Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 apr, 2016 18:13 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Nou, na een maand geen updates zijn we weer iets verder gekomen. De wielbakken zijn bijna klaar; ik moet alleen bij één van de bakken het brandschot nog aanpassen. De oliekoeler waar ik aan zat te denken gaat niet in de wielbakken komen.
photo 367821
photo 367822
Bijna klaar voor een laag primer en dan kan de boel in een kleurtje.

Aangezien ik de kit motoren niet heel mooi vond heb ik een set nieuwe motoren besteld.
photo 367823
Links de kitmotor, rechts het aftermarket onderdeel. Het aftermarket onderdeel is qua diameter een fractie van een millimeter kleiner, en qua detail een hele verbetering.
En de gein? Stiekum zijn de motoren die ik heb besteld geen Wright R1820's maar Shvetsov Ash-62's, dus deze kist krijgt goeikoperige Russische bromtollen. :mrgreen:
Waarom deze motoren? Well, ik kon zo 1,2,3 goeie set vinden die nog te koop was, en deze motoren zijn in licentie gebouwde R-1820's.
Voor de beeldvorming, deze motoren waren €4,50 ex. verzenden. Niet duur, en toch een mooie toevoeging.

Als laatste heb ik de romp in elkaar geplakt (enkel bij de neus moet ik nog wat extra lijm gebruiken).
photo 367824
Zoals te zien is heb ik de deuren van de gun bay dicht gezet. er is maar weinig detail te vinden daarin, dus ik besloot om het makkelijk te houden en de boel dicht te maken.
Ik ga enkel wel resin loopjes gebruiken voor de MG's, maar die komen later pas.

Tot zover!


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2017 6:57 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Na de Gedrochten GB niet gehaald te hebben na een door niet meewerkende verf en andere zaken veroorzaakte dip heb ik na 9 maanden en 2 weken (bedankt BBT voor de popup... :roll: :P ) deze kit weer opgepakt. Ik wil dit jaar wat half af spul afmaken, en na een pauze kunnen we weer vol goede moed met deze verder dacht ik zo!
Intussen zijn beide resin motoren klaar en zitten ze definitief in de motorgondels. De gondels zitten ook helemaal in elkaar en deze zijn klaar om gespoten te worden. Op de rechter gondel was ik al los gegaan met het spuiten, maar dat is niet helemaal geworden zoals ik had gehoopt, dus dat mag over. De romp zit ook in elkaar en ik heb zojuist de lopen van de MG's definitief op hun plek gezet. Aangezien de kit MG's totaal geen detail op de lopen had heb ik besloten om een setje resin MG's er tegenaan te gooien.

Intussen mag ik wel de vleugel, die ik een heule tijd geleden al gespoten had op een paar plekken bijwerken, maar ik moet de onderkant ook nog spuiten, dus dat moet goed komen.

Intussen heb ik 1 plaatje van hoe de Skyrocket er nu bij ligt:
photo 399117
Romp zit nog los op de vleugels, het is makkelijker om die los te spuiten.

En eentje samen met een Tamiya Wildcat:
photo 399116

Eens kijken of ik een dezer dagen de romp kan spuiten.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2017 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Goed dat je weer verder gaat met deze. Het is altijd jammer als een model niet afgebouwd wordt. Ik neem aan dat de wildcat ook afgebouwd gaat worden? Die ziet er ook al fraai uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2017 12:44 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Welkom terug!
Gezien de overbrugde tijd, moet dit wel een serieuze dip geweest zijn.... Ach, iedere brouwer heeft die wel eens.
Succes met de verzetting van dit specialleke!

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2017 3:57 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
@ Ferry,
Het is inderdaad jammer als een model niet afkomt. Er is toch al redelijk wat tijd in gaan zitten.
De Wildcat komt ook zeker af, die zal bij de eindfoto's komen te staan. :)

@ Thierry,
Nou ja, dip... Het was een dip betreffende deze kit. Ik ben op de achtergrond wel bezig geweest met van alles en nog wat (waar ik vervolgens dan vergeet foto's te maken en ze dus maar bij eindfoto's zet als ze af zijn). Naast de Wildcat heb ik nog een stuk of 4 projecten die al in vergevorderde staat zijn.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement