtuigen. Echt super handig.

Als je meer over de verf of hun kleurnummers wilt weten dan hoor ik het wel.

Groet Robin.

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 sep, 2017 20:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Hi Robin!

Dat klopt ja! ik heb deze sets! Ik neem aan dat deze de meest betrouwbare kleuren zijn. Dus dat betekend na veel overwegen en testen (op een oudere zero die ik nooit heb afgemaakt omdat er probleempjes mee waren) dat ik toch ga voor de ash grey die Vallejo aanbeveelt. nu wacht ik op een tweede maskeerset die rechtstreeks bij eduard vandaan komt (net als nog een stuk of 4 setjes). Intussen ga ik maar eens research doen naar de kleur van de landing gear


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 sep, 2017 8:45 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik heb even in het boekje van mijn Hase A6M3 gekeken, en daar komen 2 kleuren uit: Mr. Color 128 en 35.
Beide komen min of meer op dezelfde kleur uit, namelijk zoiets als dit:
Afbeelding
Nu zijn dat de enamel kleuren, en ik gebruik zelf de alcoholgedragen variant Gunze H61, en dat ziet er zo uit:
photo 413998
En met flits:
photo 413999
Verslag van deze Zero komt binnenkort bij eindfoto's te staan.
Deze verf is wat lichter van kleur dan het voorbeeld, maar goed bruikbaar.
Evt zou je Tamiya XF20 kunnen gebruiken, dat zou er aardig op lijken, en misschien makkelijker te verkrijgen.

Hopelijk heb je er wat aan.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 sep, 2017 15:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Rick97 schreef:
Aangezien ik niet terug ben gekomen om wat voor verf het gaat...

het is dus Model Air. wanneer ik ga verven zullen we zien hoe het uitpakt!

Nu vroeg ik mij af of iemand een goede inbreng heeft in wat voor kleur de zero's nu precies moeten (of het dichtst in de buurt komen). Van de vele sites, forums enz. kom ik niet erg ver. de kleuren komen voorbij verschillend van wel tientallen kleuren. (het enige waar ik zeker van ben, GEEN WIT) :lol: :lol:

wellicht heeft iemand een referentie kleurentabel of iets dergelijks?


http://www.j-aircraft.com/ blader deze website eens door waarschijnlijk de beste referentie voor IJN en IJA vliegtuigen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 sep, 2017 16:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Nou zeg...dat is een best project waar je aan begint. Genoeg materiaal i.i.g.
Zelf heb ik niet zo veel met IJA, maar als je dit zo leest en de kitjes ziet.......ik hou me in.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 sep, 2017 21:46 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Je hoeft ook niet veel met de IJA te hebben, als je de IJN maar wel leuk vindt. :wink:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2017 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Juggernaut schreef:
Je hoeft ook niet veel met de IJA te hebben, als je de IJN maar wel leuk vindt. :wink:
Danny


Zelfde antwoord Danny, doet me ook weinig :mrgreen: :mrgreen: , maar wat niet is kan wel komen.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2017 10:33 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Mooi hoor! Ik zie het al: jij komt de winter wel door ;-)

Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2017 11:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Juggernaut schreef:
En met flits:
photo 413999
Verslag van deze Zero komt binnenkort bij eindfoto's te staan.

Danny


wat heb je gebruikt om de wheelbays af te plakken? als ik dat mag vragen, ziet er prima uit! en wat betreft je zero, mooi exemplaar!

looney schreef:

http://www.j-aircraft.com/ blader deze website eens door waarschijnlijk de beste referentie voor IJN en IJA vliegtuigen


heb ik op gekeken, ietwat lastig maar inderdaad een super site om goede kleuren enz. te vinden.

Juggernaut schreef:
Je hoeft ook niet veel met de IJA te hebben, als je de IJN maar wel leuk vindt. :wink:


Danny


IJN the Best! alhoewel ik moet toegeven dat ik ook IJA vliegtuigen in de stash heb liggen.

Trajanus schreef:
Mooi hoor! Ik zie het al: jij komt de winter wel door ;-)

Jan


waarschijnlijk niet alleen de winter :lol: , denk minimaal het komende half jaar, wellicht net zoiets als jouw stukaproject! (wat mij lichtelijk aangezet heeft tot dit project :oops:



ondertussen nog steeds aan het wachten op de masks van Eduard....


bedankt voor al jullie berichten! waarschijnlijk ben ik er intussen uit wat voor kleur het gaat worden, maar dat blijft nog even een verassing :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 sep, 2017 15:51 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik heb de wielbakken volgestopt met posterbuddies:
Afbeelding
Er zijn ook goedkopere alternatieven te vinden, zolang het maar kneedgum is kan je het gebruiken.

Wat betreft de Zero; bedankt! :mrgreen: Ik ben nu met de wash aan het spelen, maar dat is nog niet helemaal naar mijn zin, dus daar ga ik nog even mee verder.

Citaat:
IJN the Best! alhoewel ik moet toegeven dat ik ook IJA vliegtuigen in de stash heb liggen.

Hier nog zo een. :lol:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement