De akelige kieren tussen vleugel en romp onderhanden genomen. Aan de onderkant geplamuurd met Tamiya putty (uit de illegale voorraad van mijn zoon). Dat bevalt toch beter dan het plakkerige Revell spul. Toen het droog was voorzichtig het teveel weggesneden (de vleugelvoorrand aan de wortel bestaat geheel uit putty) en daarna met 400 en 1200 watervast glad geschuurd.
Een volgend laagje verf moet laten zien of alles goed glad is (behalve de ribben dan). Het horizontale staartvlak zit ook op zijn plek, gelijmd met dikke secondenlijm (het veelvuldig gebruik hiervan is waarschijnlijk een gevolg van een resin complex, of van teveel cyanoacrylaat opsnuiven
).
Aan de bovenkant heb ik het (kleinere) kiertje opgevuld met Vallejo putty. Door het tuitje op de tube kan je dat goed net op deze nauwe plaats aanbrengen.
Op deze foto is te zien dat de helften van het vertikale staartvlak niet precies gelijk zijn; de koorde van de rechter is een beetje te groot. Gevolg van niet precies op het lijntje snijden, maar dat wordt straks gekorrigeerd door het gelijk te schuren.
Ook de naad aan de bovenkant is eerst met een scherp mes bijgewerkt, waarbij ook het teveel aan lijm weggesneden is. Daarna met 1200 schuurpapier glad geschuurd. Van dichtbij zit het er redelijk uit.
Opmerkelijk is dat bij de ondervleugel geen fairing tussen romp en vleugel is aangebracht; kennelijk hadden ze in 1918 nog niet door dat hierdoor extra schadelijke weerstand ontstaat. In de dunne overkapping over de neus heb ik maar weer een koeling gat gesneden. Hoewel ik geen foto's heb waarop dat te zien is, kan ik mij nauwelijks voortellen dat de bovenste cilinder zonder deze extra koeling kon.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.