Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2011 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
Bigger is better, dat weten Amerikanen al heel lang. Met de B-29 bouwden ze voor die tijd (op Wiki vind je alle informatie voor wie meer wil weten, want copy-pasten hier voegt weinig toe denk ik) de grootste strategische bommenwerper. Het ding is natuurlijk de geschiedenis in gegaan als het vliegtuig die de atoombom op Hiroshima heeft gedropt, en enkele dagen later die op Nagasaki, wat daarmee het einde van de tweede wereldoorlog betekende, en het begin van de koude oorlog. Best een vliegtuig met enige geschiedenis dus. En omdat ik de laatste tijd alsmaar groter aan het bouwen ben (Junkers 52 net af) leek me dit wel zo'n beetje de ultieme 1/48 supersize kit. Ik ga hem gewoon uit de doos bouwen, en die ziet er dan zo uit.

Afbeelding

Nauwelijks echt boeiend, zo'n doos aan de buitenkant. Inhoud bestaat uit een flinke hoeveelheid in grijs gegoten gietramen, het 1 nog groter dan het ander. Omdat ik geen zin heb om van ieder gietraam een foto te maken, en het mij over het algemeen ook geen bal kan boeien en ik het 9 van de 10 keer oversla, ga ik daar maar niet aan beginnen.

Verder naar de bouw van het gevaarte. Om kort te zijn: het is groot. Enorm. Bijna 90cm spanwijdte bij een dikke 60cm lengte. Fukking groot dus. Dus eerst wat foto's van de inmiddels gebouwde en geverfde cockpit, die alleen bijna even groot is dan sommige 1/48 jagers die ik heb gebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles is geverfd met de paintbrush (Revell SM362) en de details met waterverf van de hobbywinkel of Vallejo. Daarna een laagje vloerlak aangebracht met daarover (na het drogen) een wash van zwarte olieverf gemengd met wasbenzine. Het past trouwens allemaal prima. Inmiddels ook een gedeelte van de romp geverfd op dezelfde manier en daar de cockpit in vast gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Nu verder met het bommenruim en de rest van het interieur. Foto's komen zodra er weer een gedeelte af is.

_________________
Stug III geluksnummer 13
Tamiya Panzer III Ausf. L


Laatst bijgewerkt door Boudewijn op ma 04 jul, 2011 18:35 pm, in totaal 6 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2011 20:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 10 jul, 2009 15:59 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Woerden
Jaaah..... dat zie er al wel leuk uit. De cockpit zit netjes in elkaar. Ik hou wel van die grote dingen. Leuk, ik ga hem volgen :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2011 8:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Prachtig wat een mooie kist,hoe groter hoe beter, je cockpit ziet er netjes uit
maar ik denk niet dat er nog veel van te zien is als de romp dicht zit
dat is bijna altijd een probleem bij dit soort kisten.
Ik zal het met grote belangstelling volgen, wel jammer dat je de sprues niet hebt laten zien
dat hoort toch wel bij een bouwverslag vindt ik.

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2011 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Zo, dat is even een klein kitje........een zeldzame kit op dit forum.
Leuk om te zien. en Succes.

@ henny: http://www.cybermodeler.com/hobby/kits/ ... 5711.shtml

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2011 12:49 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Als ik die link die Freddie plaatste even bekijk zie ik dat er wel een Fatman en Littleboy mee zijn geleverd, maar er zijn geen decals meegeleverd om de "Enola Gay" of de "Bockscar" te maken, wat ik dan weer jammer vind...


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2011 15:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 18:08 pm
Berichten: 904
Woonplaats: Lelystad
daar zijn natuurlijk aftermarket decals voor, maar als ik me het goed herinner, heeft monogram deze in het begin wel uit gegeven met die twee opties, dus ja waarom zou je dan de mal helemaal gaan aanpassen om die twee er uit te halen. denk dat een hoop mensen blij zullen zijn dat ze er bij zitten :)

_________________
Groeten
Björn Dol

Flevo Aviation Hobby
Flevo Decals
Voor lopende projecten clicky :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2011 15:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Woooow!!! Dat is de grootste kit die ik hier tot nu toe heb gezien (nah ja op Hennys B-36 na dan...). Echt geweldig dit, heel mooi!


Gj

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 mei, 2011 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 mei, 2010 11:16 am
Berichten: 97
Mooie kit hoor, alleen voor mij een beetje te groot helaas.
Hoewel ik wel 1/48 bouw.
En de box-art.....altijd een genoegen om te zien.
Succes met bouwen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 mei, 2011 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Zo dat zijn mooie maten, maar een tandje te groot voor mij.
Veel plezier bij het bouwen van dit stuk geschiedenis.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jun, 2011 10:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec, 2007 12:59 pm
Berichten: 265
Als eerste iedereen bedankt voor het kijken en de opmerkingen! :brouw:

Intussen weer lekker verder gegaan met verven en weatheren van het interieur. Het is echt een hele leuke kit om te bouwen met al dat detail aan de binnenkant. Ook al zie je er straks niet meer dan 50% van, dan heb ik tenminste de foto's nog.

Het interieur is nu bijna klaar en geverfd volgens de instructies, dus met een alu-kleurige bomb bay. Dat ziet er dan zo uit.

Afbeelding

Afbeelding

Het was echt luxe voor die tijd want ze hadden keurige stapelbedden aan boord, in een apart compartiment wat bereikt kon worden door een soort van buis, dat is wat je ziet boven de bommen.

Afbeelding

Nog een fotootje van de cockpit, helemaal in elkaar gezet en op zn plek gelijmd.

Afbeelding

En ja, zowel Fat Man als Little Boy zitten in de kit. Helaas geen decals voor Enola Gay of Bockscar. Ik heb er wel naar gezocht op internet maar het bleek dat je een redelijke conversie aan het vliegtuig moet doorvoeren om de Enola Gay te maken. Niet alleen de decals verschillen maar bijvoorbeeld alle geschutkoepels moeten weggepoetst worden enz. Maar omdat Fat Man wél in de kit zit kon ik het toch niet laten om die in elkaar te zetten en een (voorlopig) basiskleurtje te geven. Ik denk dat hij er uiteindelijk wel bij komt te staan, gewoon omdat het kan.

Afbeelding

Vanaf nu verder met het op elkaar plakken van de romp, dan waarschijnlijk nog aardig wat schuurwerk daaraan om de naden netjes te maken. Ik ben van plan om op de 1 of andere manier de vleugels niet definitief vast te zetten want het ding is zo groot, ik kan het echt nergens kwijt als alles vast zit. Of dat netjes eruit gaat zien weet ik nog niet, maar we zullen zien.

De Alclad voor de romp is besteld in 3 verschillende tinten.

Veel plezier met kijken en als er iemand iets wil weten dan roept u maar.

_________________
Stug III geluksnummer 13
Tamiya Panzer III Ausf. L


Laatst bijgewerkt door Boudewijn op di 07 jun, 2011 18:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement