Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 10 jun, 2019 18:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 feb, 2014 16:35 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Wolf73 schreef:
Daar staat een mooi geheel.
Moet een lekker gevoel zijn om na al die jaren er een eind aan te breien :lol: .
Wat zijn de afmetingen van je dio geworden, met zo een 1/32 model?

Cheerz :brouw:
Barry


hallo barry

De afmetingen zijn 300mmx280mmx200mm LxBxH Dus past net in mijn vitrinekast


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 jun, 2019 9:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Ow, dat valt me nog mee, maar dan is ook een hele plank van de vitrinekast gevuld lijkt me.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jun, 2019 13:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 feb, 2014 16:35 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Wolf73 schreef:
Ow, dat valt me nog mee, maar dan is ook een hele plank van de vitrinekast gevuld lijkt me.

Cheerz :brouw:
Barry


Ja dat klopt helemaal

gr
Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jul, 2019 18:14 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ziet er netjes uit hoor! De mottling op de romp is goed gelukt, dat is bij mij nog wel eens een hit & miss.


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2019 18:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 feb, 2014 16:35 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Juggernaut schreef:
Ziet er netjes uit hoor! De mottling op de romp is goed gelukt, dat is bij mij nog wel eens een hit & miss.


Danny


Hallo Danny dankje. ja die Mottling valt niet mee om dat er op te krijgen. met heel weinig druk op de luchtkwast is het toch gelukt.
Maar viel niet mee en ben wel blij met het resultaat.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 jul, 2019 23:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ziet er mooi uit zo in zijn diorama. Ga je nog meer eindfoto's laten zien? Deze kist verdient meer aanzichten, vooral na drie jaar noeste arbeid. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 jul, 2019 19:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 feb, 2014 16:35 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Klaasdebouwer schreef:
Ziet er mooi uit zo in zijn diorama. Ga je nog meer eindfoto's laten zien? Deze kist verdient meer aanzichten, vooral na drie jaar noeste arbeid. :brouw:


Was niet echt noeste arbeid maar meer noeste geen tijd en oja die had ik ook nog liggen.

Maar kan wel kijken of ik van de week wat tijd heb om mee foto's te maken en te plaatsen.
gr
Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jul, 2019 9:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Mooie Spit geworden!

Voor de puristen nog even het volgende:
fvdm schreef:
Het ziet er mooi uit, het breekijzer op de deur ziet er in het rood ook goed uit.
Het breekijzer was in de oorlogstijd zwart geschilderd of helemaal niet. Dat rood is heden ten dage ingeslopen. ***Einde bericht voor de puristen onder ons.***


De 109 is ook mooi geworden - zeker met die dio erbij!

Het volgende is ook voor de puristen onder ons. Met deze Revell kit is het uitkijken geblazen om een historisch correcte model neer te zetten. Een paar voorbeelden:
1) De FuG 16ZY IFF radio en antenne zat er niet op de W.Nr.160717 (een Mtt Regensburg machine) - dat is de antenne onderaan de vleugel.
2) De top cover en de Beule geven de mogelijkheid om een kist met een 030, 040 en 050 neus te bouwen. Voor W.Nr.160717 (030 neus) onderdeel 44 ipv 45 gebruikt worden.
3) Combinatie van luikjes volgend zou dit een Bf-109G-6/U4 moeten zijn. U4 is de af fabriek een machine met een MK108 30mm kanon ipv 151/20 20mm kanon. Dit betekent goed uitkijken dat je de juiste aftermarket cockpit koopt met de juiste canonbreach cover. De kit an sich heeft de juiste onderdelen.
4) W.Nr. 411960 (een Erla machine) was een Bf-109G-6/MW. Hiervoor moeten de luikjes corresponderend met een MK108 installatie dicht worden gesmeerd en luikje voor een MW installatie gegraveerd worden.

Het is wel leuk om te zien dat Revell aan veel onderdelen heeft gedacht dat men zodoende genoeg keuze heeft om alle kanten in de grote wereld van de G-6 uit te gaan. Een G-14 bouwen behoort ook tot de mogelijkheden zo te zien.

***Voor de 109 ook einde bericht voor de puristen onder ons.***

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement