Nog meer gepriegel. Hier de priegels die nog in de cockpit moeten.
Met de klok mee vanaf twaalf uur: stoel, stoelriemen (PE), grijs 0,25 mm draadje voor gas bediening, stuurknuppel met roelroer uithouder, visnoer voor de kabels in de cockpit, gashandle, cockpit kuip, waarin het voetenstuur, de voetsteunen en de "katrollen" (pennetjes van 0,25 mm) voor het hoogteroer al in zitten. In het midden het instrumentenpaneel (zwart stukje plastic, waarop een bruin stukje met gaten voor de klokjes is gelijmd, "cijfertjes en wijzertjes" gekrast. In het midden een lichtblauw eindje rond staf met koperen zijkanten, wat het centrale klokje moet voor stellen (overgenomen van de replica; ik ben bang dat dat een anachronisme is).
De draadjes voor het richtingsroer zitten aan het voetenstuur vast, die voor het hoogteroer aan de katrollen en aan de stick. Ze lopen naar gaatjes in de achterkant van de stuurkuip toe.
Stturknuppel er in en de kabels strak getrokken en vastgelijmd.
Stoel er in; de kabels lopen onder de stoel door.
Kabels afgewerkt en top dekje er op (dat moet wel, want anders kijk je door de koelgaten straks recht de cockpit in).
Achteraanzicht. De heupriemen zitten er in; de schouderriemen doe ik pas later; die laat ik over de bovenvleugel naar buiten hangen. Voor deze schaal best aardig, vind ik.
Verder de uitlaatjes aan de motor geplakt (in uitgeboorde gaatjes, zoals Plasticprutser Peter suggereerde; het viel niet mee nette gaatjes in de witmetalen cilindertjes te boren).
Ik twijfel nog over de bougiekabels; je kan ze net zien, en nu we toch zo aan het priegelen zijn ..... Het spul staat nu in z'n laatste verfje voordat het in de romp gaat, die dan dicht kan.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.