Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 3:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bf 110 - Revell 1/72
BerichtGeplaatst: za 13 sep, 2014 22:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 aug, 2014 16:09 pm
Berichten: 91
Bij deze ook maar eens een bijdrage van mijn kant. Het is een oude 1/72 kit van Revell van een Messerschmitt Bf 110. Het is te merken dat het een oude kit is, redelijk veel overtollig plastic en geringe hoeveelheid detail. Kijk maar naar de cockpit. Maar goed, het was een goedkoop kitje waar ik als redelijke beginner toch wat op kan proberen. Daarnaast hoop ik veel tips van jullie te mogen ontvangen.

Het doosje:
Afbeelding

Heb hem al een aardig stukje in elkaar gezet, dit kon vooral omdat de cockpit toch geen detail bevat en ik hier ook geen moeite in ga steken. Dus de cockpit moet nog geverfd worden.

Afbeelding
Afbeelding

Moest her en der wel wat plamuur gebruiken. Het is nog niet helemaal perfect, maar ben in ieder geval tevreden met hoe de neus er nu uitziet.

Afbeelding

Daarna maar alles eens in de primer gezet
Afbeelding
Afbeelding

Cheerz,
Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bf 110 - Revell 1/72
BerichtGeplaatst: za 13 sep, 2014 22:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 aug, 2014 16:09 pm
Berichten: 91
Oeps, ik zie nu dat ik dit bij de militaire voertuigen ipv luchtvaart heb gezet. Kan een van de mods deze verplaatsen naar de juiste plek?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bf 110 - Revell 1/72
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 0:10 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11867
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Mooie keuze. Waarom heb je het toestel al in de primer gezet zonder het glas er op te zetten? Anders had je al kunnen zien of er nog kieren zaten tussen het glas en de romp.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bf 110 - Revell 1/72
BerichtGeplaatst: zo 14 sep, 2014 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Dat kan toch helemaal geen kwaad? Zonder canopy kan je je volledig richten op het wegwerken van gaten en kieren zonder je zorgen te maken dat je met noeste schuurarbeid ongewenst de canopy mee 'behandeld'. Als de romp eenmaal goed in orde wordt bevonden, dan kun je de cockpit wat opkleuren, het glas erop zetten, maskeren en dan eventuele kieren dichten. Vervolgens die glashandel in dezelfde kleur als het interieur kwasten/spuiten en indien noodzakelijk de hele handel opnieuw in de primer zetten. Let wel op welke primer-/verfsoorten je hierbij gebruikt, want verschillende primer-/verfsoorten kunnen nogal vervelend op elkaar reageren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bf 110 - Revell 1/72
BerichtGeplaatst: do 18 sep, 2014 12:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Dakota22 schreef:
Heb hem al een aardig stukje in elkaar gezet, dit kon vooral omdat de cockpit toch geen detail bevat en ik hier ook geen moeite in ga steken. Dus de cockpit moet nog geverfd worden.


Hallo Lars,

Hij heeft wel een grote raampartij waar veel door te zien is....Met wat referentie foto's van de cockpit en met stukjes afval sprue kun je toch zelf detail aanbrengen. De stoelen kun je bijv voorzien van riemen (als je de piloten niet gebruikt).

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bf 110 - Revell 1/72
BerichtGeplaatst: do 18 sep, 2014 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
Citaat:
Met wat referentie foto's van de cockpit en met stukjes afval sprue kun je toch zelf detail aanbrengen. De stoelen kun je bijv voorzien van riemen (als je de piloten niet gebruikt).


Als beginner is dit al wat hoog gegrepen misschien...eerst maar eens een kitje gewoon netjes proberen te bouwen.
En daar zie ik al het eerste probleem...er is wel geplamuurd, maar daarna een laag grondverf aangebracht zonder de plamuur deftig bij te werken

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bf 110 - Revell 1/72
BerichtGeplaatst: do 18 sep, 2014 14:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 aug, 2014 16:09 pm
Berichten: 91
Bedankt voor jullie reacties

Heb het raamwerk er bewust nog niet opgezet omdat ik het dan inderdaad nog niet kan beschadigen. Weet wel al dat er een kier aan de achterkant zal zijn die ik zal moeten dichten. Was er zelf ook al achter dat het plamuur nog niet overal mooi weg geschuurd is, dit wil ik wel nog een beetje proberen te verbeteren. Daarna zal ik ook de canopy en wat andere details er op zetten.

Ik heb er wel even naar gekeken om wat met de cockpit te doen. Het probleem vond ik een beetje dat het een kale cockpit is die tegelijkertijd wel vol zit met dingen die tegen elkaar aan gelijmd moeten worden en plekken om piloten op te bevestigen. Misschien dat ik in dit geval toch maar de piloten er in zet om het het geheel iets minder kaal te laten zijn. Zal er in de toekomst misschien meer werk van maken dan nu, wil nu vooral focussen op basistechnieken. Zoals het dichten van kieren ed.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bf 110 - Revell 1/72
BerichtGeplaatst: do 18 sep, 2014 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Wel verstandig dat je je eerst richt op de basistechnieken, dan is het niet meteen teveel van het goede wat weer demotiverend kan gaan werken.
Ik ben zelf bezig met z'n grote broertje, de 1:48 uitvoering.
Ga je je Messerschmitt met de hand verven of spuiten?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bf 110 - Revell 1/72
BerichtGeplaatst: do 18 sep, 2014 14:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7919
Woonplaats: Ingelmunster
Mooi werk wat je laat zien, en inderdaad beter om je eerst et richten op de basistechnieken en zo stap voor stap opbouwen.

Als je nog met plamuren en schuren aan de slag gaat op dit model, eventueel kan je ook nog deze sinkmarks op d roeren eens onderhanden nemen?
Afbeelding

Uiterst rechts op de foto...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Bf 110 - Revell 1/72
BerichtGeplaatst: za 04 okt, 2014 23:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 02 aug, 2014 16:09 pm
Berichten: 91
Heb er vanavond weer aan gewerkt. Zeker de neus is nu een stuk gladder. Zal er morgen even foto's van maken. Weet in ieder geval welke versie ik ga maken. Het wordt de Bf110 van Wilhelm Johnen. Johnen was een van de meest gedecoreerde piloten van de Luftwaffe tijdens de Tweede Wereldoorlog met in het totaal 34 victories. Voor zijn prestaties heeft hij een Ritterkreuz des Eisernen Kreuzes ontvangen. Hij was voornamelijk actief als piloot bij de NJG, de night-fighters van de Luftwaffe. Het toestel dat ik ga maken is de Bf110G-4 waarmee hij op 28 april 1944 een Lancaster neerschoot boven Frankrijk. Zelf kwam hij ook niet ongeschonden uit de strijd die nacht, maar hij was toch in staat om veilig te landen op Dübendorf.

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement