Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 14:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Is al een strakke Wreker aan het worden! Je gaat de eindstreep wel halen zo.

Kwa primer gebruik ik eigenlijk altijd de grey primer and micro filler van Alclad2, was ooit eens een testje en beviel prima en tot nog toe geen enkele reactie met enamels(xtracolor) en acryls(vallejo).

Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 19:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
ErikZTM schreef:
heb daarbij al een paar keer last gehad van opwerken van een onderliggende enamellaag

In welke situatie spuit je dan primer op een onderliggende enamellaag? Door de aggressief hechtende werking van veel primers is dat vragen om problemen denk ik.


Ik breng tussendoor soms een plaatselijk laagje aan als verklikker om te controleren of alle kiertjes weg zijn. Soms met de spuit, vaak even met de kwast.
Dit kan dan gaan opwerken zodra je er primer (op acrylbasis) van de Action of de bouwmarkt opzet, is mijn ervaring:

Afbeelding

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 apr, 2013 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Aha. Daar gebruik ik de primer ook voor dus dan heb je dat probleem niet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 apr, 2013 21:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Mijn ervaring met de Avenger is dat de groene Humbrol op de canopy na 24 uur drogen niet reageerde met de primer. De glanzend grijze Xtracolor waarmee ik de romp nog wat had bijgewerkt reageerde na 24 uur drogen wel toen ik er weer een laagje primer over spoot.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2013 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Van de week toch nog het een en ander aan de Avenger kunnen doen. Zoals Paul al had opgemerkt was er nog wat correctiewerk bij de canopy te doen. Daarna de wielbakken wit gespoten en toen werd het tijd voor een laagje sky.

Vrijdag:
Afbeelding

Zaterdag zag ik dit:
Afbeelding

Het wordt tijd voor een betere bril, óf het valt pas goed op met een glanslaag erop. Aangezien ik zaterdag een hele gezellige verjaardag had, vond ik vanmorgen pas de moed om de boel te plamuren en te schuren. Daarna opnieuw de spuit geladen met sky zodat we eenzelfde plaatje hebben als vrijdag, maar nu met strakke stabilisatievinnen 8) .
Afbeelding

Tussen de bedrijven door de prop van kleurtjes voorzien. Ik heb gekozen voor grijs, in mijn ogen geeft dat toch het best geanodiseerd aluminium weer.
Afbeelding

Verder even langs de LHS geweest om wat dunne buis te kopen. Ik had maar een klein stukje nodig voor de antenne, maar het spul komt ongetwijfeld vaker van pas.
Afbeelding

Met behulp van een stukje koperdraad de antenne gemaakt met dit als resultaat. Ik ben er wel over te spreken.
Afbeelding

Nu wachten tot de boel goed droog is en dan kan morgenavond het grijs erop. Dan begint de eindstreep zo langzamerhand in zicht te komen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2013 20:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Het spuitwerk ziet er weer top uit, Sjaak.
Had je nog wat toegevoegd aan de wielkasten of heeft Hasegawa dit voor je gedaan?

Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 apr, 2013 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Je zou bijna zeggen dat je de masking tape er vergeten bent af te halen. Knap lullig als je dit zo laat ontdekt, maar ik heb er ook last van. Het ding is zo vertrouwd geworden met al dat gedoe dat je sommige dingen gewoon niet meer ziet. Tot de eerste macro foto natuurlijk. :roll: Maar het wordt een leuk ding vind ik, en dat voor een toestel dat in mijn beleving met ruime afstand het lelijkste was dat ooit bij de MLD heeft gevlogen... Misschien toch ook maar eens dat Mach2 kreng oppakken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2013 10:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
@Paul; de wielkasten zijn zo door mijnheer Hasegawa gemaakt, daar hoefde ik gelukkig niets aan te doen.

@Erik; Het is gewoon de structuur van het plastic, volgens mij heeft High Planes zelf een spuitgietmachine in zijn schuurtje staan :D . Ook aan de voorrandjes zat nog een lelijke dubbeling, maar die is nu ook weg. Met een glanzende verf valt het veel meer op en macrofoto's moet je eigenlijk niet maken :mrgreen: .
Deze mijnheer stelt dat je van de Mach 2 het best alleen de romp kan gebruiken, eigenlijk hetzelfde als de High Planes conversie. Het is in ieder geval een toestel dat je niet vaak gebouwd ziet worden. Een google zoektocht naar bouwverslagen levert niet veel op.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2013 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 11:40 am
Berichten: 315
Woonplaats: Berghem
Shake schreef:
volgens mij heeft High Planes zelf een spuitgietmachine in zijn schuurtje staan :D .


Eh; daar stond het in Australië. Nu op de vijfde verdieping (voor ons de vierde; begane grond is daar de eerste verdieping).
http://www.hpmhobbies.com/pages/Contact-Us.html

_________________
Zijn er andere schalen dan 1/72?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 apr, 2013 12:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 26 jul, 2005 15:40 pm
Berichten: 2860
Woonplaats: Zoetermeer
Klopt; hij is niet veel gebouwd en dat zal best zijn redenen hebben ;) Nou ja, het is dat ding of een oude striker conversie voor de Airfix kit... Met welke van de twee je het slechtste af bent is de vraag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement