Wow, wat een bult reacties al meteen! Ik werk gewoon even het lijstje af als jullie het niet erg vinden.
@Eelcog: Hehe, nou zo te zien zijn er genoeg antwoorden
@Jan-Arie: Ja ik heb het inderdaad gelezen. En tijdens het typen van mijn vraag moest ik ook aan jou probleem denken... Was wel benieuwd wat voor alternatieven andere mensen wisten te geven. Jij hebt de P+ met een kwast aangebracht? Misschien gaat het bij airbrush beter, omdat je dan niet fysiek de zilver verf aanraakt? In ieder geval bedankt!
@Zimmermaniac: Typhoon is ook niet verkeerd, maar wat is Sturmtiger als ze goedkope modellen hebben ben ik geinteresseerd, haha.
@Frank: Ja ik heb daar zelf ook aan zitten denken. Op een Amerikaans forum waar ik voorheen actief was gebruikte ze het ook veel. En ze waren er ook erg enthousiast over. Sommige zeiden juist (met name bij die, die een glanzende onderlaag gebruiken) dat je er niet met een extra lak laag over heen moet, dat zou de diepte uit het metallic halen... Maar goed, ik weet er nog niet zoveel van. Ik ga denk ik inderdaad voor de Alclad lakken. Waarschijnlijk de glanzend zwarte onderlaag en daarover heen normaal aluminium. Met wat poeders kan ik dan nog wel onderscheid aanbrengen in de panelen.
En schoonmaken heb ik wel de juiste thinner voor. Ik spoot voorheen alleen met Mr.Color. Ook een lak op thinner basis. Ook handig dat je er direct met decals op kunt werken!
@Darka: Haha, ja ik hoorde dat er inderdaad nog een geinteresseerde was! Hopelijk heb je dan wat aan mijn verslag! En ik ben ook benieuwd naar wat jij er van gaat maken. Heb jij precies dezelfde doos ook dan?
@Ronald1903: Ja, ik las het van de glanzende ondergrond. Zelf heb ik alleen nog wat Mr.Color Flat Black liggen... Dat wordt toch nog wel wat glanzend zwart bij kopen... Ook bedankt voor je laatst tip. Ik had al eerder gehoord dat het zeker geen onreinheden verdoezelt

Eerst dus maar alles netjes in de primer zetten en helemaal glad en schoon schuren. Dat had ik overigens ook al bij de 1/72 versie gedaan:
Dit was Mr.Surfacer 1000 die normaal helemaal mat is

.
@Mark de Grijs: Oho, ligt de lat nu al hoog :S Wow een 1/32, ja dat soort kisten staan ook nog wel op mijn verlanglijstje... Succes met afkijken
Nou heren, eerst maar eens even een lekker kerst vieren... Daarna zal ik alvast wat Alclad verf gaan inslaan. Weet iemand dan nog waar het te koop is? Heb het al wel gezien in de Brouwersshop en in de LHS shop, maar zijn er nog meer aanbieders? Hobby Link Japan heeft het niet, Rainbowten wel, maar daar is het een tientje per potje. En hier in NL rond de 6 euro per potje... Raar zo'n groot prijsverschil toch?
Goed, tot na de kerst en...Zoep nich te veul, dat doot wie wa! Moj'n!