Mogguh Leute!
Het was alweer een tijdje geleden dat ik hier een bouwverslag geplaatst heb, en, omdat er ook wat interessante groepsprojecten lopen hierzo, dacht ik van, ach, doe es gek, laat m'n neus weer es zien hierzo!
En, wegens doe eens gek, doe es een Sea King, dacht ik, ach, laat ik die kanariegele Airfix Sea King maar es uit de verkoopvoorraad halen, wegens verkopen deed ie al een tijd niet zeg maar
Dus ja, deze gaat ik maar eens bouwen
De Inhoud bij enkelen misschien bekend, maar wie het niet kent, bij deze
Als eerste werden de rompdelen eens goed bekeken, en zag ik enkele uitdrukmarkeringen aan de binnenzijde, die met een eventuele open cargodeur wel op zouden vallen. Dus, hoppa Plamuur erover!
Wegens poppekes gebruik ik zelden tot nooit, moest ik de toiletpotten met rugleuning maar eens ombouwen tot stoelen, en ook daar werd dus wat plamuur op geslingerd.
In de cargoruimte-vloer zat een mooi rond gat, waarschijnlijk voor de anti submarine versie, maar met de HAS.3 heb je er niets aan, Airfix heeft er ook geen seconde aan getwijfeld om of een afdekplaat of een andere vloer mee te leveren, dus, plaatjes styreen eronder, plaatje styreen wat ongeveer rond is erop.... en toen had ik even ruzie met de camera.... maar met een beetje fantasie is er wel wat uit te halen.....
Daarna de vloer om het gat even afgetape't en de ruimte die niet opgedicht was door het styreen geplumurd.
And, I Know, still fighting with the camera
Na 2 sessies plamuren en schuren, leek het me allemaal wel dik in orde. How wrong was I, zouden we later ontdekken.
Vervolgens werden met een lineaal en een panel-scriber wat paneellijntjes in de vloer gemaakt, wegens, glad, 1 geheel, is ook maar glad en 1 geheel.
Ondertussen was het plamuurwerk in de romp ook wel goed uitgehard, dus, werd alles aan de binnenkant glad geschuurd.
Hierna werd een begin gemaakt aan de cockpit. Instrumentenpaneel geplaatst, voetpedaaltjes gemaakt van wat styreen, en ook de stoelen hadden wat aandacht van wat styreen stripjes gekregen, om het net effe wat meer ergens op te doen lijken
De Cargobay van de kist was nogal kaal, dus werd er in de spares box gezocht naar onderdeeltjes die gebruikt konden worden, om stoelen te maken voor de Medic en de duiker, en apparatuur en stoelen voor de radar-operator en de flight-engineer / winch operator.
Ondertussen werd de vloer in de linker romphelft gelijmt, en, ondertussen blijven dryfitten....
Om de boel goed en stevig te laten hechten aan de linkerhelft, hield ik de rechterhelft op z'n plaats, en werden er 2 klemmen geplaatst.
Vervolgens werden de stoelen en besturingshandels spuit-gereed gemaakt, en donkergrijs gespoten. (foto van de gespoten onderdelen volgt in de volgende update)
Terwijl alles zo'n beetje lag te drogen, werden de wiel-kast-dingen in elkaar gefrommeld.
En toen ik de achterwand van de cockpit wilde plaatsen, kwam ik er achter dat er hier ook flinke uitdruk-markeringen op zaten, dus, ook in de plamuur! (en wederom deed mijn camera niet wat ik wilde
)
Vervolgens werd het interieur op de cargo-bay vloer na grijs gespoten. En ja, hier hebben we licht-reflectie her en der, verf is namelijk nogal bling bling
Terwijl het grijs lag te drogen, werden de stoelen voor de Radar operator en de Flight Engineer verbouwd, vanuit 2 Aces II Plofkrukken van een Italeri F-16
en ook het instrumentenpaneel van de Flight Engineer en de apparatuur van de radar operator werd in elkaar gezet, met onder andere een instrumentenpaneel van een 1/32 Mustang
. Het Radar scherm volgt na het spuiten, wegens clear-part, en geen zin om dat ene kleine stukje af te plakken
Toen het grijs droog was, werd de wand afgeplakt, zodat de vloer metalkleurig gespoten kon worden.
En toen ik dat metaal gespoten had, kwam ik er achter dat ik misschien wel 3 keer had moeten schuren en plamuren
nu heb ik gepast met het radar gebeuren ding, maar die valt er net niet helemaal overheen, met de romp delen tegen elkaar, moet je zowat met je neus erin hangen, om het te zien, Dus, ik ga er maar eens een nachtje over slapen om te kijken wat ik ermee ga doen, zo laten of toch weer opnieuw plamuren etc.
Verder, voor de volgende update, moet ik toch echt betere foto's maken!
maar goed, tot zover het werk tot op heden! Morgen maar weer verder
Cheers,
Niels