Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 nov, 2010 19:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Citaat:
bedankt Dave, blij dat je het wat vindt, tis tenslotte jouw groepsbouw


Helaas is de groepsbouw een beetje aan het doodbloeden volgens mij.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 nov, 2010 19:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
dave the doctor schreef:
Citaat:
bedankt Dave, blij dat je het wat vindt, tis tenslotte jouw groepsbouw


Helaas is de groepsbouw een beetje aan het doodbloeden volgens mij.

Dave


ja.... het is erg jammer :cry:
was wel een leuke vondt ik.
maarja het is ook de rede dat ik mn topic hier wilde hebben.
toch reageer ik nog wel vrij regelmatig in de groepsbouw

groeten, Boris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 nov, 2010 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 aug, 2010 19:50 pm
Berichten: 263
Woonplaats: zuid holland
Hé Boris,

hij wordt erg mooi die Osprey.

_________________
Greetz,
Matthie :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2010 21:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
matthie-97 schreef:
Hé Boris,

hij wordt erg mooi die Osprey.


bedankt!


nou mensen, ik heb het momentteel iets rustiger met school, dus kan automatisch wat meer modelbouwen :brouw:
heb veel gedaan qua bekabeling van de binnenkant, wat een werk. ik heb lang gedacht over hoe ik het het best aan kan pakken.

de 1e paar kabels:
Afbeelding

hier zier je dat ik twee gaten heb gemaakt, die zitten er in het echt ook.
ook zie je het ronde gat waardoor kabels naar boven lopen zoals op foto's is te zien.
ook heb ik een soort "kastjes" gemaakt waar de kabels in kunnen met hun uiteinde (voor het gat) gaten zijn met 1 mm boor gemaakt
Afbeelding


hier zie je zo goed als alle kabels die ik erin heb gemaakt, er komen nog een paar bij van smallere diameter
Afbeelding

wat dichterbij
Afbeelding


hier zie je goed de "doos" waar de kabels in zitten en het gat naar de motoren+vleugels
Afbeelding

totaaloverzicht
Afbeelding


foto door de zij-ingang welk open blijft:
Afbeelding

andere romphelft er tegen aan. hier moeten nog kabels op komen. hoe denken jullie dat ik dat het best kan doen? het plafond en de zijkant zijn namelijk niet één geheel, snap je? andere kant wel. advies zou mooi zijn
Afbeelding


Afbeelding

zo moet het in het echt zijn. hier zie je de voorkant van de cabine. bovenin zie je een klein gedeelte van het gat. linksonderin zie je de twee gaten in de kast.
Afbeelding

Afbeelding

achterkant:
Afbeelding

achterkant:
Afbeelding

het gat in het plafond:
Afbeelding

nou.............
je kan natuurlijk zo ver gaan als je wilt qua realisme en kabels en schakeldozen enz enz. maar ik vind de hoeveelheid zoals op de linker romphelft zit wel mooi. ik gaat daar alleen nog schakeldozen op plakken (anders heb je alleen frame en kabels).
de verlichting wordt hem denk ik niet (maar maybe nog wel)
ik zit te denken een stuk van de osprey uit te zagen, dit wil ik uit de rechter helft doen. want met al dit werk vindt ik het wel leuk om mooi in te kunnen kijken. echter hoe kan ik een kaarsrecht vierkant/rechthoek eruit zagen? hier moet ik even naar kijken, tips??
het kleur geven van alles wordt ook nog een hele klus................. :roll:

owja nog één ding. dit voertuig is een onderdeel van de gedrochtenbouw. ik heb mezelf echter zo veel eisen gesteld qua detaillering van de binnenkant. en ben zo vaak op school (doe een versneld traject op HBO) dat ik hem denk ik niet af kan krijgen vóór 1 januari. ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen.
ik ga hem ook niet overhaasten, want de motoren enz moeten ook nog gedetailleerd worden, en de cockpit.

wat vinden jullie ervan? ik hoor het graag !!

groeten, Boris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 nov, 2010 22:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ziet er goed uit.
Zoals je zelf al zei, niet helemaal natuurgetrouw maken, ik denk dat het dan toch wat te overdone uitpakt.
En vooral je eigen tempo blijven bouwen, hij hoeft echt niet af als de gedrochtenbouw afloopt.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 nov, 2010 0:27 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11842
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
boris1991 schreef:
hier moeten nog kabels op komen. hoe denken jullie dat ik dat het best kan doen? het plafond en de zijkant zijn namelijk niet één geheel, snap je? andere kant wel. advies zou mooi zijn

Je zou het plafond en de vloer helemaal middendoor kunnen zagen en dan de stukken aan de andere romphelft kleven, zodat je twee identieke helften krijgt. Ik zeg natuurlijk niet dat het er dan esthetischer op zou worden met al die naden...
Het meest logische alternatief is dus alles er na het vastkleven langs de laaddeuren insteken en vastzetten met zo'n "opereertangetje" met een lange bek. Maar dan zou het wel allemaal al geschilderd moeten zijn. Dan zou je de lijmresten misschien nog zien maar dat is toch minder opvallend dan al die naden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 nov, 2010 7:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 aug, 2010 15:29 pm
Berichten: 369
Woonplaats: veenendaal
Ziet er goed uit ga zo door!!!

Gr. Thomas(die vandaag jarig is en dus ook vroeg wakker :wink: )

_________________
The only easy day, was yesterday
Eurofighter typhoon 1/48 (revell)
Bae Hawk t.1 Red arrows (1/32 revell)
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=32588


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 nov, 2010 8:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
Ziet er goed uit zo met die kabels!
Ga zo door! :brouw:

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 nov, 2010 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
boris1991 schreef:
hier moeten nog kabels op komen. hoe denken jullie dat ik dat het best kan doen? het plafond en de zijkant zijn namelijk niet één geheel, snap je? andere kant wel. advies zou mooi zijn

Ik zou niet meer zagen in het plafond. De meeste kabels heb ja aan het plafond hangen, dus dat kun je aan de andere zijde ook doen. Een enkele kabel die aan de wand gemonteerd is, kun je aan de wand monteren. Bij montage wan beide onderdelen zul je hier en daar wat moeten pielen, maar met deze scratchbouw heb je je dan ook wel wat op de hals gehaald.

Ik moet zeggen, het ziet er wel goed uit, maar ook heb ik een minpuntje. Op één van je foto's zie je dat een persoon zijn hand om de kabels heeft om zich vast te houden. Kijk ik naar jouw kabels, schat ik zo in dat je koperdraad hebt gebruikt van 1 mm dik. Omgerekend naar 1:72, komt dit neer op kabels van zo'n 7 cm dik. Dit heb je nu al aangebracht, maar voor een volgend project zou ik toch wat dunner (koper)draad zoeken.

Als je een deel van een wand wilt verwijderen, zou je met tape een zone af kunnen plakken en dat eruit zagen en de randjes mooi recht vijlen/schuren. Heb je ook meer ruimte die je wellicht nodig hebt om meer bekaneling aan te brengen. Ik zou niet te snel de zaag er in zetten, doe het wel overwogen. Wanneer je deze stap zet, is het lastig om weer terug te gaan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 nov, 2010 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
dave the doctor schreef:
Ziet er goed uit.
Zoals je zelf al zei, niet helemaal natuurgetrouw maken, ik denk dat het dan toch wat te overdone uitpakt.
En vooral je eigen tempo blijven bouwen, hij hoeft echt niet af als de gedrochtenbouw afloopt.

Dave


thnx Dave. ik ga niks overhaasten
StevenVD schreef:
boris1991 schreef:
hier moeten nog kabels op komen. hoe denken jullie dat ik dat het best kan doen? het plafond en de zijkant zijn namelijk niet één geheel, snap je? andere kant wel. advies zou mooi zijn

Je zou het plafond en de vloer helemaal middendoor kunnen zagen en dan de stukken aan de andere romphelft kleven, zodat je twee identieke helften krijgt. Ik zeg natuurlijk niet dat het er dan esthetischer op zou worden met al die naden...
Het meest logische alternatief is dus alles er na het vastkleven langs de laaddeuren insteken en vastzetten met zo'n "opereertangetje" met een lange bek. Maar dan zou het wel allemaal al geschilderd moeten zijn. Dan zou je de lijmresten misschien nog zien maar dat is toch minder opvallend dan al die naden.


goede tip, bedankt. het is misschien toch nog een optie om het plafond in 2-en te zagen. ik zal is kijken.
spitfire123 schreef:
Ziet er goed uit ga zo door!!!

Gr. Thomas(die vandaag jarig is en dus ook vroeg wakker :wink: )


bedankt, Gefeliciteerd man!

Gerd jan schreef:
Ziet er goed uit zo met die kabels!
Ga zo door! :brouw:


bedankt man

tsjopper bob schreef:
boris1991 schreef:
hier moeten nog kabels op komen. hoe denken jullie dat ik dat het best kan doen? het plafond en de zijkant zijn namelijk niet één geheel, snap je? andere kant wel. advies zou mooi zijn

Ik zou niet meer zagen in het plafond. De meeste kabels heb ja aan het plafond hangen, dus dat kun je aan de andere zijde ook doen. Een enkele kabel die aan de wand gemonteerd is, kun je aan de wand monteren. Bij montage wan beide onderdelen zul je hier en daar wat moeten pielen, maar met deze scratchbouw heb je je dan ook wel wat op de hals gehaald.

Ik moet zeggen, het ziet er wel goed uit, maar ook heb ik een minpuntje. Op één van je foto's zie je dat een persoon zijn hand om de kabels heeft om zich vast te houden. Kijk ik naar jouw kabels, schat ik zo in dat je koperdraad hebt gebruikt van 1 mm dik. Omgerekend naar 1:72, komt dit neer op kabels van zo'n 7 cm dik. Dit heb je nu al aangebracht, maar voor een volgend project zou ik toch wat dunner (koper)draad zoeken.

Als je een deel van een wand wilt verwijderen, zou je met tape een zone af kunnen plakken en dat eruit zagen en de randjes mooi recht vijlen/schuren. Heb je ook meer ruimte die je wellicht nodig hebt om meer bekaneling aan te brengen. Ik zou niet te snel de zaag er in zetten, doe het wel overwogen. Wanneer je deze stap zet, is het lastig om weer terug te gaan.

René


die kabels heb ik over nagedacht. ik heb koperdraad van 0,5 mm gebruikt wat dus neerkomt op (1/48) 24 mm. dit klopt denk ik wel goed met wat je ziet op de afbeeldingen toch? lijkt mij :brouw: of mis ik nou wat?
ik ga nog leidingen toevoegen van 0,10 mm.

ik ga nog is goed nadenken over dat uitsnijden inderdaad. moet namelijk wel 100% zkr zijn dat het mooi wordt.




nieuwe update komt van het weekend denk ik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement