Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 okt, 2017 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Dat zijn twee leuke Zero's geworden. Ik kan het wel met Ferry eens zijn persoonlijk zou ik die chipping ook wat subtieler aanbrengen. misschien een tip maar probeer het eerst een beetje rondom de te openen panels, de prop, de leading edges en zoals je al gedaan hebt op het stuk waar veel gelopen wordt te houden.

Maarja dat is puur persoonlijk.
Ik kijk al uit naar je andere zero's

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 okt, 2017 16:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
bedankt voor jullie reacties! waarschijnlijk ga ik deze tips toepassen op de volgende exemplaren, natuurlijk is het qua schaal iets lastiger om kleinere plekjes aan te brengen dan op een schaal 1/48. Dit vond ik er mooi uitzien en er waren vliegtuigen waar de verwering veel erger was dan hier(dus het kan nog erger :lol: ). ik moet toegeven dat er op sommige plaatsen verwering zit waar het eigenlijk niet hoort/kan. uiteraard ga ik dit bij volgende exemplaren verbeteren! ook ga ik proberen om deze techniek nog beter onder de knie te krijgen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 okt, 2017 8:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Blijft een mooi project om te volgen....Dit zijn al netto modellen :brouw:

Rick97 schreef:
bedankt voor jullie reacties! waarschijnlijk ga ik deze tips toepassen op de volgende exemplaren, natuurlijk is het qua schaal iets lastiger om kleinere plekjes aan te brengen dan op een schaal 1/48.!


Het is wel goed te doen hoor....met een fijn penseeltje en dan middels de dry brush methode de verwering aanbrengen.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 okt, 2017 8:37 am 
Offline
Moderator
Moderator

Geregistreerd: za 11 sep, 2010 12:30 pm
Berichten: 876
Inderdaad nette zero's. Chipping is oefenen misschien volgende keer meer een drybrush techniek toepassen dus nog minder verf op het penseel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 okt, 2017 10:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
ga ik doen! bedankt voorde tips!

de riemen van eduard vind ik echt ideaal! ziet er heel mooi uit. veel beter als de stukjes tape uit de vorige 2 zero's al zeg ik het zelf.
photo 423484

ook de motoren zijn aan de beurt, ik denk dat ik nog wat andere washes aanbreng (zwart)
photo 423482


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 okt, 2017 15:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Zowel de motoren als de stoelen zien er erg netjes uit. Bij de laatste had ik alleen nog even de gaten in de stoelleuning uitgeboord. Een donkere wash over de motor kan geen kwaad nee. Succes!

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 okt, 2017 11:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
[quote="FokkerFan"] Bij de laatste had ik alleen nog even de gaten in de stoelleuning uitgeboord. quote]

Don't worry, they're there!
door de hoek waarop ik de foto heb genomen kan je inderdaad niet goed zien dat ze uitgeboord zijn :lol: .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 nov, 2017 12:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
het is alweer een tijdje terug, maar naar een drukke tentamentijd is er weer tijd om te plakken. :brouw:

alhoewel er nog niet super veel gebeurd is wilde ik toch even de cockpits showen. de wash lijkt wat veel op de foto maar in het echt valt dat allemaal wel mee.
photo 425287

de kieren op de romp zijn weggewerkt dus nu kan de canopy erop en de vleugels eraan!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 nov, 2017 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooi gedetailleerd cockpitje. Is het instrumentenpaneel een decal of heb je die geschilderd?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 nov, 2017 18:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 23 nov, 2016 20:41 pm
Berichten: 171
Woonplaats: Hazerswoude
FokkerFan schreef:
Mooi gedetailleerd cockpitje. Is het instrumentenpaneel een decal of heb je die geschilderd?


Het instrumenten paneel is een decal, zeer mooi gedetailleerd door Airfix.

ondertussen gestaag doorgewerkt aan de kisten, deze zitten in elkaar en zijn geverfd. nu nog bijwerken en de laatste stukjes monteren en dan kunnen de decals erop!
photo 425866
De linker is de zero voor de Zuikaku. Je krijgt bij Techmod ENORM veel (en super gedetailleerde) decals. maar om de een of andere vage reden vonden ze dat je de streep op de staart zelf maar moest verven (ook al krijg je voor andere versies wel dit soort strepen...), dussss dan doen we dit maar :brouw:

(witte strepen verven is en blijft een minder favoriet onderdeel van het proces :lol: )

Verder heb ik alvast de props gebouwd en ook de landingspootjes gemaakt. Je krijgt super mooie (gedetailleerde) decals voor op de pootjes, Airfix zelf heeft deze niet, net als Hasegawa. Pluspuntje dus, geeft mooi extra detail!
photo 425867

Ook krijg je extra decals voor op de prop, weer mooi gedetailleerd! (Deze en een aantal andere decals zitten er in 2 versies bij. 1 versie voor toestellen gebouwd door Nakajima (rood) en 1 voor toestellen gebouwd door Mitsubishi (zwart)) de decals geven de draairichting van de propeller aan als ik het goed heb.
photo 425865

De decals passen goed, hebben veel detail en bevatten veel extra decals die je niet bij kits krijgt. Tot nu toe vindt ik het ideaal om mee te werken (laten we hopen dat het zo blijft gaan!) en zal ik decals van Techmod blijven kopen wanneer ik deze nodig heb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement