Alweer even geleden voor de laatste post, maar dat betekent niet, dat ik stilgezeten heb. Het aluminium schilderen kost veel tijd, het is lastig om een streeploos resultaat te krijgen. Bovendien ben ik in het proces een van de richtingsroeren kwijt geraakt. Overal gezocht, niks te vinden. Dus zit er niets anders op dan een tweelingbroertje te maken van het ene roer dat ik nog over heb. Dat was 1,2 mm dik. Domme maat, dus een stukje van 0,25 mm plaat op een stukje van 1 mm geplakt en het een nachtje laten uitrusten. Daarna de omtrek van het overgenomen en in ruwe vorm gesenden en geschuurd.
Op deze foto is ook het trimvlak te zien wat ik in de roeren heb gekrast. Veel schuren (en vergeljken) levert een chinese copy op.
Het glazen cockpitdak afgeplakt. Het sterk gekomde voorstuk was niet makkelijk te doen.
Daarna met de kwast geschilderd.
Een redelijk resultaat; ik heb hier en daar wat verfrestjes met een cocktailprikkertje weg moeten halen.
De S-21 had speciaal glas in het bovenste deel van het cockpitdak om UV straling tegen te houden. De Schelde had oorspronkelijk blauw glas voorgesteld, maar de LVA wilde geel glas, dat nog als additioneel voordeel had, dat het het contrast in de cokpit vergrootte.
Temperman heeft in een van zijn tekeningen het hele dak geel gemaakt tot aan het ronde voorstukje toe. Dat lijkt mij wat overdreven omdat de piloot dan bij vooruit kijken twee kleuren ziet. Ik heb dus alleen de laatste twee panelen geel gemaakt.
Ik heb hiervoor Tamiya aclryl X-24 clear yellow gebruikt, wat met de kwast tamelijk streeploos aan te brengen is. Let wel, dit onderdeeltje is dus maar 25 mm lang, dus de onregelmatigheden vallen wel mee.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.