Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 23:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 okt, 2014 18:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
aahh...dat kan dus ook perfect met metalisers van Gunze....tot spiegelblinkend....in principe heb je dan zelfs geen clearcote nodig om decals op aan te brengen

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 okt, 2014 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Silenoz schreef:
ook nog eens ergens gelezen dat je de humbrol metaalverven kan polijsten na het aanbrengen met een fijne doek, maar kan het niet direct terugvinden


Dit kan inderdaad. Het gaat dan om de kleuren met de zeer lange nummers. (22.000 nog wat zo uit het hoofd) Het wordt er zeker mooier van!

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 okt, 2014 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Metalcote; nummers 27001 t/m 2700nogwat. :wink:

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 13:50 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Veel info, bedankt mannen!

Ik zie zo dat elk zijn eigen manier heeft om die NMF aan te pakken. Dit onderwerp zal dus steeds aanleiding geven tot boeiende gesprekken.
Even door de bomen het bos zoeken...

Gr
T


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 16:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Lt D schreef:
@Chris:
@Ruud:
Ik dacht wat experimenteren met hu 191 en hu 11, maar door je tips kijk ik er nu anders tegenaan.
Kan je het bling-bling van hu 11 niet verzachten door er satijn-vernis over te leggen?

Gr
Thiery


Hallo Thiery,

sorry maar je bovengesteld vraagje was me even ontschoten... Het korte antwoord op je vraag: "JA", dat is goed mogelijk.
Voor wat betreft het "lange" antwoord: Daar zijn reeds hele boeken over geschreven... De "punch-line" is eigenlijk dat het ervan afhangt welk eindresultaat je voor ogen hebt. Het enige "echte" advies wat we je eigenlijk kunnen geven is om simpelweg te experimenteren met diverse verf-soorten en te kijken wat voor jou het beste werkt...

Ik heb de hobby recent weer opgepakt en ben momenteel nog een beetje aan het opwarmen. Mijn eerste topics zullen een beetje "kort door de bocht zijn" maar in de toekomst zal ik een paar uitgebreidde "builds" plaatsen waarbij ik hoop uitgebreidde informatie te geven betreffende "hoe" ik bepaalde zaken doe. Daarbij kom ik vast en zeker nog terug op "metal-coats".

Gr. Ruud.

P.S.:
Er zijn zelfs mensen voor wie "metaal-verf" niet goed genoeg is en hun model met aluminiu-folie beplakken. Tik voor de aardigheid maar eens "Peter Doll" in je GOOGLE-search-bar en ga vervolgens naar "afbeeldingen"...

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 17:48 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Ruud, bedankt. Kijk al uit naar je toekomstige builds!

Je vroeg ook naar de historie van deze Hamp (in topic DSP2)
Die staat op de eerste pagina van dit topic, maar toch even opgevist:

"Dit toestel is tussen december 1942 en januari 1943 herbouwd in Australië, Eagle Farm uit verschillende wrakken die gevonden zijn in Burna.

Tenminste drie Zero's deden dienst als donor: 1 voor de motor, 1 voor de romp en vleugels en 1 voor de staart. Uit andere wrakken kwamen de missende delen.

Met de hulp van een Japanse krijgsgevangene en een tolk werd het ding luchtwaardig gemaakt en een eerste vlucht van 25 minuten vond plaats op 20/07/1943 zonder noemenswaardige problemen. Daags nadien verliep de landing minder gunstig en raakte het onderstel beschadigd bij een groundloop. Na herstellingen en nodige aanbevelingen (blijf van de remmen af!) kon de Hamp terug de lucht in.

Met 69 uur op de teller vertrok de Zero naar de US, Wright Field, om verdere testen te ondergaan. Na nog 22 vlieguren was de motor aan dringende herstelling toe (op datum van 29 april 1944).
Laatste spoor is terug te vinden in een verslag van 13 mei '44 waarin wordt gemeld dat de herstellingswerken nog bezig waren. Of de Hamp met nummer EB-201 nog daadwerkelijk heeft gevlogen na deze datum is onzeker. "

Intussen een crash gehad:
Net na de decals besloot hij te vliegen, ik probeerde hem te vangen maar dit versnelde zijn vlucht enkel... Knal tegen de grond! Rechter stabilo eraf, naad onderaan de romp terug open, scheur in het plamuur in de rechter vleugelaanhechting. Om te janken! Zo onvoorzichtig geweest.
De schade heb ik inmiddels grotendeels hersteld, maar er zijn toch nog minimale sporen zichtbaar.
Ik denk morgen te landen... Voor de eindfoto's wel te verstaan.

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 okt, 2014 20:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep, 2014 9:41 am
Berichten: 1706
Hallo Thiery,

dank voor het feit dat je de historie even voor me hebt uitgetikt. Inderdaad een wonderbaarlijk verhaal en het geeft duidelijk aan de da geallieerden erg gebrand waren om een vliegend exemplaar in handen te krijgen. Overigens niet zó vreemd gezien het feit dat dit toestel destijds het predicaat "Ruler of the Skies" dubbel & dwars verdiende. Ik ben niet érg bekend met alle "in's & out's" betreffende WWII maar ik heb begrepen dat dit toestel een ware nachtmerrie was vanwege zijn "superieure" vliegeigenschappen.

Erg jammer te lezen dat je Zero een onbedoelde duikvlucht heeft gemaakt. Waarschijnlijk zijn bij veel brouwers de nekharen overeind gaan staan bij het lezen van je bericht. Ik ben ervan overtuigd dat dit een ieder van ons wel eens is overkomen & niets zó zuur als je kunstwerkje in de laatste fase van de bouw uit je handen glipt... Het goede nieuws: Er is altijd weer een volgend model om je bouwlust op los te laten...!!!

ik ben benieuwd naar de eind-foto's en hoop dat je de schade hebt kunnen verhelpen.

Gr. Ruud.

_________________
Finished:
Hunter Mk.6 - Revell 1/32 - "Start to Finish"
F-104S M.M.6716 - "RevelloGawa" 1/48 - "Start to Finish"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2014 21:24 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 feb, 2013 0:08 am
Berichten: 2474
Zo, de Amerikaanse Hamp is klaar!

Hier zijn de eindfoto's :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gr
Thiery


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 okt, 2014 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
mooi gedaan T
mag ik wel zeggen dat je aotake te blauw is ? :wink:

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 okt, 2014 8:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Mooi geworden en strak geverfd. Met de aotake heb ik geen problemen, daarvan bestaan volgensmij tientallen, honderden verschillende tinten.
Friso

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement