Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2012 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 maart, 2010 22:32 pm
Berichten: 261
Mooie update!
Lijkt de motorkap (die kap in de iets afwijkende kleur) nu heel ruw? of is het nog wat schuursle wat je er zo vanaf veegt?
Mooie details in je pit hoor, priegelen om die fan in elkaar te steken zeker.. :)
Het scheelt ook een hele boel werk als je de romp dicht uit gaat voeren natuurlijk... Komt in deze groepsbouw wel goed uit toch?
Ik ben benieuwd naar je kleuren straks...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 nov, 2012 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
Hi Milt,
de motorkappen zijn van doorzichtig plastic en die heb ik licht geschuurd om straks de primer er beter op te laten hechten.
ik merkte met het spuiten aan de binnenkant dat de verf niet echt geweldig bleef zitten hierop..

Ach, het scheelt werk maar persoonlijk vind ik de Hind een stuk mooier als hij helemaal dicht is.
Alleen de wielen blijven uitgeklapt omdat ik hem niet met een touwtje aan het plafond wil ophangen..
enne priegelen met de fan... Hou op zeg.... Wat een kl*teklus was dat..
ik zat nog te denken om de PE voor de gordels te gaan gebruiken maar die delen zijn nog veeeeel kleiner dus ik krijg er steeds minder zin in... Wel gaan de ruitenwissers erop en een aantal kleine dingetjes uit PE maar dat blijft het denk ik...

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2012 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Goed bezig.

Ben je niet bang dat enkele fragiele delen PE die je nu al aangebracht hebt er straks af kunnen breken? Ook moet je nog een camo-schema aanbrengen, dan zitten die beugels en antenne's toch alleen maar in de weg?

Ben het met je eens dat de stroomlijn goed zichtbaar is met alle panelen dicht en uiteraard scheelt het een flinke hoeveelheid werk. Maar de 1:35 leent zich er toch bij uitstek voor om te detailleren?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 nov, 2012 1:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
De camo ben ik nog niet helemaal uit.
Ik zit te denken om hem eerst lichtgrijs te spuiten met een zware pre shade en dan eens verder kijken.
Ik heb nog friskfilm liggen waarmee ik de strepen wil maken zoals op de boxart maar ook ga ik even kijken wat ik kan doen met decals van mijn Tornado tigermeet 1:32 die ik heb liggen..


Om deze heli goed te detailleren moet ik eerst wat meer skills opdoen en wat meer geduld met ieniemienie onderdelen krijgen..
Nu is mijn niveau gewoon niet hoog genoeg maar wat ik gedaan heb vindt ikzelf erg netjes gedaan..

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 nov, 2012 19:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
Ok, hier ook weer eens wat letters en plaatjes plaatsen..

Ik ben vandaag een aantal uur bezig geweest met de Hind en ben naar mijn idee best wel flink opgeschoten..

Eerst het deurtje gespoten
Afbeelding

en raampje in geplaatst.
Daarna Ventilator(tje) gespoten..
Afbeelding

Beetje aan het afplakken geweest..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Canopy en deurtje geplaatst,.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna een controlelaagje primer..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ben ikzelf ZEER tevreden over,..

Nog wel wat moeten schuren rond de canopy. Dus ff gedaan en de canopy opnieuw ingesmeerd met vloeibare maskering.. Zag er allemaal weer netjes uit..

Dus besloten de preshade erop te gooien..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook dit ziet er best goed uit denk ik zelf.. Eerste keer dat ik een preshade plaats en laat zien.. :)

Hierna een laagje gespoten met de basis kleur.. |Onderkant moet nog gedaan worden maar dit laat ik eerst even goed drogen..
Ik heb wat foto's gemaakt met flits om te kijken waar je de shade er beter door ziet komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier ZONDER flits.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 nov, 2012 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zo, dat lijkt wel een goede film. Veel om te bekijken. Je basis ziet er goed uit, de preshade komt mooi door. Denk er daarbij wel om dat er nog lagen overheen gaan en je preshade dus steeds 'onzichtbaarder' wordt.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 dec, 2012 18:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
Helaas helaas helaas helaas ,



ik moet deze bouw stoppen voor de groepsbouw wegens helemaal niet genoeg tijd om hem af te maken voor de 31e.
Morgen heb ik helaas geen tijd en de komende weken wordt voor mij 7 dagen per week werken en ook avonden tot aan de kerst dus ik red het absoluut niet...
Ik moet zeggen dat het leuk was mee te doen maar volgende keer zal ik een stuk eerder moeten beginnen om mee te doen.

Aan de mensen die nog wel tijd hebben zeg ik : doe je best om het af te maken binnen de gestelde tijd.

Deze heli wordt afgebouwd in het nieuwe jaar en zal te volgen zijn in het militaire gedeelte van brouwers..

Greetz en succes allemaal.
Jim.

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 dec, 2012 1:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Erg jammer. Wel afmaken hoor, want deze is te bruut om te verwaarlozen. Dat is tevens ook een klein nadeel als je wat later in een groepsbouw binnenstroomd, de resterende tijd is korter.

Ik hoop wel dat meer mensen hun model afmaken dan dat er afhakers zijn. Zo blijkt wel weer, wat ik ook in het beginstadium heb aangegeven, begin zo snel mogelijk als je je aanmeld voor een groepsbouw. Als je twijfeld, geef je dan niet op. Deze groepsbouw duurt (maar liefst) 7 maanden en zelfs dat is al te kort voor enkelen. Hoe moet dat later als je je aanmeld voor een groepsbouw van 3 maanden?

Schat voor jezelf de benodigde tijd goed in en beslis dan pas of je meedoet aan een groepsbouw.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 jan, 2013 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
Sjoooooo.... Vandaag weer eens tijd gehad en genomen om iets aan de Hind te doen..
Was VEEEEEEL te lang geleden....

De mainrotor(ding is GROOOOOT) in elkaar geplakt wat ongeveer 30 onderdelen waren.. En ook de staartrotor is in elkaar geplakt.
Afbeelding


Ik heb ook de rotor een beetje door gebogen omdat de rotorbladen aardig recht waren.
Alleen ging het niet met het pennetje zoals René als voorbeeld had gegeven..
Ik heb het opgelost door een wok te nemen en daar de rotor onderste boven in te leggen met een gewicht erop en daardoor kreeg ik toch ook wel een redelijk resultaat.
Afbeelding

En ook een camo gespoten, dit heb ik freehand gedaan met een 0.15 naald.. Was best wel ff wat werk om te doen en je raakt al snel door je inspiratie heen merkte ik.. Maar het resultaat is best aardig vind ikzelf..
Afbeelding

Afbeelding

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 jan, 2013 1:36 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Deze camo leek me bedoeld als een soort tijgerstrepen-patroon op de boxart. Zulke strepen kan je volgens mij niet freehand spuiten omdat de randen te grillig zijn, dit zou dan met afplakken moeten lukken. De strepen lopen ook ongeveer in dezelfde richting schuin naar achteren. Ik denk dat het resultaat van je camo beter gaat zijn als je er onderaan aansluitende, verticale banden van maakt, met minder grillige randen dan. Die hele dunne kronkellijn naar de staart toe stoort me wat. De randen van de strepen kan je best allemaal even "hard" maken, door de afstand tot het spuitpistool gelijk te houden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement