Hallo,
De P-47 nadert zijn voltooiïng. Ik heb mijn kids gevraagd wat ik nu moest gaan brouwen....
Een BV-222 (enorme Duits watervliegtuig uit WO II) of een Triobuilt uit WO I. En dan met name een Fokker Dr.I, een Fokker D.VII en een Nieuport 17.
Het was een gelijke stand, dus moest ik de knoop doorhakken, triobuilt it is.....
Dus deze worden het.....
Fokker Dr.I, van de Rode Baron. In de beschrijving staat dat dit het model is waarmee hij zijn laatste vlucht heeft gemaakt, in april. Maar dat klopt niet (volgens mijn bronnen dan...(Interpret en naslag)) Deze uitvoering is van een maandje eerder.
Het model is van Revell (de doos dan) De sprues zijn 1:1 van Eduard.... en knal rood.
Fokker D.VII, van Lt. Ernst Udet. Juni 1918. Ook wel erg rood, maar deze sprak mij toch wel het meest aan..... Er zitten grote decals bij met die Lozenge camo... best spannend dus....
Het model is van Roden.
Grappig detail is misschien wel dat ik deze gelijktijdig met de BV-222 op een beurs in Duitsland heb gekocht, en als echte Hollander nog een paar euries heb afgedongen.... twee kits voor € 50,- Ik hoor de handelaar nog zuchten... "Hollanders...."
Een Nieuport 17, uit de film Flyboys....(De camo links onder) Ik heb de film gezien en vond het wel een leuk model, ik begreep alleen van een andere brouwer op het forum dat e.e.a. historisch niet geheel (of helemaal niet) correct is... Helaas kan ik daar niks aan veranderen.
Verder heb ik bij alle modellen nog een setje PE van eduard.
Respectievelijk;
En als last, but not least een setje figuren van CMK, de Rode Baron himself.....
Voorlopig voldoende te doen dacht ik zo....
Ik heb al eens een Nieuport gebrouwd (klik
hier. Daar heb ik wel wat van geleerd.
Stuntman