Bij het weghalen van een gemorst druppeltje secondenlijm op de onderkant van de bovenvleugel, wat ik meestal doe met een scherp mesje, zat Murphy lachend om de hoek: twee draadjes erkenden spontaan de meerdere in het mes. Gaatjes opnieuw uitboren, nieuwe draadjes, vastlijmen. En de rest van de vleugelverspanning. Alle draadjes tussen romp en binnenste vleugelstijlen zitten er op.
Daana de spandraden naar de buitenste vleugelstijlen. Aanspannen, vastlijmen en laten drogen. Daarna kan de tape er af. De ondervleugel is wat harig.
Na het afsnijden van de draadstaartjes is deze etappe gefinished.
Ruimte tussen mijn vingers: anderhalve centimeter. Hierna moeten boven- en onderkant afgewerkt worden, zodat geen lijmplekjes en draadeindjes meer te zien zijn.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.