Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 10:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 11 dec, 2012 15:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Dat is naast de rood-wit-blauwe staart dus ook weer een "foutje" in het museum stuk. :wink:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 dec, 2012 18:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Na heel veel gekl..... eindelijk de luchtpomp op zijn plaats gekregen tussen de spinnewebben. Misschien is het beter om die vast te lijmen voordat de spandraden getrokken worden, maar dan zit hij vast daarvoor in de weg.

Afbeelding

Met de spandraad stabilisatie stangen was het niet veel beter. De twee lange ging nog wel, maar de spandraden waren perfecte katapult elastiekjes om de kleintjes weg te schieten. Ook de PE schouderroemen vastgelijmd.
Daarna de roeren vast gelijmd. Drie druppeltjes dikke secondenlijm per stuk.

Afbeelding

Tenslotte de staartsteun.

Afbeelding

Afbeelding

Als alles goed droog is, kunnen de laatste (rol- en richtingroer touwtjes vastgelijmd worden.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 dec, 2012 17:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
De stuurkabels afgemaakt. Rolroer kabels afgespannen en vastgeplakt aan de control horns.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna door de gaatjes in de roeren geregen naar de onderste rolroeren en vastgezet met een drupje dunne seconden lijm.

Afbeelding

De stuurkabels van het richtingsroer afgespannen over de control horns en vastgelijmd.

Afbeelding

Toen het droog was, de staartjes vissnoer afgesneden met een scherp mes. Het laatste detail is de pitot buisjes op de rechter buiten vleugelstijl.

Afbeelding

Van dichtbij:

Afbeelding

De schroef moet nog afgewerkt worden en het hele model nagelopen voor kleine correcties. Daarna wachten op wat meer zon voor de eindfoto's.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 dec, 2012 18:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat het zonnetje maar vlot mag schijnen. Zeer benieuwd naar strakke eindfoto's. Wat een werk zeg, al die kabels. Maar dat zie je dan ook helemaal terug.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 12:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Ondanks het feit dat het zonnetje het laat afweten, toch maar de eindfoto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk model, veel scratchwerk, maar dat heb je met vacuform. Experiment met ribbetjes op ondervleugel maar gedeeltelijk succesvol. Grootste fout van de kit: vorm neus niet correct. Verder ontbreken belangrijke decals en zijn de decals in de kit niet goed aan de maat. Maar ik heb het model met veel plezier gebouwd. En natuurlijk dank aan de Stichting Koolhoven Vliegtuigen (Henri Kaper) voor de prachtige foto's en de overige documentatie.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Je hebt er weer een prachtig model bij Rob! Ik vinnum mooi! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Het is een gaaf kisstje geworden hoor. De echte is al zo klein, en in 1:72 zal hij niet veel groter zijn dan mijn 1:144 B-17. En die is ook al zo klein!

Bij jou bouverslagen hoef je alleen maar toe te kijken en te genieten. :brouw:

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 14:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Natuurlijk weer vergeten: het plaatje met de maten. Vooral de hoogte is minuscuul, maar dat krijg je als je je hoofd door de bovenvleugel moet steken.

Afbeelding

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 14:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Het gepunnik met de spandraden is weer een genot om te zien. Oefening baart kunst, want het levert een verdomd mooi plaatje op. Wat mij echter wel op valt is de keuze voor het lichte grijs voor de banden. Kijkend naar z/w foto's zie ik toch meer contrast tussen wiel en band. Daarbij vind ik de cilinderkoppen wat te weinig metaalkleurig overkomen. Kan aan mij liggen of aan het feit dat je er met macrofoto's met de snufferd er dicht boven op 'zit'. Ik doe het je nog even niet na.

Bai de wé, die Fokker D.XVI Jaguar (Roemenië, Manchourije) van Omega Models in jouw onderschrift...dat zal wel een relatief prijzig modelleke zijn?

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 dec, 2012 15:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
Bai de wé, die Fokker D.XVI Jaguar (Roemenië, Manchourije) van Omega Models in jouw onderschrift...dat zal wel een relatief prijzig modelleke zijn?

Is inderdaad niet goedkoop. Hij staat voor 44,50 euro bij Modelimex en voor 53,95 euro bij de LHS, en daar komt dan nog porto bij. Op de site van Omega Models staat hij niet, maar de versie met Panther motor kost 31,70 euro. Soms geven ze korting (ik krijg 20%, maar dat is misschien omdat ik ze o.a. aan informatie voor deze kit geholpen heb). Misschien een mailtje sturen om de prijs te vragen, want ik weet niet of hun website weer werkt. Degene die de orders daar afhandeld heet Milan.

Over de kleur van de cylinders heb ik me ook verbaasd, maar ik neem aan dat de replica van de K-123, waarin de originele ABC motor zit, dat correct gedaan heeft.

Afbeelding

Het had inderdaad wat donkerder bruin gekund. En de wielen: op de ELTA foto's inderdaad donkerder, maar ik heb ook een foto van de FK.23 op Villacoublay en daar zijn ze bijna wit (ik mag de foto helaas niet op het forum zetten). Bovendien geeft het zo wat aanspraak :wink:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement