Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 aug, 2015 9:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Ik ben onder de indruk van je ambitieuze Phantom productielijn, ik hoop dat je ze allemaal binnen de groepsbouw af krijgt. Als 1/72 bouwer ben ik overigens wat minder onder de indruk van mijnheer Hasegawa. Zeker, de modellen zijn strak gegoten, de pasvorm is meestal oké en ook de research is grondig. Helaas moeten de 1/72 bouwers het doen met gladde ip's en side consoles waarvoor decals ter beschikking zijn. Moderne boxings van merken zoals Revell, Airfix en Tamiya doen dat dan toch beter, zeker als je prijskaartje van sommige Hase modellen ziet.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 aug, 2015 17:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1700
Shake schreef:
Ik ben onder de indruk van je ambitieuze Phantom productielijn, ik hoop dat je ze allemaal binnen de groepsbouw af krijgt. Als 1/72 bouwer ben ik overigens wat minder onder de indruk van mijnheer Hasegawa. Zeker, de modellen zijn strak gegoten, de pasvorm is meestal oké en ook de research is grondig. Helaas moeten de 1/72 bouwers het doen met gladde ip's en side consoles waarvoor decals ter beschikking zijn. Moderne boxings van merken zoals Revell, Airfix en Tamiya doen dat dan toch beter, zeker als je prijskaartje van sommige Hase modellen ziet.

Gr. Sjaak


We gaan het zien Sjaak... Uiteraard is het de bedoeling om deze rakkers óók daadwerkelijk af te bouwen binnen de gestelde GB-tijdspanne. Mocht dat echter niet lukken, dan kom ik wellicht in aanmerking voor de "Ambitieuze Poging Award"... :D

Begrijpelijk dat je als 1/72 brouwer minder gecharmeerd bent van Hasegawa. Het is inderdaad érg jammer dat ze stug aan hun "decal-optie" voor het interieur vasthouden... :(

Voor wat betreft de prijzen van Hasegawa heb ik overigens al eerder iets geroepen. Daarvoor mag je echter je dank uitspreken aan Mhr. Rutten & kornuiten...!!!
In Japan zelf liggen deze dozen voor normale acceptabele prijzen op de plank. Een 1/48 F-104 ligt daar voor ongeveer 20 á 35 Euro in de winkel, terwijl je er hier in NL ruimschoots het dubbele voor betaald... Dat noemen ze volgens mij "invoerbelasting"... :evil: Mocht je dus ooit het land van de rijzende zon bezoeken, neem dan vooral wat extra centjes mee & een extra koffer. :lol:

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement