Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 aug, 2010 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Sprak hij profetisch... :mrgreen:

Die Techmod's die ik door de helft gesneden had waren helemaal gerafeld en dus onbruikbaar. Veel te kwetsbaar. Zo van het vel zijn ze veel te breed, dat ziet er ook niet uit.

Dan die van Roden maar geprobeerd met als resultaat een hoop @#%@, 2 avonden verder en nog steeds geen ribtape op het model. Die doen de decalreputatie van Roden weer eer aan dus.

Ik denk dat ik maar zo'n verfpen koop en ze er op teken. Vooral voor de voor- en achterranden van de vleugel gaat dat een stuk makkelijker volgens mij!

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 aug, 2010 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Lol ben ik ff blij dat er geen ribtapes op mijn staaken zitten :P suces in elkgeval, lijkt me wel moeilijk om een juiste kleur verfstift te vinden...

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2054
Woonplaats: Gemert
Ja..als dit zo doorgaat heb ik mijn Fokker nog eerder af. :mrgreen:
Nog lange niet, nog lange niet....

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2010 10:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ik heb een zalmroze (!) verfstift gevonden... hij ligt alleen in Amerika en de lokale hobbywinkel kan hem bestellen en volgende week hebben. Probleem is alleen dat ze die dingen alleen hebben met een punt van 1mm, wat voor 1/48 op zich prima is, maar voor 1/72 te breed.

Omdat ik hier niet eeuwig tegenaan wil blijven hikken heb ik besloten de ribtapes van Techmod zo vanaf het vel te gaan gebruiken; anders komt dat ding nooit af! Ze zijn wel te breed (zouden in 1/72 ongeveer 0,3mm moeten zijn, deze zijn 0,8mm) maar het moet maar. Anders staat ie er over 5 jaar wegens gebrek aan motivatie nog en nu ik het probleem met die struts opgelost heb wil ik zo snel mogelijk eens een stap afronden, zodat die vleugel erop kan! :)

Groeten en prettig weekend,
Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 aug, 2010 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
En hier dan even de plaatjes bij de woorden, al is het natuurlijk wel de goden verzoeken, dit werk doen op vrijdag de 13e!

Afbeelding
Ze zijn wat breed zoals te zien... Ik gebruik de tekening op de achterkant van de doos om de tapes uit te lijnen, de ribben zijn erg subtiel aanwezig waardoor haast niet te zien is of er daadwerkelijk wel goed op zitten -die kloppen precies met de doosillustratie dus dit gaat perfect zo. Ik heb ze 2x de lengte van vleugel gegeven en wikkel ze dan gewoon rond de vleugel. Als eerste heb ik de vleugelvoorrand gedaan, de achterkant is ondoenlijk, dus die ga ik met verf doen.

Deze vleugel is inmiddels klaar, straks lak erover en dan op naar de andere kant. :)

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 dec, 2010 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Helaas gaat deze het niet redden voor vanavond... ik heb inmiddels na veel ge#%& en gerepareer de Lozenge + ribtapes op de ondervleugel erop zitten, en was begonnen aan de bovenvleugel. De onderkant lozenge geplakt, lak erover, bovenkant klaar gemaakt, pak vleugel beet, blijft er (ondanks de lak!) een stuk lozenge decal aan m'n vinger plakken. Weer gefixt, brokkelt er ergens anders weer een stukje af. Weer gefixt, weer ergens anders schilfers eraf...

Pak je het 2x beet is er al een kleur afgesleten, dus hup, alles er weer af. Weer hetzelfde verhaal... ik heb een hoop geduld met dit kitje (gehad) maar deze decals zijn echt WAARDELOOS! Inmiddels is het velletje, net als mijn geduld met Techmod, op.

Nou is alleen het probleem dat er verder geen goeie 1/72 Lozenge decals zijn... :( Eagle strike is nergens meer te vinden, alleen Techmod kom ik nog tegen, en daar heb ik m'n buik even goed vol van!

Balen!

Evengoed een goed 2011 gewenst,

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 dec, 2010 16:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Jammer Jeroen, nog even balen op de valreep.

Uitdaging voor 2011: zelf lozenge schilderen :D :D

René
Suc6 ermee! En ook een veilige en goede wisseling.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jan, 2011 12:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Inmiddels gloort er weer wat hoop voor de Fokker, van Nico (Kitboy) kon ik andere Lozenge overnemen. Voordat het hele ding weer in de ovenreiniger ging en ik bij Roden nieuwe decals moest aanvragen toch nog maar de laatste restjes Techmod Lozenge bij elkaar geschraapt, laatste keer onderkant-lozenge gerepareerd met losse stukjes en restjes, dikke laag P+ met de kwast erop gezet, en zowaar, het is nu met de handen beet te pakken zonder scheuren etc. Wel blijft het kwetsbaar bij de randen, een paar keer beetpakken en je bent een kleur kwijt... gisteravond ook de bovenkant gedaan volgens hetzelfde recept en dat zag er vanmorgen netjes uit en is ook dankzij de gekwaste laag P+ beet te pakken... nu nog de rolroeren (die moeten in de breedte gedaan worden) en de ribtapes, verweren, kruizen erop, en plakken maar. Zou het dan toch nog eindelijk eens wat worden met dit ding na al die ups en downs....???

De Lozenge van Nico komt evengoed mooi van pas voor de volgende Roden D.VII, al zal het nog wel ff duren voordat ik die uit de stapel trek!!

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jan, 2011 12:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
tsjopper bob schreef:
Uitdaging voor 2011: zelf lozenge schilderen :D :D


Is écht niet te doen. Enige project waarbij je met de hand 't zou moeten doen is een Hannover CL IIa. Daar was de romp en het middelstre gedeelte van de bovenvleugel met de hand gedaan.

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 jan, 2011 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Voor zover ik mij nog kan herinneren heb ik bij mijn Revell 1:72 D-VII wel met de hand geschilderd. Okay, de basis was wel een wit decal-vel wat je in moest kleuren, maar toch. Toen wist ik nog niet dat er 'prefab' lozenge op de markt was.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement