Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 4:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Italeri 1:48 A-20 KLAAR
BerichtGeplaatst: ma 25 mei, 2015 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Jaja mensen: alweer een brouwverslag van mijn kant. Spitje is af, hurricane ligt hopeloos op bestellingen te wachten, en tussendoor moet je dan toch van die straat gehouden worden. In de brouwchat aan een aantal chatteurs (lees: Jugs) de keuze voorgelegd, en 'zij' gingen voor deze. Democratievetorechtmonarchiedictatuur dus.

Wilt u meer weten van dees machien? Ik heb alvast wikipedia ingetikt voor u.
Wikipedia schreef:
De Douglas DB-7/A-20 (NAVO-codenaam: Box) was een Amerikaans tweemotorig vliegtuig. Het vliegtuig werd ingezet als bommenwerper, aanvalsjager en nachtjager. De DB-7 werd in de Tweede Wereldoorlog door een aantal geallieerde naties gebruikt. De bommenwerper was bij de RAF bekend als de Boston en de nachtjagervariant werd Havoc genoemd. Het United States Army Air Corps (USAAC) gaf de DB-7 het kenmerk "A-20" en de bijnaam Havoc.

Veel staten waren aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog aan het herbewapenen. Frankrijk plaatste in februari 1939 een order voor 100 DB-7B's. In juni 1939 plaatste het USAAC een bestelling voor de A-20, een van de DB-7B afgeleide aanvalsjager. In februari 1940 plaatste de RAF een bestelling voor een A-20-variant die de naam Boston kreeg.[1] Toen de productie in september 1944 gestaakt werd waren er 7478 toestellen in verschillende varianten gebouwd. Via de Lend Lease Act werden 3125 exemplaren aan de Sovjet-Unie geleverd.



Dan weten we dat ook weer. Doorrrr naar die kit! Lading foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Inderdaad, dat lijkt zo op het eerste gezicht heel wat. Leuke details, scherp gegoten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar goed, daar staat niet voor niets op het eerste gezicht. Want als je aan het bouwen slaat valt het soms vies tegen en zit je je vaak af te vragen wat de ontwerper dacht toen hij met deze kit bezig was. Neem de wielkleppen, met pinmarks op de *kuch* juiste plaatsen.
Afbeelding

Anyways, ik ben ook al begonnen met de bouw. Ook bij de wielpoten wil het niet passen, merkte ik al vrij snel.
Afbeelding


Tevens zijn de romphelften van de Havoc klaar om op elkaar geplakt te worden. Aan het interieur heb ik niet zo gek veel aandacht besteed. Het glaswerk is niet fantastisch dus veel zie je er uiteindelijk niet meer van. Merkwaardig is dat Italeri niets verteld over een bepaalde massa die in deze bak gegooid zou moeten worden, dus zelf maar aan het experimenteren geslagen. Excuses voor de matige foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat was het voor zover, wordt vervolgd!

Friso

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Laatst bijgewerkt door FCFriso op zo 16 aug, 2015 11:42 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italeri 1:48 A-20
BerichtGeplaatst: di 26 mei, 2015 17:36 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Geëxperimenteerd zegt 'ie. :lol: Eerder zo veel in de romp gedonderstraald als mogelijk is. :mrgreen:
Al met al heeft deze kit toch best mooie details. En jouw werk ziet er tot zover ook netjes uit.
Doe zo voort! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italeri 1:48 A-20
BerichtGeplaatst: di 26 mei, 2015 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 jan, 2013 23:27 pm
Berichten: 822
Weet je wel zeker of er voldoende gewicht in de romp zit? Anders zou je er voor de zekerheid nog wat bij kunnen doen. :lol:

Ziet er voor zover goed uit! :D Welke versie ga je maken?

_________________
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor een overzicht van mijn verslagen :http://www.modelbrouwers.nl/builds/user/1724/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italeri 1:48 A-20
BerichtGeplaatst: wo 27 mei, 2015 10:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Er is een heel simele methode om te testen of er wel genoeg gewicht in de neus zit .
Zet gewoon alle hoofdonderdelen met tape aan elkaar en doe een potlood onder de
romp , als hij voorover blijt hangen is het goed , zoniet moet er meer gewicht bij

Gr. Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italeri 1:48 A-20
BerichtGeplaatst: ma 13 jul, 2015 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Ai, bijna tweede pagina :shock: . Wel behoorlijk opgeschoten. Eerst maar eens de romphelften op elkaar gelijmd, waarbij aardig wat plamuur kwam kijken.
Afbeelding
Afbeelding

Echter, de problemen met de pasvorm vielen nog mee vergeleken bij de verfinstructies.
Afbeelding
het gaat om de rechterpagina. Hoe meer je ernaar gaat kijken, hoe meer fouten je er in ontdekt. Zo is zelfs de linkerkant, de enige kant waarvan een referentiefoto is, fout. Om preciezer te zijn: de kleuren zijn omgekeerd. Wat OD moet zijn is bruin en andersom. Ook als je kijkt naar de andere zijden zie je dat het nodige is mislukt.

Uiteindelijk heb ik m'n camo maar gebaseerd op de creaties van een of ander persoon op een (volgens mij) wartunderforum. Zaak overgetrokken en grof ingekleurd:
Afbeelding

Afplakken:
Afbeelding
Afbeelding

En uitpakken:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Maar niet alles is goed gegaan, de tape heeft op de onderkant z'n sporen actergelaten.
Afbeelding
Toch vreemd, vooral dat het alleen op de onderkant is. Misschien te snel afgeplakt en de verf niet genoeg tijd gegeven om te drogen. Morgen P+ erop, ik denk dat ik daarmee deze tapetroep kan verdoezelen.

Friso

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italeri 1:48 A-20
BerichtGeplaatst: ma 13 jul, 2015 22:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Vreemde vlekken, maar het heeft ook wel wat, beetje verweerd uiterlijk zo.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italeri 1:48 A-20
BerichtGeplaatst: di 14 jul, 2015 22:24 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11860
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
De bovenkant ziet er alvast aangenaam uit. Je kan op de onderkant nog wat post-shaden over die rechthoekige sporen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italeri 1:48 A-20
BerichtGeplaatst: zo 19 jul, 2015 9:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
StevenVD schreef:
Je kan op de onderkant nog wat post-shaden over die rechthoekige sporen.
Ja, ik heb wel wat kleurvariatie aangebracht op de onderkant, maar ik ben bang dat dat teniet is gedaan door de tape en de P+.

Decals erop:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Friso

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italeri 1:48 A-20
BerichtGeplaatst: zo 19 jul, 2015 13:13 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jan, 2010 22:24 pm
Berichten: 11860
Woonplaats: St.-Katelijne-Waver (België)
Het zijn stoere decals. Rond de canopy was er een passingsprobleempje, zie ik?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Italeri 1:48 A-20
BerichtGeplaatst: wo 12 aug, 2015 16:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
@Steven: het valt wel mee. Door de macro en waarschijnlijk ook door verkeerde lichtval lijkt het erger dan het is.

Goed, deze is af. Fototime:
photo 324467
photo 324468
photo 324469
photo 324470
photo 324471
photo 324472
photo 324473
photo 324474
photo 324475
photo 324476
photo 324477
photo 324478

Het kitje was op zich prima. Niet alles paste perfect, maar van echt grote passingsproblemen was geen sprake. De instructies waren minder. Met name de verfinstructie (iig van mijn uitvoering) was slappe hap, zoals eerder in dit verslag staat geschreven. Verder was het detail redelijk goed, maar niet alles was even scherp en netjes gegoten.

Friso

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement