Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2021 19:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
En wat te snel gereageerd. Even de tijd genomen de rest van de post door te lezen en moeten concluderen dat je hier weer een knap staaltje modelbouw neerzet. de Griekse vlag is mooi gelukt, net als de aanpassingen aan de kit. Enige punt van kritiek is de silvering van de decals, gewoon prut kwaliteit, of misschien een onvoldoende glanzende ondergrond?

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 maart, 2021 23:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Hi Rene,

Cool die vlag op de staart. En verder natuurlijk weer een mooie Apache bij de verzameling. Please continue :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2021 2:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Shake schreef:
Even voor deze niet geïnitieerde, welke Academy kit is goed bruikbaar voor een NL Apache? Voor wat betreft de MLD helikopters ben ik redelijk op de hoogte, maar de ontwikkeling van de Apache heb ik eerlijk gezegd niet gevolgd.


Academy heeft er 3 in 1:72 --> 12514 / 12537 / 12551. Alle 3 echter zijn de AH-64D met longbow radar bovenop (FCR = Fire Control Radar), KLu D's zijn uitgerust met SFH-radar. In de kit die ik heb (12514, maar volgens mij ook 12537 --> ik moet mijn administratie maar even goed bekijken) zit geen SFH-radar. De 12537 is wel een Britse, dus eigenlijk WAH-64 en de Britten hebben hun eigen afweersysteem die afwijkt van de Nederlandse, dus goed referentie checken. Daarnaast heeft Nederland dan weer AMASE-pods (de nieuwe zijn weer net iets anders dan de oude). AMASE-pods zijn in 1:72 dan ook weer lastig te krijgen.

Shake schreef:
Enige punt van kritiek is de silvering van de decals, gewoon prut kwaliteit, of misschien een onvoldoende glanzende ondergrond?

Beide. De decals van Armycast (ACD 72001 AH-64D in foreign service) zijn op zich goed. Ik heb ook decals van Italeri gebruikt en nog wat restspul (Hi-decal). Model heb ik eerst altijd goed in de glimlak, ik spuit het hele model in met glanslak van de Action. Daar haal ik doorgaans goede resultaten mee.

Op onderstaande foto is het verschil goed te zien. De zwarte vleugel is van Armycast, het wapenschild van Italeri en de cirkels boven de vleugel van restspul (volgens mij van Hi-decal)
photo 534098
Het Griekse roundel en nummer zijn van Armycast, beetje silvering.
photo 534100

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2021 18:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Dank voor je antwoord. Een tijd geleden zag ik bij de Luchtvaarthobbyshop van Armycast AMASE pods voor de Klu Apache, helaas nu uit productie :( . Dit soort spul moet je eigenlijk meteen kopen, op wereld- en modelbouw gebied zijn we natuurlijk maar een klein landje.
Ik zal binnenkort toch maar eens kijken voor een Academy Apache, volgens de IPMS site moet ik dan een "Early" hebben. Dat zou dan de 12514 uitvoering moeten zijn.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2021 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Als het gaat om: ik zie wat en ik ga het bouwen, dan is dit een voorbeeld. Topwerk! :brouw:

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 maart, 2021 21:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Interessant model is dit geworden René, er zijn de afgelopen week inderdaad veel geschikte dagen geweest om te modelbouwen. :)


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 maart, 2021 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
JJ@MB schreef:
Als het gaat om: ik zie wat en ik ga het bouwen, dan is dit een voorbeeld. Topwerk! :brouw:


Dank je wel. Daar beleef ik inderdaad veel plezier aan. Ik ben jaloers op hoe goed anderen het 'jasje' op hun model krijgen, met name de autobouwers. In de militaire hoek kun je nog wel een smokkelen en kom je ermee weg. Ik vind het vaak leuk om met wat minimale middelen (wat styreen en koperdraad etc.) een model te pimpen. Heel vaak vind ik het zonde om er verf op aan te brengen omdat je dan niet alle extra's ziet die zijn aangebracht en geloof me, dat is op deze Apache erg veel. Met name het laatste half jaar heb ik hier veel aandacht aan besteed.

Een opsomming:
photo 534097
Achterzijde avionic-bakken gecorrigeerd
Diverse kleine en grote antennes, o.a. de gebogen antenne op de staartboom
Diverse sensoren (neus, romp)
Diverse wire-cutters (op de neus, op de hoofdpoten, op het 30 mm kanon)
Hoofdlandingsgestel gecorrigeerd
Achterste wiel voorzien van wire-deflector en overige extra's
Pitotbuisjes op de hulpvleugels
Diverse lampjes en nachtvliegverlichting
Sensoren op de beide motoren
Besturing hoofdrotor aangebracht
30 mm kanon voorzien van beugel en overige extra's
....
Wellicht vast nog iets vergeten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement