Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 05 okt, 2017 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Afbeelding

Ik vind het wel wat hebben. Er zijn bouwers die met een donkere wash diepte geven aan het reliëf. Dat hoef jij niet meer te doen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 okt, 2017 10:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
intussen is alles goed gemonteerd (foto's volgen vanavond aangezien ik nu in de trein zit en ze nog niet heb gemaakt), maar voordat ik verder ga heb ik een belangrijke vraag.

is het het best om eerst de decals aan te brengen en daarna de verwering (alluminium verf) of eerst verwering aanbrengen en dan decals.

zelf denk ik dat de eerste optie het beste is, graag hoor ik jullie meningen :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 okt, 2017 14:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Rick97 schreef:
intussen is alles goed gemonteerd (foto's volgen vanavond aangezien ik nu in de trein zit en ze nog niet heb gemaakt), maar voordat ik verder ga heb ik een belangrijke vraag.

is het het best om eerst de decals aan te brengen en daarna de verwering (alluminium verf) of eerst verwering aanbrengen en dan decals.

zelf denk ik dat de eerste optie het beste is, graag hoor ik jullie meningen :brouw:


Kueze is afhankelijk of je de verwering ook over de decals wilt laten lopen - is wel minder effectief. In dat geval zou de Rising Sun marking erop spuiten voor een mooiere resultaat.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 okt, 2017 7:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind het het mooiste als eerst de decals worden aangebracht en dan pas de verwering. De decals zullen in het echt toch ook vies worden/verweren? Een vieze kist met schone decals vind ik er persoonlijk niet zo mooi uitzien.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 okt, 2017 15:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Hier dan weer een update!

Eerst ben ik aan de gang gegaan met de wielklepjes te verwijderen. Uiteraard verloor ik er eentje (geen idee waar die gebleven is... gelukkig had ik nog wat onafgebouwde zero's staan waar ik die klepjes nooit heb aangebracht (gek genoeg zat er nog maar 1 op de sprue..., gelukkig had ik er ook maar 1 nodig! :lol: ). Deze heb ik dus gebruikt voor de vermiste. daarna gaatjes geboord voor de landing gear, deze geplaatst en daarna de klepjes er weer op. natuurlijk moest er wel het een en ander bijgewerkt worden! hieronder het resultaat...
photo 422816

deze oude kisten dienen op het moment als test modellen voor verf en washes. wellicht ga ik deze ooit nog opknappen maar laten we het daar maar niet over hebben :roll:
photo 422144

Ook de props zijn geplaatst. voorkant heeft een alluminium kleurtje en de achterkant is zwart.
photo 422817

Ondertussen staan ze klaar voor de glanslak.
photo 422818

als ik na het decalleren nog verwering aan wil brengen is het dan het beste om:
optie 1:
glanslak --> decals --> glanslak --> verwering --> glanslak --> washes --> mattlak

optie 2:
glanslak -->decals --> mattlak --> verwering --> glanslak --> washes --> mattlak

optie 3:
glanslak --> decals --> verwering --> washes --> mattlak

of misschien iets anders?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 okt, 2017 7:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik zou gaan voor optie 1

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 okt, 2017 15:36 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Yep, optie 1 is het beste.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 okt, 2017 16:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
intussen de decals geplakt en begonnen met de verwering.

bij zero 2 krijgen we de instructie om de markeringen zelf maar op maat moeten knippen van de decals. wie dat heeft verzonnen.... gelukkig heb ik nog wat extra decalvelletjes van de oude Airfix zero's die ik niet gebruikt heb, dus die daarvoor maar gebruikt. ideaal die extra decals :lol:
photo 423161

daarna wat verwering aangebracht
photo 423160

zero 1:
photo 423159

zero 2:
photo 423158


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 17:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
Dat was het dan voor de eerste 2 zero's

ze zijn nu afgewerkt en hierbij de eindfoto's!

photo 423304

photo 423307

photo 423308

photo 423306

photo 423305

photo 423303

photo 423302

was super om ze te bouwen! de masks van eduard werken top! deze ga ik voortaan bij zoveel mogelijk porjecten gebruiken (dit was de eerste keer)
ook het verweren met alluminium verf was een primeur voor mij, nooit eerder gedaan maar ik vind dat het goed gelukt is!

aangezien ik eerst masks wil hebben voor ik aan de hasegawa zero's begin, betekend dat dat de volgende twee Airfix zero's nu op tafel komen.
photo 423200

Deze 2 kits zullen de volgende exemplaren worden:
1e:
Mitsubishi A6M2 Zero, AI-101 Carrier Akagi, Strike on Pearl Harbour, 1941

2e:
Mitsubishi A6M2 Zero, E II-102 Carrier Zuikaku, Strike on Pearl Harbour, 1941

daarnaast ga ik gebruik maken van de voorgekleurde IJN seatbelts van Eduard (ook eerste keer dat ik met deze ga werken)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 okt, 2017 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind ze wel leuk geworden. Goed gedaan. Het enige waar ik iets minder enthousiast over ben is de chipping. Ik vind het wat mooier als er fijnere chipping op had gezeten. Kijk bijvoorbeeld eens bij dit draadje van Danny. Dan kun je misschien zien wat ik bedoel. Ik vind nu de zilveren plakken wat aan de grote kant. Dit is puur gebaseerd op het zicht want ik heb zelf nooit chipping toegepast maar ik wilde het toch even zeggen. Ik ben al wel benieuwd naar je volgende brouwsels :brouw:

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement