Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 16 maart, 2010 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
De deuren heb ik afgemeten van de tekening uit de MIP. De para-deuren zijn best wel groot maar dat lijkt wel te kloppen, en de voordeur is natuurlijk in de eigenlijke vrachtdeur geplaatst, maar dat wist je waarschijnlijk wel :mrgreen: .

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jul, 2010 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Zo, eindelijk het stof maar eens van deze afgeblazen. Dit model is nu niet het meest inspirerende, wat een beroerde pasvorm :( . Vandaag eerst maar eens geprobeerd de boel een beetje recht te krijgen. Zoals op de foto's te zien is, zijn daar redelijk zware middelen voor nodig;

Vóór
Afbeelding

Inklemmen
Afbeelding

In vorm forceren
Afbeelding

Na
Afbeelding

Vreemd genoeg lijkt de boel op de laatste foto nog niet helemaal uitgelijnd, terwijl het in werkelijkheid toch echt recht is Afbeelding. Waarschijnlijk is de oorzaak mijn goedkope camera, die geeft wel vaker wat vertekening. Wat wel vervelend is, is de "bochel" in in het verhoogde stuk van de staartwortel. Die zal ik opnieuw aan moeten brengen, net zoals de knik inde romp. Daar heb ik een te dik stuk strip aangebracht waardoor de knik veel te groot uitvalt.
Ook in het verticale staartvlak zitten wat vreemde hobbels en bobbels, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik dat weer in model moet krijgen. waarschijnlijk moet ik er gewoon mee leren leven Afbeelding.

Nu maar weer eens verder met het onding.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jul, 2010 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik ben blij dat je je weg naar deze Fokker weer hebt gevonden. Wel een kreng zeg! Ik zou zeggen nog veel vormplezier.

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 20:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Ik had het zelfde probleem,
Vind het ook opvallend dat de rompdelen daar erg dun zijn, de ESCI kit is dikker en stugger.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jul, 2010 14:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Tussen het plamuren en schuren door ben ik een beetje met de motorgondels bezig;

Afbeelding

Duidelijk is dat ik nog het een en ander voor het landingsgestel moet scratchen, de hoofdpoten die Bert zo vriendelijk gedoneerd heeft sluiten niet goed aan bij de Airfix delen. Het lijkt me sowieso verstandig het landingsgestel pas helemaal te monteren als vleugels en motorgondels op hun plaats zitten in verband met de juiste hoogte. Verder nog de nodige luchtinlaten ingraveren zoals Bert dat ook bij zijn Spaanse SAR kist heeft gedaan, de foto's van de walkaround van de broertjes Dol zijn hierbij een mooie leidraad.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 jul, 2010 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Een heel project zo! Met die hobbels en bobbels op de staart, bedoel je daar hetgeen in je rode cirkeltje mee? Misschien wegsnijden, stuk rond gietraam erin plakken en vlakschuren? Zit zo te zien toch al genoeg schuurwerk aan...!

Succes in elk geval! :)

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug, 2010 20:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Even een mini update, voornamelijk bedoelt om mezelf te motiveren. Er bloeit duidelijk geen warme, liefdevolle relatie op tussen mij en de Airfix F-27. Heb zelfs getwijfeld of hij niet in het ronde archief zou eindigen, maar dat is mijn eer te na.
Ben nog steeds bezig met plamuren en schuren. Nu zegt dat waarschijnlijk ook iets over mezelf, want Bert had hier in no time een mooie Spaanse F-27 Maritime staan. Ik weet in ieder geval dat ik een aantal dingen niet goed had gepland waardoor ik in steeds weer aan het plamuren was, dat moest natuurlijk weer drogen en zo kan je niet aan één stuk doorgaan.
Nou ja, uiteindelijk komt hij een keer af...........

Van de week maar eens de Heller F-104 neus aangepakt. Deze was behoorlijk ovaal, dat heb ik opgelost door de naad te verbreden zodat deze nu vrijwel rond is geworden.

Afbeelding

De romp ligt er nu zo bij, deze week hoop ik de vleugels erop te zetten en dan gaat er ter controle een grondlaag op. Gezien het vele plamuurwerk zal er daarna nog wel het een en ander moeten worden bijgewerkt......

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Sjaak (die nog maar eens gaat schuren :mrgreen: )

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug, 2010 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Altijd leuk dat schuren en plamuren... :?
Succes met dat oudje.

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 jan, 2011 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Zoals zovelen heeft deze F-27 ook de eindstreep niet gehaald. Deze groepsbouw is voor mij nu niet bepaald een succes geweest, maar één van de 3 modellen afgerond :oops: . Deze zal t.z.t. net als de D-VII in het miltaire luchtvaartdeel worden afgemaakt.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement