Voor de uithouders aan de roeren heb ik weer mijn PE collectie gebruikt. Gaatjes op de plaats van bevestiging (licht) voorgeboord met 0,8 mm, zodat de PE goed blijft staan in het druppeltje dunne secondenlijm, dat ik in het holletje heb laten vallen. Als je geen gaatjes boort, trekt de oppervlaktespanning van de lijm ze meestal om.
De romp heeft een eerste laagje wit gekregen en de neuskegel-met-motor is vastgelijmd. Het zwart is bijgewerkt en ik heb een zwarte band om de romp geschilderd. Daar middenin moet dan nog een oranje band komen. De bovenkant van de vleugel en de staartvlakken is khaki geverfd (Humbrol 155, net zoals voor de FK.8 en FK.10).
Eigenlijk zou de neus wat ronder mogen zijn, als ik naar het origineel kijk. Maar dat is op dit model niet aan te passen.
Bij het passen van de (originele) K-123 registratie op de romp bleek die veel te groot te zijn om tussen de band en de vleugel te passen. Ook de tekst BAT is duidelijk te groot. Da's pech, want ik heb net de nieuwe decals laten printen, nu hopelijk met beter dekkend wit. Gelukkig zijn mijn zelfgeprinte zwarte decals van goede kwaliteit, sind ik nieuw papier gekocht heb. Dus een kleinere versie van de rompregistratie hangt alweer te drogen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.