Jaja mensen: alweer een brouwverslag van mijn kant. Spitje is af, hurricane ligt hopeloos op bestellingen te wachten, en tussendoor moet je dan toch van die straat gehouden worden. In de brouwchat aan een aantal chatteurs (lees: Jugs) de keuze voorgelegd, en 'zij' gingen voor deze. Democratievetorechtmonarchiedictatuur dus.
Wilt u meer weten van dees machien? Ik heb alvast wikipedia ingetikt voor u.
De Douglas DB-7/A-20 (NAVO-codenaam: Box) was een Amerikaans tweemotorig vliegtuig. Het vliegtuig werd ingezet als bommenwerper, aanvalsjager en nachtjager. De DB-7 werd in de Tweede Wereldoorlog door een aantal geallieerde naties gebruikt. De bommenwerper was bij de RAF bekend als de Boston en de nachtjagervariant werd Havoc genoemd. Het United States Army Air Corps (USAAC) gaf de DB-7 het kenmerk "A-20" en de bijnaam Havoc.
Veel staten waren aan de vooravond van de Tweede Wereldoorlog aan het herbewapenen. Frankrijk plaatste in februari 1939 een order voor 100 DB-7B's. In juni 1939 plaatste het USAAC een bestelling voor de A-20, een van de DB-7B afgeleide aanvalsjager. In februari 1940 plaatste de RAF een bestelling voor een A-20-variant die de naam Boston kreeg.[1] Toen de productie in september 1944 gestaakt werd waren er 7478 toestellen in verschillende varianten gebouwd. Via de Lend Lease Act werden 3125 exemplaren aan de Sovjet-Unie geleverd.
Dan weten we dat ook weer. Doorrrr naar die kit! Lading foto's:
Inderdaad, dat lijkt zo op het eerste gezicht heel wat. Leuke details, scherp gegoten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar goed, daar staat niet voor niets op het eerste gezicht. Want als je aan het bouwen slaat valt het soms vies tegen en zit je je vaak af te vragen wat de ontwerper dacht toen hij met deze kit bezig was. Neem de wielkleppen, met pinmarks op de *kuch* juiste plaatsen.
Anyways, ik ben ook al begonnen met de bouw. Ook bij de wielpoten wil het niet passen, merkte ik al vrij snel.
Tevens zijn de romphelften van de Havoc klaar om op elkaar geplakt te worden. Aan het interieur heb ik niet zo gek veel aandacht besteed. Het glaswerk is niet fantastisch dus veel zie je er uiteindelijk niet meer van. Merkwaardig is dat Italeri niets verteld over een bepaalde massa die in deze bak gegooid zou moeten worden, dus zelf maar aan het experimenteren geslagen. Excuses voor de matige foto's.
Dat was het voor zover, wordt vervolgd!
Friso