Ik heb intussen het artikel uit Vliegende Vleugels binnen. Daarin staat nog een aardige foto.
Verder is de inhoud hetzelfde als op de website die ik gevonden had. Toch nog een opmerking n.a.v. het volgende:
Citaat:
Het is wel onvoorstelbaar dat deze kist aan 590 km/u zou moeten gaan vliegen met een duwschroef
Al heeft het vliegtuig niet gevlogen, er zijn wel uitgebreide windtunnel testen gedaan. En uit goede bron is mij verteld, dat een duwschroef tot 20% meer rendement kan geven dan een trekschroef, op voorwaarde dat het (romp)deel voor de schroef aerodynamisch goed ontworpen is. En dan wordt zo'n prestatie met een 1200 pk motor niet zo verrassend, en is een vergelijking met een Bf 109 (met dezelfde motor) niet zo vreemd.
Verder zit ik nu al een hele tijd allemaal van die shitty kleine dingetjes schoon te maken.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.